"Panorāma", "900 sekundes" vai TV3 ziņas? Kā domā tu?
Nominācijā „Gada ziņu raidījums” uz labākā titulu pretendē LTV1 raidījums „Panorāma”, LNT „900 sekundes” un TV3 Ziņas. Aicinām Ziņu dienestu vadītājus Ivetu Elksni, Inesi Kārkliņu un Alvilu Vīksni atbildēt uz trim jautājumiem.
1. Ar ko, jūsuprāt, atšķiras jūsu vadītās ziņas no ziņām citos TV kanālos?
LNT „900 sekundes” ir skatītāju iemīļots rīta ziņu raidījums, kurš ik rītu sniedz pašu jaunāko informāciju par notiekošo Latvijā un pasaulē visa ētera laikā – tās ir divas stundas katru darba dienas rītu. Turklāt šis raidījums ir rīta „ziņu veidotājs” – bieži LNT „900 sekundēs” sniegtā informācija tiek tālāk pārpublicēta citos medijos.
Alvils Vīksne (TV3):
Mēs esam pirmie! Tam ir savas priekšrocības un savi mīnusi. Mēs regulāri izjūtam laika badu – „Panorāmai”, piemēram, tiek par pusotru stundu vairāk. No vienas puses, protams, tas disciplinē, liek strādāt ātrāk, no otras – bieži vien pietrūkst kaut dažu minūšu, lai izdarītu visu, kā iecerēts. Mūsu pluss – esam arī dinamiskāki. Ziņām atvēlētajā pusstundā izdodas iekļaut vairāk informācijas, vairāk sižetu. Attiecīgi tie arī ir īsāki.
Skatītāju uzticamība „Panorāmai” ir visbūtiskākais. Skatītājs izvēlas „Panorāmu” gan ikdienā, gan arī sabiedrībai un valstij nozīmīgās situācijās. Uzticamība, viedokļu daudzpusība, politiskā neitralitāte un ekskluzivitāte ir tas, ko skatītājiem piedāvājam. Mēs ticam, ka skatītājs to novērtē. Mēs neesam tikai ziņas, kas atbild uz jautājumiem – kas, kur, kad? Mēs esam analītiski un atbildam arī uz sabiedrībai būtisku jautājumu – kāpēc? Tas nozīmē, ka skatītāji iegūst padziļinātu informāciju par aktuāliem notikumiem. Mēs piedāvājam ekskluzīvas intervijas, tādejādi „Panorāmā” ir informācija, kas nav nevienai citai televīzijai. „Panorāma” ir profesionālākais un visplašāko rezonansi ieguvušais vakara ziņu izlaidums Latvijas televīzijās.
2. Vai un cik daudz ziņu veidošanā iesaistās skatītāji? Vai jūtat atgriezenisko saikni?
LNT „900 sekundēs” skatītājs un viņa viedoklis ir svarīgākais. Bieži tieši no skatītājiem saņemam ierosinājumus tematiem, kas tiek atspoguļoti raidījumā. Skatītāji arī regulāri sniedz viedokļus par valstī notiekošo, un to ņemam vērā, gatavojot jautājumus politiķiem.
Alvils Vīksne (TV3):
Skatītāji iesaistās. Divos veidos. Pirmkārt jau zvana, arī ziņo par notikumiem sociālajos portālos. Otrs veids, kā skatītājs iesaistās, turklāt pašam nezinot, ir „balsojums ar pulti”. Ja jūtam, ka reitingi krītas, nekavējoties meklējam iemeslus, plānojam ko jaunu, piedāvājam jaunus ziņu projektus...
Skatītājs ir mūsu darba devējs, un bez skatītājiem nebūtu ziņu. Viņi nereti ir mūsu pētījumu un ziņu sižetu pamatā. Un būtiski – ja ir atklāta ļoti nozīmīga informācija, mēs ziņu avotus neizpaužam. Atgriezeniskā saikne ar skatītāju ir nepārtraukta – viņi mūs uzslavē par labi padarītu darbu un pamāca, kā strādāt vēl labāk.
