foto: no privātā arhīva
Latviešu uzņēmējas sešu gadu bilance: 4 mazuļi, radīts zīmols un Ņujorkas modes nedēļa
Ieva ar bērniem šajā vasarā.
Mode
2020. gada 16. jūlijs, 05:02

Latviešu uzņēmējas sešu gadu bilance: 4 mazuļi, radīts zīmols un Ņujorkas modes nedēļa

Gunita Krilova

Mammamuntetiem.lv

Četri mazi bērni, nodibināta firma un sava zīmola pārstāvēšana Ņujorkas modes nedēļā – tāda ir Ievas Trumpekojas, bērnu apģērba zīmola “Rock and Mouse” radītājas un vadītājas pēdējo sešu gadu bilance. Kā to paspēt un kā savienot visas savas dzīves sfēras, sarunā ar Mammamuntetiem.lv stāsta uzņēmīgā sieviete.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Smaidīga, pozitīva, ar uzņēmējas tvērienu un radošā gara vieglumu – tāda ir Ieva Trumpekoja. Gribētos saprast, kā viena sieviete var paveikt tik daudz, bet varbūt nevajag mēģināt izprast, bet labāk – iedvesmoties?
 
Kopā ar vīru Kasparu viņa audzina četrus bērnus: Luīzi (6), Adeli (4), Katrīnu (2) un Hugo, kas tikko nosvinējis savu pirmā gada jubileju. Kļūstot par mammu četriem bērniem pēc kārtas, jaunā sieviete ir paveikusi teju neticamo – ne tikai audzinājusi un lolojusi savus mazos, bet nodibinājusi uzņēmumu, kas rada apģērbu kolekcijas bērniem. Šī gada sākumā, vēl pirms Covid krīzes, Ieva ar “Rock and Mouse” sasniegusi jaunu virsotni – piedalījusies Ņujorkas modes nedēļā.

foto: no privātā arhīva

Dzimst bērns un ideja

Ideja par savu uzņēmumu Ievai radusies, kad piedzimusi pirmā meita. Sākumā tas bijis vien kā neliels projekts hobija līmenī, un tika darināti apģērbi pašiem mazākajiem bērniņiem. “Rock and Mouse”, šķiet, aug līdz ar maniem bērniem, un tagad jau pieejami apģērbi bērniem līdz 10 gadu vecumam, ne tikai zīdainīšiem,” stāsta Ieva. Ieva ir maģistra grāds uzņēmējdarbībā, tomēr bērni jauno sievieti ir tik ļoti radoši iedvesmojuši, ka Ieva sevī ir saklausījusi arī dizainera balsi.

“Dizainus apģērbiem un nu jau arī audumu apdrukai veidoju es kopā ar savu komandu un māksliniekiem. Esmu pabeigusi “Burda” šūšanas skolu un sākumā arī pati šuvu, bet nu jau labu laiku šūšanas darbu esmu nodevusi profesionāļu rokās,” ikdienu uzņēmumā ieskicē Ieva. Šobrīd Ievai jau ir neliela, bet uzticama komanda un mājas kā birojs un ražošanas telpas arī jau kļuvušas par šauru.

Rīgas modes nedēļa: "Rock and Mouse" pavasaris/vasara 2020

Rock and Mouse skate Rīgas modes nedēļā 2019.

gallery icon
47

Cilvēku atbalsts

Ieva, šķiet, ir piemērs mammai, kas varētu paveikt un paspēt visu, bet tomēr apzinās, ka mammai vienai viss nav jāvar. “Šāda dzīve – kad man ir mans darbs, mans zīmols, ģimene, bērni un ceļošana, - ir mans veids, kā justies labi. Es skaidri zinu, ka mājsaimnieces loma man nesniegtu piepildījumu,” stāsta Ieva.

Viņa uzsver, ka, nodibinot savu uzņēmumu, iemācījusies ļoti vērīgu prasmi – deleģēt darbus un lietas. Ieva norāda – augot uzņēmumam un bērnu pulciņam ir nereāli un nevajadzīgi visu paveikt pašai. “Man ir lielisks vīrs, kas ir mans lielākais atbalsts. Tāpat auklīte, kas mūsu ģimenē ienāca neilgi pirms otrās meitiņas dzimšanas, ir bijis neatsverams palīgs mūsu ģimenei. Nu jau meitas ir paaugušās un divas vecākās apmeklē bērnudārzu, un mājās ir palikuši tikai divi jaunākie bērni,” tā Ieva.

foto: no privātā arhīva

Ņujorka, Ņujorka!

