Pētījums: "TV3" - izteikts televīzijas kanālu līderis
Raksturojot populārākos televīzijas kanālus pēc dažādiem kritērijiem, starptautiskajam mediju koncernam "Modern Times Group" piederošais kanāls "TV3" ir izteikts līderis, liecina pētījumu kompānijas "GfK" un LETA biznesa portāla "Nozare.lv" pētījums.
Latvijas interneta lietotāji tieši "TV3" atzīmējuši kā skatītāko un ģimenei draudzīgāko kanālu. Tas tiek raksturots arī kā piemērotākais kanāls atpūtai un izklaidei, piedāvājot daudzveidīgāko saturu.
Pētījums tika prezentēts LETA sadarbības partneriem rīkotajā diskusijā par televīzijas nākotni.
Latvijas Televīzijas (LTV) prokūrists Gints Miķelsons pauda satraukumu par zemo Latvijas Televīzijas pirmā kanāla (LTV1) un septītā kanāla (LTV7) vietu skatītāko kanālu topā, norādot, ka LTV tas nozīmē kritisku brīdi, jo ar tādu reitingu no topa var arī izkrist.
Starptautiskā mediju koncerna "Modern Times Group" Kanālu vadītāja Latvijā Baiba Zūzena norādīja, ka LTV ir jāatrod sava niša, tomēr jāskatās uz to, ka respondenti neatkarīgi no tā, vai skatās LTV vai nē, LTV1 ir atzinuši par visizglītojošāko kanālu.
Ziņu portāla "Delfi" galvenais redaktors Ingus Bērziņš uzsvēra, ka vērtējumu par LTV1 kā visobjektīvāko un visizglītojošāko kanālu ir devuši arī tie respondenti, kas to neskatās, tātad šāds uzskats par LTV1 valda sabiedrībā.
"TV3" ir kanāls, kura sniegtajai informācijai respondenti uzticas visvairāk, tam seko LTV1 un "Pirmais Baltijas kanāls" (PBK).
LTV1 tiek uzskatīts par visizglītojošāko un objektīvāko kanālu, savukārt LTV7 izceļas ar to, ka sporta pārraides šajā kanālā respondentu vērtējumā ir krietni labākas nekā citos kanālos.
LNT visbiežāk ticis raksturots kā kanāls, kas pirmais Latvijā informē par jaunumiem un aktualitātēm.
Ziņu aģentūras LETA galvenais redaktors Pēteris Zirnis norādīja, ka pētījuma rezultāti ir interesanti ar to, ka LNT ir atzīts par kanālu, kas pirmais informē, tā ziņas ir labākas nekā citos kanālos, savukārt objektivitātes līmeni respondenti vērtē zemu.
LETA biznesa portāla "Nozare.lv" un "GfK" pētījums tika veikts 2012.gada decembrī Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Pētījumā piedalījās respondenti no 18 līdz 65 gadiem, kuri lieto internetu. No Latvijas piedalījās 1028 respondenti, no Igaunijas - 1016, no Lietuvas - 919. Dati tika svērti pēc dzimuma, vecuma, tautības, reģiona un dzīvesvietas tipa.
LETA, Nozare.lv/ F