Cilvēki grib smaržot pēc ātrajām uzkodām un alkohola. Moderno aromātu TOPS
Parfimēru darbs, izveidojot aromātu no vairākām notīm, savā ziņā līdzinās pavāra centieniem izdomāt fantastisku recepti. Viņi ir pārliecināti, ka smaržu nākotne slēpjas gastronomiskās aromātu notīs.
Parfimērijas un kosmētikas jomā modē nākušas gastronomiskas notis, kas atgādina saldos ēdienus, izsmalcinātas delikateses, dārzeņus un pat alkoholiskos dzērienus. Parfimēri ir pārliecināti, kas šajās neierastajās notīs slēpjas smaržu pasaules nākotne. Notis ir atsevišķās smaržu komponentes, ko var uztvert trenēts deguns, piemēram, vaniļa, greipfrūts vai jasmīns. Atkarībā no laika, kad notis atklājas, tās iedala trijās grupās – sākuma, sirds un beigu nots. Uzzini, kādas neparastas smaržu notis pēdējā laikā kļuvušas populāras parfimērijas nozarē!
Dārzeņi
Fransuāza Donša no zīmola „Givenchy” prognozē, ka pēc jau pāris gadiem modē dārzeņu smaržu kompozīcijas. Tradicionālās rozes un jasmīnu nomainīs burkānu, ķirbju, garšaugu un salātlapu aromāti. „Smaržas ar dārzeņu notīm var izveidot pavisam jaunu parfimērijas tirgus segmentu,” uzskata Donša. „Eiropieši pievēršas veselīgam dzīvesveidam, pērk ekoloģiski audzētus produktus un iekopj mazdārziņus. Šī tendence varētu iezagties arī parfimērijā.” Aromātus ar dārzeņu notīm jau tagad var nopirkt veikalos, taču pagaidām tos piedāvā specializētie zīmoli. Burkānu notis atradīsi zīmola „Honore des Pres” aromātā „I Love Les Carottes”, savukārt salds ķirbis sajūtams zīmola „Etat Libre d’Orange” smaržūdenī „Like This”.
Ja smaržu kompozīcijā ir šī nots, tā uzreiz piedod izsmalcinātību, statusa un pārticības dvesmu. Tikpat kā par savu firmas zīmi to padarījis zīmols „Thierry Mugler” – šī nots atrodama visu „Womanity” līnijas smaržūdeņu sastāvā. Savā laikā „Thierry Mugler” paniekojās ar saldajām konditorejas notīm, ko sajutīsi slavenajā „Angel” aromātā, taču melno ikru smaržas izmantošana toreiz bija ļoti drosmīgs solis. „Kurš gan būtu domājis, ka zivju notis var būt elegantas un pavedinošas,” sacīja zīmola parfimērijas nodaļas vadītājs Pjērs Olass. Kas to lai zina, varbūt nākotnē mūs gaida austeru vai garneļu aromāti?
Grādīgie dzērieni
Martini, konjaks, šampanietis, viskijs un pat degvīns – modē ir visi šie alkoholiskie dzērieni. Provokatīvu nošu izmantošana norāda, ka tas ir aromāts ar raksturu – perfekti piemērots tādai pašai sievietei. Vīriešu smaržās tradicionāli dominē stiprie dzērieni, piemēram, Kenzo jaunajā aromātā „L’Eau par Kenzo Mirror Edition”, savukārt „Atkinsos” smaržūdenī „24 Old Bond Street” sajūtams viskijs. Sieviešu smaržās biežāk sastopami vieglāki dzērieni: šampanietis („Carolina Herrera „212 VIP Rose”), kokteilis „Pina Colada” un grenadīns.
Ātrās uzkodas
Ikdienas dzīvē mēs cenšamies izvairīties no ātrajām uzkodām – frī kartupeļu turziņas, popkorna, kūciņām un gāzētajiem dzērieniem. Labi, ka tagad to varam kompensēt ar savām smaržām! Parfimērijā arvien biežāk parādās gardo, bet ne pārāk veselīgo našķu notis. Zīmola „Etat Libre d’Orange” aromāts „La Fin Du Monde” smaržo pēc popkorna un labi iederēsies randiņā kinoteātrī. Tikmēr kompānijas „L’Artisan Parfumeur” smaržūdens „Deliria” izceļas citu vidū ar cukurvates un karameļu smaržu. Slavenais parfimērs Olivjē Kresps nesen atklāja, ka gatavojot pavisam jaunu aromātu ar kokakolas smaržu.
Avots: Elle.ru / Foto: All Over Press.