Populārs Latvijas apakšveļas zīmols meklē modeli; prasības skumdina daudzas sievietes
Pazīstamais zīmols “Rosme” izsludinājis pieteikšanos konkursā, kurā meklē jaunu modeli – mūzu, kurai piemīt dabīgs skaistums un šarms. Tomēr, izlasot sludinājumā minētās prasības, daudzas sievietes jūtas sarūgtinātas.
"Rosme" norāda, ka ilgtermiņa sadarbībai meklē sievieti, kas iemieso dabīgā skaistuma, dzīvesprieka un pašpārliecinātības būtību, uzsverot, ka patiess šarms un elegance slēpjas katras sievietes autentiskumā.
Uzņēmums atklāj, ka ir piedzīvojis krāšņu zīmola atjaunināšanas procesu, un jaunās modeles uzdevums būtu palīdzēt atsvaidzināt un pilnveidot "Rosmes" tēlu. Meklēta tiek ne tikai modele skaistām fotogrāfijām un video materiāliem, bet īsta mūza, "kas spēj iedvesmot un dot iespēju citiem apzināties savu unikalitāti justies sievišķīgi un pārliecināti," raksta "Rosmes" pārstāvji.
Par "Rosmes" jauno mūzu var kļūt jebkura sieviete – ar vai bez profesionālas pieredzes modeles darbā.
"Mēs meklējam dažādību - dažādu formu, garumu, vecumu sievietes," teikts sludinājumā.
Zīmols minējis arī prasības, kurām jāatbilst kandidātei, lai viņa kļūtu pazīstamā apakšveļas zīmola modeli. Tās ir, piemēram, vecums: sākot no 25 gadiem; minimālais krūšu izmērs: 75D jeb krūšu apkārtmērs sākot no 95cm (vai arī lielāks). Minēts arī, ka nepieciešams dabīgs vizuālais izskats: mirdzoša, veselīga āda, viegls grims, bez mākslīgām skropstām, kopti, dabīgi vai dabīgos toņos krāsoti mati. Nedrīkst būt lieli, pamanāmi tetovējumi vai pīrsingi. Ādas krāsai nozīmes nav.
"Mazo krūšu īpašniecēm nespīd..."
Tomēr daudzas potenciālās kandidātes sludinājuma saturs ir apbēdinājis un licis vilties.
"75D, mākslīgi radītie, mūsdienu skaistuma principi. Kas tur dabīgs uz tādu mazu apkārtmēru. Kam dabīgs, tas ir retums. Man bija 90D, bet sākot nodarboties ar sportu un notievējot, atgriezās uz 80C. Pagaidām," vietnē X privātā pieredzē dalās Gunta.
"Latviešu veļas brends meklē modeli. Gribēju pieteikties. Lasu prasības - minimālais krūšu izmērs: 75D, bez lieliem, pamanāmiem tetovējumiem vai pīrsingiem - nu ok. Ne tik ļoti arī gribējās," raksta digitālā satura veidotāja un modele Svetlana Žigajeva.
Latviešu veļas brends meklē modeli. Gribēju pieteikties. Lasu prasības - Minimālais krūšu izmērs: 75D, bez lieliem, pamanāmiem tetovējumiem vai pīrsingiem - 🤡 nu ok. Ne tik ļoti arī gribējās.
— Svetlana Žigajeva (@zigajeva_s) February 9, 2024
"Ehhh, es kā sieviete ar pamanāmiem tetovējumiem un pīrsingiem dikti priecātos, ja Rosmei arī laiku pa laikam parādītos kāda dāma, kas būtu ar līdzīgām iezīmēm. Žēl, ka tik ierobežojoši noteikumi. Un tas minimālais krūšu izmērs... Skumjš sludinājums, un nevar pieteikties jebkura :/," vietnē X komentē Ance.
"Pieteikties var jebkura, kurai ir 75D un uz augšu," precizē Ilva.
"Lūdzu, paskatieties uz Lindex reklāmām. Pietiek visu laiku spiest vienu personāžu. Sievietes ir dažādas, kāpēc to neizcelt? :)" retoriski vaicā Dana.
