Skandalozā influencere Maija Armaņeva Īrijā par valsts naudu mācīs bērniem stila lietas
Pretrunīgi vērtētā skaistuma blogere un influencere Maija Armaņeva, kurai nesen pārmesta sekotāju pirkšana sociālajos tīklos un sava influencēšanas biznesa uzpūšana, atklājusi, ka kopā ar Izglītības un zinātnes ministriju (IZM) dodas uz Īriju.
To, ka kopā ar IZM plānots ierasties Īrijā, Maija Armaņeva paziņoja savā “Instagram” kontā, tieši gan nepaskaidrojot šāda ceļojuma mērķi.
Vadoties pēc sekojošajām publikācijām “story” sadaļā gan varēja padomāt, ka Armaņeva, iespējams, dodas uz Īriju par valsts naudu, lai mācītu bērniem medijpratību, kas, cita starpā, aptver sevī prasmi orientēties ziņu medijos, atšķirt viltus ziņas, kā arī uzticamus informācijas avotus no neuzticamiem.
Vēršoties ministrijā, Jauns.lv gan uzzināja valsts iestādes un influenceres sadarbības patiesos iemeslus – Maiju Armaņevu Īrijas latviešu nacionālā padome izraudzījusies kā stila un modes nodarbību vadītāju kādā pasākumā. Tas tiek finansēts par valsts naudu.
Armaņevu izvēlējušies Īrijas latvieši, taču maksās viņai valsts
Saskaņā ar ministrijas atbildi, 2019. jūlijā IZM noslēdza līdzdarbības līgumu ar Īrijas latviešu nacionālo padomi par nometnes organizēšanu Īrijā dzīvojošajiem latviešu diasporas bērniem.
Līdzdarbības līgums paredz, ka Īrijas latviešu nacionālā padome līdz 2019. gada 2. novembrim nometnes dalībniekiem noorganizē latviešu valodas apguves nodarbības, iekļaujot tēmas – “Mainīt un mainīties”, “Ģimene”, “Dzīvesveids”, “Brīvais laiks”, “Daba”, kā arī novadītas nodarbības “Stils un mode – meklējot kopīgo”.
Nodarbības jāorganizē saskaņā ar izstrādāto mācību plānu, kas atbilst Valsts izglītības satura centra izstrādātajām diasporas izglītības vadlīnijām. Par speciālistu piesaisti nometnes darbā atbild pilnvarotā institūcija – Īrijas latviešu nacionālā padome.
Līdz 2019. gada 2. decembrim padome iesniegs ministrijai atskaiti par valsts pārvaldes uzdevumu izpildi, sasniegtajiem rezultātiem, to novērtējumu, sasniegto rezultātu atbilstību plānotajam un citu informāciju, teikts IZM atbildē.
Saskaņā ar IZM Komunikācijas daļas teikto, Īrijas latviešu nacionālās padomes valdes locekle Laima Ozola apstiprinājusi, ka brīvā laika nodarbības “Stils un mode – meklējot kopīgo” vadīšana uzticēta tieši Maijai Armaņevai.
“Stils un mode brīvajam laikam izvēlēts tāpēc, ka tā ir tēma, kas interesē jauniešus. Kā norāda Laima Ozola, nometnes plāns tika sagatavots aprīlī, līdzdarbības līgums noslēgts jūlijā. Pēc nometnes noslēguma ministrijai tiks iesniegtas atskaites, kurās būs gan latviešu valodas nodarbību, gan stila nodarbību apraksts,” teikts IZM atbildē.
Ministrija gan nevarēja komentēt Armaņevas sociālo tīklu ierakstus par jauno saturu Latvijas skolās un medijpratību.
Cik valsts naudas tiks tērēts Armaņevas nodarbībām?
Saskaņā ar IZM iesūtīto Īrijas latviešu nacionālās padomes valsts pārvaldes uzdevumu īstenošanai nepieciešamo izdevumu tāmi, kopējās nometnes pasākumu izmaksas būs 14 227,20 eiro.
Vadoties pēc pedagogiem un brīvā laika nodarbībām atvēlētajiem tēriņiem izriet, ka stila un modes influencerei plānots samaksāt 750 eiro, kā arī apmaksāt 306 eiro vērtās aviobiļetes ceļošanai.
Iepazīties ar pilnu tāmi iespējams šeit.
Ziņas par Armaņevas un IZM sadarbību kļuvušas publiskas īsi pēc tam, kad influencere nonāca mediju redzeslokā saistībā ar strīdu starp viņu un kosmētikas zīmola “Madara Cosmetics” pārstāvjiem.
