Būs vajadzīga summa ar pieciem cipariem – Jonass meklē atbalstītājus nākamai sezonai
foto: Gas Gas Media
Paula Jonasa un “Gas Gas” rūpnīcas komandas līgums paredz, ka komanda sportistu nodrošina ar tehniku, bet līdzekļi citiem izdevumiem braucējam būs jāatrod pašam.
Citi sporta veidi

Būs vajadzīga summa ar pieciem cipariem - Jonass meklē atbalstītājus nākamai sezonai

Māris Siliņš

Jauns.lv

Šonedēļ oficiāli tika izziņots motokrosa braucēja Paula Jonasa vienošanās ar “Gas Gas” komandu, kas latvieti nākamajā sezonā nodrošinās ar augstvērtīgu tehniku, savukārt sportistam būs jāatrod līdzekļi pārējiem izdevumiem.

Būs vajadzīga summa ar pieciem cipariem – Jonass m...

“Gas Gas” komanda Jonasam nodrošinās nepieciešamo tehniku, savukārt Jonasam būs jāatrod līdzekļi nokļūšanai uz sacensībām (jo vairāk posmu ārpus Eiropas – jo dārgāk) un treniņnometnēm, kā arī algas treneru darba apmaksai. Jonasa braukšanas treneris arī turpmāk būs Harijs Everts, par fizisko sagatavotību jau kādu laiku rūpējas Intars Berkulis, tāpat uzsākta sadarbība ar fizioterapeitu Oskaru Muižnieku.

“Lai nodrošinātu pilnvērtīgu sezonu, būs nepieciešami apmēram 50 000 eiro, esam atbalstītāju meklējumos,” par nākamā gada finansiālajiem nosacījumiem Jauns.lv pastāstīja Jonasa menedžeris Kristers Serģis.

Kā zināms, Jonass jūnijā treniņā piedzīvoja smagu kritienu un vēl turpina atveselošanās procesu. Tikai rudenī Pauls varēja atsākt vingrot un braukt ar velosipēdu. Nonākot biatlonistu Berkuļa un Muižnieka aprūpē, nav pārsteigums, ka savu pirmo treniņnometni Pauls pašlaik aizvada uz slēpēm Norvēģijā. Tā kalvenietim ir jauna pieredze fiziskās bāzes ielikšanā. Uz motocikla Jonass atkal varētu kāpt novembrī Beļģijā, kur tad arī būs pirmā iespēja iepazīt “Gas Gas” nākamās sezonas kaujas zirgu.

Ja pāris gadu atpakaļ par “Gas Gas” un konkurētspējīgu tehniku pasaules čempionātā varētu atklāti pasmīnēt, tad tagad ir visi priekšnoteikumi, lai šī komanda piedāvātu visaugstākā līmeņa motociklu.

“Gas Gas” vēsturi sāka rakstīt 1973. gadā Spānijā, ilgu laiku kompānijas prioritāte bija triāla un enduro motociklu ražošana, bet pēdējos sešos gadus finansiāli ne pārāk veiksmīgajai kompānijai īpašnieki mainījušies trīs reizes. 2019. gadā “Gas Gas” iegādājās KTM koncerns, kurā augstākā līmeņa motosportam tiek pievērsta liela uzmanība un drīz vien tika pieņemts lēmums par “Gas Gas” rūpnīcas komandas izveidi startam pasaules čempionātā motokrosā. Šī komandai ir debijas sezona augstākajā līmenī.

Jonasam šī būs trešā komanda un interesanti, ka Pauls joprojām ir turpat nosacītā KTM paspārnē. Kā zināms, pasaules motokrosa elitē Pauls ielauzās kā “KTM Red Bull” braucējs, arī viņa iepriekšējā “Husqvarna” komanda ir KTM koncerna īpašumā. Faktiski, “KTM Redbull”, “Rockstar Energy Husqvarna” un “Gas Gas” komandas ir “VP Motorsport Offroad” koncerna paspārnē un par kopīgu motosporta vīziju rūpējas Roberts Jonass. Viņš gan nav kāds Paula radinieks, bet gan kādreiz pats motokrosā braucis (divreiz savas valsts čempions) austrietis, kurš jau vairāk nekā 15 gadus līdzās vācietim Pitam Beieram veido KTM koncerna motosporta attīstības programmu.

Precīzākais salīdzinājums par šīs sezonas “Gas Gas” motocikliem tika publicēts kādā amerikāņu motosporta vietnē – tas ir tas pats KTM, tikai sarkanā krāsā. Nav noslēpums, ka arī “Gas Gas” komandai būs pieejamas Austrijas rūpnīcas jaunākās tehnoloģijas un tas nozīmē, ka šī tehnika patiešām varētu būt visaugstākajā līmenī. Faktiski to apliecināja jau šī sezona, kad “Gas Gas” komandas rīcībā jūlijā nonāca jaunais MC450F  motocikls un jau pirmajā sacīkstē Ķegumā nīderlandietis Glens Koldenhofs izcīnīja “Gas Gas” komandai vēsturē pirmo uzvaru pasaules čempionātā.

Sezonas turpinājumā vairs tik labi nav veicies, taču tik un tā Koldenhofs izcīnījis vēl divas otrās vietas atsevišķos braucienos. Nākamajā sezonā Koldenhofs plāno pārcelties uz “Yamaha” komandu, “Gas Gas” vairs nebrauks arī itālis Ivo Montičelli. Viņu vietā būs Jonass un Braiens Bogers no Nīderlandes. “Gas Gas” par nākamās sezonas sastāva komplektāciju sāka domāt jau laicīgi un pirmās sarunas ar Jonasu tika sāktas jau augustā, bet septembrī abas puses bija panākušas vienošanos. Šo sadarbību noteikti veicināja arī fakts, ka Kristers Serģis ir “Gas Gas” oficiālais motociklu izplatītājs Latvijā.

Jonasam svarīgākais jaunums ir iespēja turpināt karjeru rūpnīcas komandā, ksa patiešām var nodrošināt ar augstvērtīgu tehniku. Pat ar savilktu jostu un daļēju līdzfinansējumu tas sportiskā ziņā ir cerīgāks variants nekā nonākšanā kādā mazākā komandā. Tomēr vēl svarīgāk, lai Pauls trasē atgrieztos labā kondīcijā un beidzot nobrauktu pilnu sezonu bez savainojumiem.