“Rock and Mouse” tomēr nav klasisks stāsts par mammas hobiju, ar ko nodarboties, kamēr mazulis snauž diendusu. “Ja arī sākumā tas bija kā hobijs, nenoliegšu, ka iekšēji manī bija klusa vēlme paplašināt savu darbību. Noteikti nav tā, ka vienā dienā mani pēkšņi uzaicināja braukt uz Ņujorku. Tam apakšā ir liels darbs,” nenoliedz Ieva.

Viņa stāsta, ka ir mērķtiecīgi meklējusi iespējas nonākt ārvalstu tirgos, apmeklējot modes skates (izstādes) gan tepat Latvijā, gan Londonā, Florencē un Maskavā. Tieši piedalīšanās Londonas bērnu modes nedēļā pagājušā gada septembrī bija liktenīgā – pēc tās Ieva saņēmusi uzaicinājumu piedalīties Ņujorkas modes nedēļā.

recent icon

Jaunākās

popular icon

Populārākās

“Ņujorka bija kaut kas fantastisks – lieliska pieredze un ārkārtīgi milzīgs gods tur būt un pārstāvēt arī Latvju,” atmiņās dalās uzņēmēja.

Bērnu apģērbu zīmola “Rock and Mouse” radītāja Ieva Trumpekoja ar ģimeni

gallery icon
10

Ievas atslēgas uz veiksmi

“Iespējams, ka esmu paspējusi tik daudz, jo bērniem ir bijis samērā labs miegs – lai gan vēl aizvien nezinu, cik reizes naktī mani kāds pamodinās, ilgstoša hroniska miega bada man nav bijis,” stāsta Ieva, norādot, ka, iespējams, ar nemierīgu mazuli pārvērst savu hobiju veiksmīgā uzņēmumā nebūtu tik viegli. “Jā, es varu piekrist apgalvojumam, ka ar katru bērnu kļūst vieglāk, lai cik savādi tas varbūt neizklausītos. Ar tagadējo pieredzi gan šķiet, ka viens vai divi bērni ir pavisam viegli. Bet tieši pieredze un rūdījums palīdz tikt galā arī ar lielāku bērnu bariņu.

Mūsu ģimenes līdzsvara un harmonijas saglabāšanai palīdz arī ceļošana – pirms Covid krīzes ceļojām regulāri, arī ar bērniem,” Ieva norāda, ka ceļošana ļoti labi palīdz pārslēgties un atpūsties. Viņa arī uzsver, ka bez rūpīgas plānošanas savu dzīvi nespēj iedomāties, taču atzīst, ka ar četriem maziem bērniem vecākiem ir jābūt ļoti elastīgiem: “Jā, lietas ir jāplāno, turklāt plānošana kļūst aizvien sarežģītāka, taču ir jāpatur prātā, ka jebkurā brīdi plāni var tikt mainīti. Un ir svarīgi pieņemt jauno situāciju un ātri atrast plānu B un C.”

Ieva arī stāsta, ka viens no viņu ģimenes principiem ir brīvdienas atstāt atpūtai: “Protams, gadās arī atsevišķi izņēmumi. Bet brīvdienas ir brīvdienas – tajās mēs atpūšamies, darbus atstājam ārpus mājām un plānojam, kā laiku pavadīt kopā. Tieši tāpēc arī “Rock and Mouse” reti var sastapt tirdziņos, jo tie parasti notiek brīvdienās.”

Un kā ar Covid?

Jautāta par to, kā ģimenei ir veicies Covid laikā, Ieva stāsta: “Šajā laikā visi bērni bija mājās, un mēs ar vīru turpinājām darboties. Jāatzīst, ka man tas bija diezgan grūts laiks. Esam pieraduši pie aktīvas dzīves un tā sajūta, ka esi tik ļoti ierobežots, man it nemaz nepatika. Patiesi priecājos, ka pie mums ierobežojumi nebija tik drastiski kā citur pasaulē un ceru, ka nenāksies pie tādiem atgriezties.”

Ar biznesā šis laiks ir ieviesis dažas izmaiņas: “Apstājās vairāki eksporta projekti un sadarbības, tika atceltas visas modes skates un fotosesijas. Šis bija laiks, kad meklēt ierastajām lietām radošākus risinājumus un vairāk pievērsties un sakoncentrēties uz online tirdzniecību, kā arī uz iekšējo procesu un jautājumu sakārtošanu,” izmaiņās ieskicē Ieva. Tomēr viņa arī atzīst – šis laiks ģimenei ir devis iespēju vēl vairāk novērtēt to, kas ikdienā ticis uztverts par pašsaprotamu.”