„Stipro skrējiens 2”. Vairāk šķēršļu, vairāk dubļu, vēsākas peldes...
Citi sporta veidi

„Stipro skrējiens 2”. Vairāk šķēršļu, vairāk dubļu, vēsākas peldes...

Jauns.lv

Īsti rudenīgie apstākļi nebija šķērslis tiem 700 drosmīgo, kuri sestdien autotrasē 333 piedalījās nu jau otrajā „Stipro skrējienā”. Šoreiz 6 km garā trasē bija krietni vairāk šķēršļu, nekā pirmajā skrējienā. Taču arī tie tika pārvarēti.

„Stipro skrējiens 2”. Vairāk šķēršļu, vairāk dubļu...

Kādi tad bija šie šķēršļi? Lūk, to apraksts!

I – Kailcirte

Ir noskanējis starta signāls, un sākas ciešanas. Pēc 200m starta taisnes sākas uzarts lauks ar haotiski izmētātiem baļķiem

II - Šanhaja

Šaurajās Šanhajas ieliņās jāpārvar pamestu auto vraki un jālavierē starp blīvi sabūvētām iezemiešu būdiņām.

III – Centrbēdzes virāža

Varbūt kādam izdosies „uz svaiguma” arī centrbēdzi izjust. Skrējiens pa stāvu slīpu nogāzi apmēram 60 m garumā. Nestabilākie varēs pieturēties pie virvēm.

IV - Berlīnes mūris

Bail no augstuma? Berlīnes mūris pārbaudīs, cik ļoti. Aptuveni 1,5m, 2m un 3,2m augstas, gandrīz vertikālas baļķu sienas ar iekārtām palīgvirvēm to pārvarēšanai.

V – Žana Kloda stilā

Kāpšana kraujā pa nostieptu sauskaravu pārkraušanas tīklu. Dažās filmās Žans Klods to veica diezgan meistarīgi (vai tiešām bija kaskadieris?).

VI – Vai vads, vai kabelis

Barjeru sērija no kabeļu spolēm, kuru var veikt gan pa augšu gan pa apakšu.

VII – Rudens muklājs

Slapjas kājas būs gan

Stirpo skrējiens 2

VIII - Golgāta

Aptuveni 60 metri augšup stāvā kalnā pa staignu granti. Atcerieties, šis nav pēdējais šķērslis, neatstājiet visus spēkus šai ciešanu kalnā, tie jums lieti noderēs arī turpmākajā trasē.

IX – Palec, pārvelies

Pārlecamu barjeru sērija, ja pietiek spēka un ātruma. Jā nē, vienkārši jāpārveļas lielajām mucām pāri.

X - Ķemeru kūrorta dubļu vanna

Runā, ka atsevišķas dūņas un dubļi ir ārstnieciski, bet šoreiz tas nav svarīgi, šoreiz svarīga ir cita dubļu īpašība – staignums. Brienot caur tiem līdz pat ceļgaliem, svarīgākais būs kāju spēks un cieši aizšņorēti apavi. Jebkuru vāji aizšņorētu apavu dubļi saņems gūstā un liks jums, līdz elkoņiem gremdējoties, to meklēt. Ilgi.

XI – Barbosa kross

Skrējiens dūmu pilnā bērzu birzītē. Galvenais nesaskrieties ar koku…

XII – Zemnīcas un ierakumi

Apmēram metru dziļi  un 20 metrus gari ierakumi, vietām pārsegti ar baļķiem

XIII – Vai dies’ - smeļas mutē

Apmēram pusotru metru dziļas un 15 metrus garas tranšejas ar ūdeni, pārsegtas ar baļķiem, ik pēc metra logs uz sauli.

XIV – Žana Kloda stilā II

Vai sagaidīsim arī trešo turpinājumu?

XV – Purva bridējs

Apmēram 30 m plata dīķa pārvarēšana. Dziļums 1,20m

XVI – Un kas tas tāds

Dalībniekiem jāizlien pa apakšu divām treileru piekabēm, pēc tam jāpārskrien pāri. Sargiet galvas!

XVII – Vēžu cīņa

Veikta  jau vairāk kā puse distances, un saņēmuši atbalstītāju uzmundrinājumus dalībnieki dodas skrējienā apkārt lielajam dīķim. Bet! Pirms tam, gluži kā vēzim jāuzkārpās augšā stāvajā kraujā ar negatīvo pārkari tās virsotnē!  