3. Vai tuvākajā nākotnē raidījumā plānojat kādas pārmaiņas?
Inese Kārkliņa (LNT):
„900 sekundes” mainās regulāri, ir svarīgi „neiesūnot”, un domāju, ka tas ir arī viens no iemesliem, kādēļ daudzi Latvijā dienas gaitas sāk tieši ar mūsu raidījumu, un tas ir ārkārtīgi svarīgi. 2012. gada nogalē veicām vizuālas pārmaiņas LNT Ziņu dienesta studijā, lai radītu „citrona garšas” jeb svaiguma sajūtu. Un, protams, daudzi jaunumi gaidāmi arī nākamajā sezonā, kad „900 sekundes” svinēs 10 gadu pastāvēšanas jubileju.
Ziņas pašas par sevi ir ļoti konservatīvs produkts. Ir ļoti daudz postulātu, ko pārkāpt nedrīkst. Mums ir arī savs iekšējais, kā mēs to saucam – „style book”. Tie ir tādi kā ziņu veidošanas priekšraksti. Vienlaikus skaidrs, ka izmaiņas, lielākas vai mazākas, ziņās notiek vienmēr. Dažas plānoti, dažas nepavisam. Katrā ziņā, ja arī ir kādas ieceres plānotas, nez vai būtu prātīgi tās atklāt iepriekš. Ja nu vienīgi to, ka turpināsim palielināt savu piedāvājumu arī ārpus televīzijas ekrāna – internetā. Katrā ziņā varu apsolīt, ka arī turpmāk darīsim visu, lai nepazaudētu pēdējo gadu laikā iegūto skatītāju uzticību.
Iveta Elksne (LTV1):
Varu apliecināt, ka izmaiņas drīzumā būs gan saturā, gan vizuālajā noformējumā. Kļūsim vēl labāki!
Kurš ir labākais ziņu raidījums?
VIEDOKĻI
Baiba Strautmane, žurnāliste
Es balvu dotu TV3 ziņām. Man ir trīs iemesli: pirmkārt, TV3 ziņas ir vienīgās, kas ir noturējušās un nemitīgi nesauc ziņu studijā amatpersonas, kuras tāpat neko jaunu nepasaka. Uzskatu, ka pieaicināt cilvēkus nepieciešams tikai ārkārtas gadījumos, kad kaut kas svarīgs jāpasaka. Otrkārt, ir ievērots ziņu ritms. Tās ir dinamiskas, izskaidrojošas, precīzas un balstās uz pārbaudītiem avotiem. Ziņās vairs nav svarīgi kaut ko pateikt pirmajiem, bet gan kvalitāte, jo tagad pirmo informāciju saņemam no interneta. Un, treškārt, kadri. TV3 ziņās strādā daudzi mani studenti. Viņiem ir dota iespēja sevi pierādīt. Kā arī viņu veiksme noteikti ir Arnis Krauze, kurš ir viens no labākajiem ziņu moderatoriem.
Rolands Tjarve, Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes Komunikācijas studiju nodaļas pasniedzējs, Multimediju studijas vadītājs
Es balsotu par „900 sekundēm”, tāpēc ka viņiem ir labs formāts un profesionāla komanda, kas katru rītu spēj piedāvāt aktuālu un aizraujošu informāciju, ātri reaģē uz notikumiem, iet ielās un sniedz tiešraides jau rīta agrumā. Viņu sniegtā informācija bieži tiek pārpublicēta un nosaka pārējo mediju dienas tēmas. „900 sekundes” māk labi pamodināt un noskaņot cilvēkus dienai.
Anda Rožukalne, mediju eksperte, Latvijas Žurnālistu asociācijas vadītāja
Par TV skatītāju balvu balso šeit: http://www.zeltavilnis.lv
Arī Tu vari nobalsot
Kasjauns.lv, Foto: no izdevniecības „Rīgas Viļņi” arhīva