Parfimērijas elite - Humiecki & Graef
2012. gada 20. decembrī, 11:54

Parfimērijas elite - Humiecki & Graef

Jauns.lv

Parfimērijas zīmols Humiecki & Graef ir nosacīti jauns vārds nišas aromātu tirgū – dzimis 2008. gadā. Arī H&G piedāvājums joprojām nav sazaroti plašs. Toties ir satriecoši skaists, jo sevišķi tā viselitārākajā – limitētā izdevuma sadaļā.

Aiz intriģējoši sarežģītās nosaukuma formulas slēpjas divi jauni Ķelnes modes dizaineri – Sebastiāns Fišenihs un Tobiass Mikšs, kuriem ienāca prātā pagodināt ar izcilām smaržām savas… vecmāmuļas – dzimušas Humiecku un Grēfu. Paļaujoties uz dzimtas patronešu svētību, 2008. gada rudenī tika laisti klajā pirmie pieci Humiecki & Graef aromāti: Skarb, Geste, Eau Radieuse, Multiple Rouge un Askew. Pretendējot izsmalcināti tīrā dizaina flakonos caurspīdīgā stiklā iesmelt emocijas ar devīzi – nekas, kas ir cilvēcisks, nav mums svešs. No plosoša niknuma līdz pacilātai sajūsmai.

Savu drastisko ideju realizēšanā Fišenihs un Mikšs iesaistīja īpaši novatoriskus prātus – duetu Les Christophes jeb Kristofu Lodamjē un Kristofu Hornecu, kurus parfimērijas pasaulē pazīst kā robežu paplašinātājus. Tie, starp citu, bija Les Christophes, kas radīja Thierry Mugler aromātu Coffret ar atsaucēm uz skandalozi slaveno Patrika Zīskinda romānu Parfīms, un viņu sadarbība ar Humiecki & Graef vēlreiz apliecināja, ka arī parfīmu tirgū ir vieta radošiem eksperimentiem. Gan ķīmiskā, gan emocionālās iedarbības ziņā.

Humiecki and Graef

Humiecki and Graef

Lai vienā aromātā iekļautu vairākas vienlaicīgas, cita citu pārklājošas un pat mainīgas sajūtas, parfimēri izvēlējušies neierasto zvaigžņveida aromāta struktūru. Jā, ko gan iesāktu jūs, ja sastaptos ar izaicinājumu radīt smaržas Geste, kuras pauž jūtu spēku, kas izlauzies gados vecākas sievietes mīlā pret jaunekli? Vai ekstātiska prieka un sentimenta jūkli, kas izvēršas līksmē, – jo par pamatu Multiple Rouge kalpojušas Tobiasa bērnības atmiņas par Tanzānijas augļu tirgus košumu un spilgtajiem smārdiem... Savukārt Askew mērķis bija parfīmā fiksēt brīdi, kad radošs neprāts izlaužas jaunradē.

Kristofs Lodamjē ir atzinies, ka atļāvās greznību veidot katru no H&G nišas aromātiem absolūti individuāli, turklāt spēcinot tos ar augstu ēterisko eļļu procentu sastāvā (20 un 25% koncentrētā EDT versijā – parasti tik daudz neatļaujas pat parfīmūdeņos). Jā, atgriežoties pie uzdevuma radīt Geste – tās emocijas, kas liek mīlēt un aprūpēt, aromāta galīgajā veidolā izpaudušās kā dialogs: mājīgā siltas maizes smarža, ko piedāvājis Sebastiāns, sastapusies ar Les Christophes stērķelēta krekla kraukšķīgo un eleganto...

Pirmajām piecām spilgto izjūtu esencēm vēlāk pievienojās Clemency un Bosque – veltījums mātes jūtu raisītam sievišķīgajam lepnumam un slavinājums unikālajai iespējai pabūt vienatnē ar šo mirkli (“Ak, apstājies, tu esi skaists!”) un Blask, smaržas kā stāsts par mīlestības iedvesmotu siltumu un gaismu, uzticību un paļaušanos, to poļu titulvārdā ietverot Sebastiāna dzimtas polisko vēsturi – un vēl vienu pateicības žestu viņa mīlošajai vecmāmuļai.

Būtisks ir arī veids, kā Humiecki & Graeff pasniedz jūtas pudelītē – flakonu forma ir lakoniska, stikls absolūti godīgi caurredzams. Bez izskaistinājumiem, toties raisot uzticēšanos. Vienīgi flakona korķītis un lente, kas apjož šos sajūtu relikvārijus, ir katrai emocijai atbilstīgi sava materiāla un krāsas. Nenoliedzami pagodinot savus cienītājus un apburot katra estēta aci, H&G nesen laida klajā īpašo limitēto smaržu izdevumu – porcelāna flakoniņos ar ziedu rakstu. Precīzāk, ar viena eleganta zieda attēlu. Par produkta noformējumu, kas 2012. gadā saņēma prestižo Red Dot balvu, Humiecki & Graeff pateicas holandiešu tapešu dizaineram Vouteram Dolkam un austrumvācu porcelāna rūpniekam Kaemmer – katra porcelāna pudelīte ir mākslinieka rokas apgleznota, lai tiktu guldīta papīra kārbiņā ar lina oderējumu. Prieks acij un bauda taustei!

Šoruden tirgū ienāk jauns, jau devītais H&G aromāts. Candour – iecerēts kā dziesma par savstarpējas pievilcības spēku, par cerību uz atkaltikšanos un skaidru prieku par to. Gulbja spalvas raksts, kas rotā iesaiņojumu, ir netieša norāde uz mūžīgo Loengrīna un Elzas mīlas stāstu ar tā cerībpilno būt vai nebūt.

Les Christophs tik ietilpīgo smaržas ideju iecerējuši risināt kā harmonisku kontrastu vienību – skaidri, pat asi zaļo nošu grupa aromāta krustpunktā sastopas ar pretstatītām mierinošām, pienaini saldenām.

Augu zaļums Candour buķetē ienāk ar lavandu un salviju, vijolīti un olīvu lapām. Zemes toņos ierakstās smaržsaknes īriss, kalme un ingvers ar dāsnu vīraka piedevu. Saldais kardamona un mandeļu piens un vaniļa, ko līdzsvaro sandalkoks un maijpuķīšu smarža, nomierina un paliek uz ādas kā glāsts. Iznākums ir dzirkstoši zaļš aromāts ar pergamenta pieskaņu pamattonī – kā mājienu uz ilgstošu saraksti senajā vēstuļu formā. Izaicinošo zaļumu nomaina siltums – šīs ir smaržas, kur savijas pagātne, tagadne un nākotne vienlaikus.

Pastaiga.lv / Foto no publicitātes materiāliem

Tēmas