Populāra apģērbu iepirkšanās vietne sāk bloķēt klientus par pārāk biežu preču atgriešanu
foto: Shutterstock
"Asos" klienti sašutuši par kontu slēgšanu biežas preču atgriešanas dēļ.
Mode

Populāra apģērbu iepirkšanās vietne sāk bloķēt klientus par pārāk biežu preču atgriešanu

Samanta Kārkliņa

Jauns.lv

Tiešsaistes modes veikals "Asos" slēdzis vairāku klientu kontus, pamatojoties uz uzņēmuma "godīgas lietošanas politikas" pārkāpumiem — klienti atgriezuši pārāk daudz preču, ziņo BBC.

Populāra apģērbu iepirkšanās vietne sāk bloķēt kli...

Šāds solis seko "Asos" pagājušā gada lēmumam ieviest 3,95 mārciņu (aptuveni 4,60 eiro) maksu par atgriešanām gadījumos, kad pasūtījumā tiek paturētas preces vērtībā, kas nesasniedz 40 mārciņu (aptuveni 47 eiro). Uzņēmums norāda, ka kontu deaktivizācija ir nepieciešama, lai saglabātu bezmaksas atgriešanas iespēju lielākajai daļai klientu galvenajos tirgos.

"Asos" "godīgas lietošanas politika" paredz kontu slēgšanu, ja tiek konstatēta neparasta vai aizdomīga rīcība, piemēram, sistemātiska preču atgriešana vai valkātu preču nosūtīšana atpakaļ. Lai gan šādi brīdinājumi pirmoreiz izskanēja jau 2019. gadā, stingrāka politikas piemērošana sākusies tikai pēdējo nedēļu laikā.

Viens no gadījumiem, kas izpelnījies īpašu uzmanību, ir Lūsijas Britnellas konta slēgšana. Viņa ik mēnesi iztērēja vismaz 100 mārciņu (aptuveni 117 eiro), bieži pasūtot preces vairākos izmēros, lai atgrieztu nepiemērotos. Kliente norāda, ka šī konkrētā modes veikala izmēru sistēma bieži vien esot neprognozējama, tādēļ šāda iepirkšanās prakse viņai bijusi nepieciešama.

Daudzi klienti pauž neapmierinātību un neizpratni par uzņēmuma pieņemto lēmumu, uzsverot grūtības saņemt skaidrojumus vai izmantot iespēju lēmumu pārsūdzēt. Sociālajos tīklos aktivizējušās diskusijas, daudzi kritizē "Asos" par pārspīlētu reakciju.

Nozares eksperti norāda, ka augstās preču atgriešanas izmaksas ir būtisks izaicinājums visā e-komercijas nozarē. Daudzi uzņēmumi ievieš atgriešanas maksas vai ierobežojumus, taču kontu slēgšana tiek uzskatīta par īpaši radikālu soli.

"Asos" skaidro, ka šādi pasākumi nepieciešami, lai aizsargātu uzņēmuma ilgtspējību, novērstu sistēmas ļaunprātīgu izmantošanu un vienlaikus saglabātu iespēju piedāvāt bezmaksas atgriešanu pārējiem klientiem.

Tajā pašā laikā sabiedrībā izskan aicinājumi pārskatīt šo politiku, īpaši ņemot vērā klientus ar īpašām vajadzībām, kuriem tiešsaistes iepirkšanās un preču atgriešana bieži ir vienīgā pieejamā iespēja.

Tēmas