XVIII - Olijara ciešanas

Dažāda augstuma barjeru sērija. Šķērslis, kurā ir svarīgi, nezaudējot ātrumu, pārlēkt šīs barjeras vai palīst zem tām. Tikpat svarīgi ir nepārvērtēt savus spēkus, lai lēcienā neaizķertos ar kāju aiz barjeras un nepiedzīvotu sāpīgu kritienu.

XIX – Traktorists Leons

Jālien cauri traktora riepām

XX  - Sapiera sprints

Jāsteidzas, bet nedrīkst galvu pacelt virs ierakumiem. 3 metrus platā, 10 metrus garā un vien 50 centimetru augstā tunelī maksimāli ātri jālien uz vēdera. Jo ilgāk šeit pavadām, jo vairāk rudens dubļi mūs saldē.

XXI – Dainu kalns

Salmu ruļļu kalns, apmēram 4 m augsts un 6m plats

XXII – Tu man virsū negāzies

Riepas iekārtas virvēs apgrūtinās skriešanu

XXIII - Klasītes

Horizontāli novietotu riepu klājums. Kājām jāstrādā precīzi un ātri kā šujmašīnas adatai, lai bez aizķeršanās veiktu šo šķērsli. Viens neprecīzs solis, un jūs jau esat garšļaukus.

XXIV- Pāri krīzei

Tas nav viegli, haotiskais riepu kalns ik uz soļa uzglūn ar lamatām tā vien gaidot, kad censonis spers neuzmanīgu soli. Gluži kā dzīvē šeit svarīgi saglabāt stabilitāti un virzību uz priekšu. Pārvarot šo šķērsli, būs aktīvi jāstrādā gan ar rokām, gan kājām.

XXV – Putu tunelis

Trīs metrus garā tunelī visos iespējamos virzienos nostieptu virvju pineklis tā vien gaida, lai dalībnieks tajā sapītos. Ātrums un lokanība šeit būs izšķirošie faktori sekmīgai šķēršļa pārvarēšanai.

XXVI - Metro

Sacensību klaustrofobiskākais šķērslis. Šaura 30 metrus gara caurule gaida dalībnieku, lai tas ienirtu tās tumsībā un šaurībā. Bet ir arī labā ziņa, būs redzama gaisma tuneļa galā, uz kuru tad arī jātiecas.

XXVII – Pret Kalnu

Vēlreiz lielais kalns, tikai no lēzenās puses. Bet nu jau liksies vēl stāvāks.

XXVIII - Miņins

Neviens nespēj pretoties gravitācijai. Jo sevišķi, ja pamats zem kājām ir teju vertikāls un jādodas lejup.

XIX- Šķīstītava

Vienīgais šķērslis ar izvēles iespēju. Tā kā gremdēšanās aukstā ūdenī pēc strauja un ilga skrējiena kalnā rada lielu papildslodzi sirdij, dalībnieks var izvēlēties vienu no diviem veidiem kā nokļūt līdz finišam:

A.    Īsākais ceļš Lai tiktu līdz finiša līnijai, dalībniekam jāpārvar aptuveni 2.5m dziļš un 10 m garš ūdens šķērslis. Galu galā, kas var būt labāks par atvēsinošu peldi pēc tik grūtas trases?

B.    Garākais, bet sausākais ceļš Veicot aptuveni 30m garu loku, no kura aptuveni puse ved augšup kraujā, dīķi var apskriet un nokļūt finišā šādā veidā.

Šoreiz gan sacensību dalībnieku bija mazāk nekā pirmajā skrējienā pavasarī, taču konkurence tik un tā bija sīva. Starp 280 finišējušajiem vīriem, tāpat kā pirmajā reizē, arī otrajā „Stipro skrējienā” nepārspējams bija pazīstamais orientierists Jānis Krūmiņš, kurš distanci veica 26 minūtēs un 50 sekundēs. Starp 62 dāmām ātrākā bija bruņoto spēku pārstāve Inga Dauškane (31 minūte 40 sekundes), kura uzvarēja arī pirmajā skrējienā, bet no sacensībām pieteiktām 68 komandām (komandā no četriem dalībniekiem obligāti vienai bija jābūt dāmai) uzvarēja „Sadurtie eži”, kas distanci veica 31 minūtē un 16 sekundēs.

Juris Vaidakovs/Foto: Mārtiņš Ziders, Juris Vaidakovs, LETA