FIFA zaudē trīs svarīgus sponsorus
Pēdējo mēnešu laikā daudz aprunātā Starptautiskā Futbola federāciju asociācija (FIFA) zaudējusi trīs svarīgus sponsorus, pavēstījusi pati organizācija.
Tiek vēstīts, ka līgumus ar FIFA nolēmuši nepagarināt otrā līmeņa sponsori britu eļļas ražotājs "Castrol", Vācijas riepu kompānija "Continental" un ASV veselības aprūpes gigants "Johnson&Johnson".
Visiem trim uzņēmumiem līgumsaistības ar FIFA noslēdzās pagājušā gada decembrī, bet tie nolēmuši nepagarināt savus kontraktus, kas tiktu noslēgti līdz 2018.gada Pasaules kausa izcīņas Krievijā beigām.
Lai būtu saistīti ar pērn notikušo Pasaules kausu, šie trīs uzņēmumi pasaules vadošajai futbola organizācijai kopā samaksāja 524 miljonus dolāru (466 miljonus eiro).
Tiesa, FIFA norāda, ka līguma nepagarināšana ir diezgan ierasta parādība un nav uzskatāma par īpašu gadījumu. Šobrīd organizācija risina sarunas ar vairākiem citiem atbalstītājiem, turklāt sagaidāms, ka 2018.gada Pasaules kausam būs pat vairāk sponsoru nekā pērn.
LETA jau iepriekš vēstīja, ka ilggadējais FIFA sponsors Japānas elektronikas uzņēmums "Sony" negrasās pagarināt līgumu ar organizāciju, tāpat arī lidsabiedrība "Emirates".
Sagaidāms, ka par pirmā līmeņa FIFA atbalstītājiem kļūs Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums "Samsung Electronics Co.", lidsabiedrība "'Qatar Airways" un Krievijas gāzes koncerns "Gazprom".
Kā ziņots, 2018.gada Pasaules kausa finālturnīra rīkošanas tiesības ieguva Krievija, bet 2022.gada turnīrs tika piešķirts Katarai. Abi balsojumi jau ilgu laiku tiek vērtēti ļoti pretrunīgi, uzsverot tajos korupcijas lomu.
Pēc pieciem gadiem, kad FIFA lems par 2026.gada Pasaules kausa rīkotāju likteni, organizatorus noteiks FIFA kongress, nevis FIFA izpildkomiteja, kā tas bija līdz šim.
LETA