Mārupes pļavās vēlas ierīkot tramvaja līniju uz lidostu
Nākotnē, tieši kad gan vēl nav zināms, uz lidostu „Rīgu” pāri Mārupes pļavām varēs nokļūt ne tikai pa autostrādi, bet arī ar tramvaju. Galvaspilsētas pašvaldība un Mārupes novada dome sākusi spriest par tramvaja līnijas izveidi pāri Mārupes laukiem.
Novadu ziņas
2013. gada 1. jūlijs, 10:57

Mārupes pļavās vēlas ierīkot tramvaja līniju uz lidostu

Jauns.lv

Mārupes novada pašvaldība ar galvaspilsētas domi sākusi apspriest ieceri pāri Mārupes pļavām uz Rīgas lidostu ierīkot tramvaja līniju. Lai arī mārupiešiem pret tramvaju lielu iebildumu nav, viņi bažījas, ka tramvaja dārdoņa varētu izjaukt idillisko lauku ainavu.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Rīdzinieku un mārupiešu sarunās par tramvaja līnijas izveidi maršruta varianti vēl nav izvērtēti, taču no Mārupes domes Attīstības komitejas priekšsēdētāja Pētera Pikšes teiktā noprotams – ja satiksmes pārvads Kārļa Ulmaņa gatvi šķērsotu Lielirbes ielas tuvumā, ieguvēji būtu vairāku apkaimē plānoto ciemu iedzīvotāji.

Lai pasažieru nokļūšanu līdz lidostai „Rīga”, kura atrodas Mārupes novadā, padarītu ātrāku un ērtāku, Mārupes un Rīgas domju pārstāvji sākuši apspriest iespēju ierīkot sliežu ceļu uz lidostu. „Pagaidām tikai diskutējam. Ir virkne neskaidrību – gan no Rīgas, gan Mārupes, gan lidostas puses. Šī bija pirmā tikšanās. Noskaidrojām tikai jautājumu loku, pie kura strādāsim,” portālam aprinkis.lv saka Mārupes novada domes Attīstības komitejas priekšsēdētājs Pēteris Pikše un uzsver – neviens maršruta variants pagaidām nav apspriests.

„Ja uz lidostu brauc ar autobusu, lidmašīnu var arī nokavēt. Tramvajs sastrēgumiem nav pakļauts,” par labu jaunajai iecerei izsakās Pikše. Viņš piebilst – Ulmaņa gatves Mārupes pusē, iepretim vietai, kur gatve krustojas ar Lielirbes ielu, paredzēta jaunu ciemu veidošana, dzīvojamo ēku un biroja telpu celtniecība, tāpēc būtu labi, ja maršrutu ieplānotu caur šo Mārupes daļu.

Aprinkis.lv aptaujātie Mārupes iedzīvotāji to vērtē atzinīgi, taču arī bažījas, ka tramvajs varētu traucēt ierasto lauku mieru.

„Man nav vajadzības braukt uz lidostu. Nevar teikt, ka neapmierinātu Rīgas autobusu satiksme, bet (jaunais maršruts) nozīmētu iespēju pilsētas centrā nokļūt ātrāk,” tramvaja līnijas priekšrocības vērtē Daibes ielas apkaimē, netālu no Rīgas robežas sastaptais mārupietis Dzintars. „Sabiedrisko transportu neizmantoju, un tramvajs blakus mājām, manuprāt, traucētu lauku klusumu, kura dēļ izvēlējos pašreizējo dzīvesvietu,” ieceri atturīgi vērtē tuvējās jaunās dzīvokļu mājas iemītniece Tatjana. Pēc viņas domām, tuvāk mājai, iespējams, drīzāk varētu pārcelt kādu autobusa pieturu. „Negribētu, ka tramvaja dārdēšana izjauktu ekskluzīvā lauku stūrīša mieru. Ja ieceri īstenos, ceru, ka sliedes nebūs manu māju tuvumā,” līdzīgs viedoklis ir uz Ziedleju ielas sastaptajai Agnesei, kas ceļu uz Rīgu ik dienu mēro ar sabiedrisko transportu un tā pieejamību vērtē kā labu.

Gada otrajā pusē turpināsies mārupiešu un rīdzinieku darbs pie ieceres, kas pagaidām pieejamajos galvaspilsētas attīstības dokumentos, kuros fiksēti plāni līdz 2018. gadam, formulēta vispārīgi un ieteikuma formā – neminot ne maršruta izvietojumu, ne īstenošanas laiku.

Kasjauns.lv/.Foto: aprinkis.lv

Tēmas