Jau pēc sezonas otrā posma sākušās runas par “Red Bull” otrā pilota vietas drošību
foto: AFP/Scanpix
Pēc sezonas pirmajiem diviem posmiem Līamam Losonam nav par ko būt apmierinātam.
Hokejs

Jau pēc sezonas otrā posma sākušās runas par “Red Bull” otrā pilota vietas drošību

Kārlis Bērziņš

Jauns.lv

Kopš Daniels Rikjardo pameta “Red Bull” būt par Maksa Verstapena pārinieku nav tas vieglākais uzdevums. Šo sezonu šādā statusā sācis Līams Losons, kurš nav ticis pie punktiem pirmajos divos posmos. Nepārliecinošie rezultāti devuši vietu runām par iespējamām drīzām izmaiņām. 

Jau pēc sezonas otrā posma sākušās runas par “Red ...

Vien pēc diviem 2025. gada F-1 sezonas posmiem apdraudēta ir Līama Losona nākotne “Red Bull”. Nav noslēpums, ka būt Maksa Verstapena komandas biedram nav no vieglākajiem uzdevumiem. Līdz šim ar šo uzdevumu grūti gājis Aleksam Albonam, Pjēram Gaslī un daļēji Serhio Peresam, kuram pēc neveiksmīgās 2024. gada kampaņas laiks komandā noslēdzās. Peress gan krietni palīdzēja Verstapenam 2021. gada sezonas pēdējā posmā Abū Dabī, kas ļāva viņam pirmo reizi triumfēt pilotu kopvērtējumā. 

Peresa vietu ieņēma Losons, ar kuru noslēdza līgumu uz šo sezonu, taču pirmie divi posmi viņam bijuši ārkārtīgi neveiksmīgi – Austrālijā viņš izstājās 46. aplī, bet Ķīnā sportistam 12. vieta. Vēl bēdīgāk Losonam klājies kvalifikācijās, ieņemot attiecīgi 18. vietu Austrālijā un 20. vietā Ķīnā. Šie rezultāti jau šobrīd liek uzdot jautājumus “Red Bull” vadītājam Kristianam Horneram un spekulēt par sportista nākotni. 

“Man šķiet, ka Līamam bijušas dažas grūtas sacīkstes. Arī šī viņam bija sarežģīta nedēļas nogale. Līamam ir potenciāls, tikai to daudzi vēl nav ieraudzījuši. Man šķiet, ka galvenā problēma slēpjas faktorā, ka viņam bijušas vairākas grūtas nedēļas un uzreiz mediji sākuši spekulēt. Spiediens šajā biznesā ar katru nedēļu tikai pieaug. Man viņa ir žēl. Ir redzams, ka tas nav viņa vieglākais brīdis,” teica komandas vadītājs, kurš nevēlējās spekulēt par Losona nākotni komandā. 

“Par pilotu sastāvu vienmēr būs baumas. Kā jau teicu, tikai nesen esam noslēguši sacīksti Ķīnā, no kuras dosimies ar jaunu informāciju. Līams ir jauns puisis, mums ir uzdevums sekot viņam līdz. Darīsim visu to labāko, lai viņu atbalstītu. Viņš ir ļoti talantīgs braucējs, taču dažādu iemeslu dēļ vēl neesam redzējuši, uz ko viņš ir spējīgs,” turpināja “Red Bull” vadītājs. 

Nākamais F-1 posms no 4. līdz 6. aprīlim notiks Japānā, “Racing Bulls” braucēja Juki Cunodas dzimtenē. Tieši Cunoda tiek minēts par galveno kandidātu uz paaugstināšanu, ja “Red Bull” lemj izmaiņas Verstapena pārinieka sakarā. Japānis sezonu sācis ar trīs punktiem pirmo divu posmu laikā. Viņu slavējis “Red Bull” padomnieks Helmuts Marko. “Juki ir savā labākajā dzīves formā. Viņš ir pavisam cits Juki nekā iepriekšējos gados. Viņš nomainīja menedžmentu, ir ar citu attieksmi un nobriedušāks.”

Cunoda bija pietiekami ātrs Abū Dabī notikušajos testos ar “Red Bull” formulu, taču pagaidām Horners nespekulēja, vai tieši viņš tiek izskatīts kā kandidatūra. “Viņš bija ļoti labs testos. Tā mums ir noderīga informācija, taču mēs vienmēr skatāmies plašāk. Par kādām izmaiņām es pat negribu runāt, jo tad tas būs nākamais skaļais virsraksts. Strādāsim ar Līamu, lai no viņa gūtu labākos rezultātus.”

F-1 eksperts Aldis Putniņš sociālajā tīklā “X” vērsa uzmanību uz “Red Bull” formulas asās priekšējās ass specifiku, ar kuru netiek galā nedz Losons, nedz nav tikuši galā Alekss Albons un Pjērs Gaslī. “Viņam nav pārliecības, un viņš netiek galā ar “Red Bull”. Labāk viņš būtu palicis “Racing Bulls” un iztiktu bez šī paaugstinājuma amatā.” Albons iepriekš “Red Bull” formulu raksturoja kā ļoti jutīgu datora peli, ko ir grūti vadīt jebkuram, kuram ir citādāks braukšanas stils. Visdrīzāk “Red Bull” formulas tiek būvētas Verstapena agresīvajam pilotēšanas stilam, kas atšķiras pret citiem, taču tas nesis rezultātus – četrus čempiona titulus.

Motorsport.com ziņo, ka “Red Bull” ir trīs pieejamās opcijas Losona sakarā – atstāt viņu komandas sastāvā un ļaut nobraukt vēl pāris sacīkstēs, pārcelt uz “Racing Bulls” vai pazemināt komandas rezerves pilota lomā. Trešā opcija Losonam būtu sāpīgākā, ņemot vērā, cik ilgi viņš gaidījis iespēju F-1.