Vai tiešām dažādu formu sievietes? Tad laikam B un C izmērs neskaitās forma :D par A nemaz nerunāsim pic.twitter.com/cBgMq32Q1W
— Inside Out 🇺🇦💙💛 (@insideout_diary) February 9, 2024
"Bet Rosme jau ražo veļu visām sievietēm.. aha.. 75a ne pēc kā neizskatās," ar vīrišķīgu viedokli diskusijā iesaistās Aldis.
"Mazo krūšu īpašniecēm nespīd :/," vīlusies ir Linda, savukārt vietnes X lietotāja Daiga uzskata, ka šis ir ļoti diskriminējošs sludinājums.
"Rosme": "Mūsuprāt, ir radies nepareizs priekštats par to, ko meklējam"
"Uzņēmums strādā uz konkrētu auditoriju un attiecīgi meklējam modeles, kas reprezentētu šo auditoriju - sievietes ar dažādiem augumiem, ādas krāsu, vecumu un ar krūtīm. Krūtīm, kurām ir nepieciešams atbalsts, ērtums un komforts ikdienā, lai varētu parādīt mūsu dažādo krūšturu daudzveidīgo funkcionalitāti," portālam Jauns.lv skaidro uzņēmuma pārstāvji.
Līdz šim "Rosmē" visas modeles ir bijušas līdzīga vecuma un formu, taču tagad
tiek meklētas jaunas mūzas - garas, īsās, apaļas, slaidas, rudas, tumšas un visādi citādi skaistas sievietes.
"Mūsuprāt, ir radies nepareizs priekštats par to, ko meklējam. Jā, mums ir konkrētas zīmola vadlīnijas, bet mēs tieši vēlamies izcelt to sieviešu auditoriju, kas līdz šim nav reprezentēta - lielo krūšu izmēru īpašnieces, 25+ vecuma grupā, dažādām auguma aprisēm," savu vīziju portālam Jauns.lv precizē uzņēmumā "Rosme".
Pieprasīt konkrētus parametrus modeļiem ir ierasta prakse, atgādina eksperte
Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa portālam Jauns lv atzīst - raugoties no ētikas perspektīvas, neizskatās, ka šeit būtu kādi ētikas pārkāpumi vai diskriminācijas pazīmes.
"Ir jāņem vērā, ka šī ir kastinga vai reklāmas modeļa atlases reklāma. Atlase reklāmās vai filmās ir process, kurā
tiek atlasīti aktieri vai modeļi konkrētu lomu vai reklāmas kampaņu veikšanai - īstermiņā vai ilgtermiņā.
Šis process ietver pieteikumu izskatīšanu, atlases kārtas, proves un citus posmus, lai noteiktu, kurš kandidāts vislabāk atbilst noteiktajai lomai vai projekta prasībām," skaidro reklāmas eksperte.
Baiba Liepiņa uzsver, ka pieprasīt konkrētus parametrus modeļiem ir ierasta prakse gan modeļu atlases, gan reklāmas un filmu nozarē.
"Šie parametri var ietvert augumu, svaru, matu un acu krāsu, vecumu, fizisko formu un citus specifiskus izskata vai spēju aspektus, kas nepieciešami konkrētas lomas vai projekta vajadzībām. Šāda prasība ļauj radošajiem direktoriem, producentiem un režisoriem precīzāk sasniegt savu vīziju un nodrošina, ka atlasītie modeļi vai aktieri atbilst projekta estētiskajām un tehniskajām prasībām," nozares specifiku raksturo Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja.
Eksperte vērš uzmanību, ka
konkrētā "Rosmes" modeļa atlases reklāma patiesībā ir ar salīdzinoši plašām prasību robežām,
ir noteikti trīs pamata parametri – sākotnējā vecuma robeža, krūšu apkārtmērs un dzimums. Turklāt ir virkne atrunu, kā piemēram "Ādas krāsai nav nozīme – ja jūties pārliecinoši un mīli savu ķermeni, Tu būsi lieliska kandidāte!" un "Mēs meklējam dažādību - dažādu formu, garumu, vecumu sievietes.", kas pavisam skaidri komunicē, ka nepastāv diskriminācija.