Armaņeva zīmola veidotājiem pārmet viņas ideju zagšanu un neapmaksāšanu, konkrēti – esot nozagta viņas ideja par izgaismojošā konsīlera ražošanu, bet viņa nav algota kā biznesa palīdze.
Tikmēr oponenti sociālajos tīklos norādīja, ka izgaismojošo konsīleri nav izgudrojusi Armaņeva - tādi tirgū ir jau sen.
Izgaismojošos konsīlerus kā viens no pirmajiem piedāvāja selektīvās kosmētikas zīmols "YSL", tad tam sekoja daudzi citi, un nu šāda tipa produkti nopērkami pat vislētākajā "Drogas" segmentā.
Tikmēr virkne Latvijā populāru influenceru ir nostājušies pret Armaņevu, paziņojot, ka influencere savu popularitāti, no kuras pēcāk izdabūtas apmaksātas sadarbības, uzpūtusi mākslīgi – pērkot sekotājus.
Platformā “YouTube” Armaņevai ir vien daži tūkstoši sekotāju, taču “Instagram” – ap 79 000 sekotāju. Vienlaikus pie tāda sekotāju skaita viņas attēliem ir vien ap 2000 “like” jeb “Patīk” atzinības, kas daudziem soctīklotājiem liek izdarīt secinājumus, ka Armaņeva strādājot negodīgi.
Maija Armaņeva: viltus sekotāji ir nelabvēļu piepirkti
Portāla Jauns.lv uzrunāta, Maija Armaņeva jau iepriekš pauda, ka zina par skandālu ap nopirktajiem sekotājiem. Tam kājas augot jau sen – kopš brīža, kad viņa izveidojusi Latvijas Blogeru un Influenceru asociāciju.
Armaņeva skaidroja: “Kad tika dibināta Latvijas Blogeru un Influenceru asociācija, pēc nedēļas mēs ar PR aģentūru “A.W.Olsen” un Finanšu Ministrijas projektu “Atkrāpies” nācām klajā ar preses relīzi, ka asociācija nesadarbosies ar tiem blogeriem un influenceriem, kas pērk viltus sekotājus. Divas dienas pēc šī paziņojuma iznākšanas manam profilam pirmo reizi tika piepirkti sekotāji, par ko es arī uzreiz informēju savus sekotājus sociālajos tīklos. Tad man nācās aizvērt savu profilu (padarīt to par slēgtu profilu) un manuāli kopā ar asistenti dzēst ārā visus viltus sekotājus. Pēc pāris mēnešiem man atkal tika piepirkti viltus sekotāji, par ko atkal informēju savu auditoriju. Šajā laikā arī “Instagram” sāka aktīvi komunicēt par viltus sekotāju dzēšanu visā savā platformā. Līdz ar to man ik dienas automātiski tika dzēsti viltus sekotāji. Analītiskā domāšana lieliski palīdzēs jums atbildēt uz jautājumu: kuri ir šie cilvēki. Sen jau vairs nav noslēpums, ka sociālo tīklu nozares pārstāvjiem, mārketinga un reklāmas speciālistiem, zīmolu vadītājiem, komunikācijas aģentūrām ir zināmas minētās personas, kas veic nomelnošanas kampaņu un nodarbojas ar nepatiesu ziņu izplatīšanu. Šīs personas izveido viltus profilus sociālajos tīklos, čata grupas, kurās turpina izplatīt nepatiesu informāciju. Starp šīm personām ir gan sabiedrisko attiecību aģentūras darbinieks, gan mediju darbinieks, gan mārketinga aģentūras darbinieks, kā arī Paula Birzniece [cita sociālo tīklu censone],” portālam Jauns.lv skaidro Armaņeva.
Tikmēr pati Paula Birzniece, līdzīgi kā citi, iepriekš sociālajos tīklos ir asi kritizējusi Armaņevas izveidotās asociācijas lietderīgumu un jēgu.
Pagaidām nav arī skaidrs, kādēļ viņa sekojošajās “Instagram” publikācijās ir izteikusies par jauno saturu Latvijas skolās un medijpratību.
Pagaidām Jauns.lv nav izdevies saņemt Maijas Armaņevas komentāru par sadarbību ar IZM.
Jauns.lv sazināsies arī ar Īrijas latviešu nacionālo padomi, lai jautātu, kādēļ sadarbībai no visām Latvijas stila un modes nozares influencerēm izraudzīta tieši pretrunīgi vērtētā Armaņeva.