Nopirkti sekotāji, uzpūsts bizness - kolēģu nežēlastībā krīt valsts "galvenā" influencere Maija Armaņeva
foto: Instagram
Vairāki Latvijā zināmi influenceri pārmet Armaņevai negodīgu darbošanos influencēšanas biznesā.
Attiecības

Nopirkti sekotāji, uzpūsts bizness - kolēģu nežēlastībā krīt valsts "galvenā" influencere Maija Armaņeva

Jauns.lv

Vietējo ietekmeru nežēlastībā kritusi Latvijas Blogeru un Influenceru asociācijas izveidotāja un vadītāja, skaistuma blogere Maija Armaņeva. Tiešāk un netiešāk viņas darbības apspriež vairāki valstī zināmi influenceri, bet neapmierinātības maisam galu vaļā parāva Armaņevas reakcija uz zīmola "Madara Cosmetics" jauno kosmētikas līniju, kur it kā nozagtas un neapmaksātas viņas idejas. Taču pašai Maijai par notiekošo ir savs viedoklis, proti, viņa tiek nomelnota un apmelota speciāli.

Nopirkti sekotāji, uzpūsts bizness - kolēģu nežēla...

Pašmāju dāmas steidzas novērtēt jauno "Madaras" kosmētikas līniju

Pagājušajā nedēļā Latvijas uzņēmums "Madara Cosmetics" klajā laida savu jauno dekoratīvās kosmētikas līniju. Prezentāciju apmeklēja desmitiem valstī zināmu skaistuma blogeru, vizāžistu, sabiedrības dāmu. Maijas Armaņevas pasākumā nebija, taču tās pašas dienas vakarā Instagram vietnē parādījās viņas ieraksts, kurā blogere pauda sašutumu: "Madara" esot nozagusi viņas ideju par izgaismojošā konsīlera ražošanu, bet tomēr nav algojusi viņu kā biznesa palīdzi. Armaņevas ieraksts izpelnījās lielu popularitāti instragrameru vidū, taču, piemēram, tviterī cilvēki norādīja: izgaismojošo konsīleri nav izgudrojusi Armaņeva, tādi tirgū ir jau sen. Un tas ir fakts - izgaismojošos konsīlerus kā viens no pirmajiem piedāvāja selektīvās kosmētikas zīmols "YSL", tad tam sekoja daudzi citi, un nu šāda tipa produkti nopērkami pat vislētākajā "Drogas" segmentā.

Armaņeva krīt nežēlastībā

Taču Armaņevas arogance pavēra plūdus soctīklos. Viens pēc otra cilvēki publicēja sašutuma pilnus vēstījumus, sak, kas gan ir šī Maija - pašpasludinātā influencere ar nopirktiem sekotājiem. Jauniešu vidū populārā influencere Agnija Grigule tviterī vaicā: "Kas ir latvijas influenceru un blogeru asociācija? Vienas personas pašreklāma, lai dabūtu jaunus 'brand deals' un uztvertu nopietnāk, jo tu vadi "asociāciju"? Ko šī "asociācija" ir izdarījusi influenceru labā?" Arī stilists un uzņēmumu PR algotnis Deniss Ševeļovs savos tvītos vairākkārt centies smalki norādīt uz negodīgu Armaņevas darbošanos vietējā influencēšanas lauciņā, - viņa savu popularitāti vairojot ar nopirktiem sekotājiem, jo reālā Instagram statistika neatbilstot tam, par cik ietekmīgu sevi pasniedz Maija. Ševeļovs iepriekš arī paudis, ka influenceru ietekmes TOP'i Latvijā ir šķībi un greizi tieši nepatiesu ciparu dēļ.

Taču visizvērstāko "dvēseles kliedzienu" publiskojusi soctīklu censone Paula Birzniece. Viņa raksta [nedaudz koriģējam jaunietes rakstības stilu vieglākas uztveramības labad - red.]: ""Madara" un Maija. Lielais cepiens, kas uzpūsts cilvēkam, kurš spēj uzpūst visu. Pat sevi. Es ticu, ka pārējie blogeri man piekritīs, klusēts ir ilgi. Ir pievērtas acis. Ir aizmuguriski spriests, bet šis nu ir par traku," raksta Paula. Viņa norāda, ka pati piecus gadus darbojas Instagramā, un dara to godīgā darbā - veido savu tēlu, lai godīgi sadarbotos ar brendiem. Taču Armaņeva pērkot sekotāju skaitu un nodibinājusi "mistisku asociāciju", kas esot ņirgāšanās par tiem, kuri ilgstoši taisa savu tēlu paši. "Tas viss ir tik neīsts," pauž Birzniece, norādot, ka Armaņeva savā kanālā kosmētiku uz sevis testē, izmantojot izskaistinošos instagram'a filtrus, proti, materiāls jau sākotnēji tiek vizuāli uzlabots, nerādot patieso izskatu un, piemēram, vaigu krāsas patieso uzvešanos uz blogeres sejas. Maijas Armaņevas kontos soctīklos tiek rādīta ļoti skaista dzīve. Viņa arī vēstījusi, ka ikdiena ir ļoti aizņemta ar darbiem, tāpēc Maijai ir asistente.

Paula Birzniece raksta, ka arīdzan vēlētos braukt ar skaistām mašīnām un lepoties ar apmaksātām sadarbībām, taču gribot to sasniegt pati - ar reāliem sekotājiem, nevis botiem, kādi tie esot Armaņevai. Jāteic, ka platformā "YouTube" Armaņevai ir vien daži tūkstoši sekotāju, taču Instagramā - ap 79 000 sekotāju. Vienlaikus pie tāda sekotāju skaita viņas attēliem ir vien ap 2000 "Like" jeb "Patīk" atzinības, kas daudziem soctīklotājiem liek izdarīt secinājumus, ka Armaņeva strādājot negodīgi.

Jāpiebilst, ka pirms pāris gadiem, kad Armaņeva paziņoja par Latvijas Blogeru un Influenceru asociācijas izveidošanu, sieviete publiski pauda nosodījumu sekotāju pirkšanai. To neparedz arī asociācijas Ētikas kodekss.

Maija Armaņeva: viltus sekotāji ir nelabvēļu piepirkti

Portāla Jauns.lv uzrunāta, Maija Armaņeva zina par skandālu ap nopirktajiem sekotājiem. Tam kājas augot jau sen - kopš brīža, kad viņa izveidojusi Influenceru asociāciju Latvijā. Armaņeva skaidro: "Kad tika dibināta Latvijas Blogeru un Influenceru asociācija, pēc nedēļas mēs ar PR aģentūru "A.W.Olsen" un Finanšu Ministrijas projektu 'Atkrāpies' nācām klajā ar preses relīzi, ka asociācija nesadarbosies ar tiem blogeriem un influenceriem, kas pērk viltus sekotājus. Divas dienas pēc šī paziņojuma iznākšanas manam profilam pirmo reizi tika piepirkti sekotāji, par ko es arī uzreiz informēju savus sekotājus sociālajos tīklos. Tad man nācās aizvērt savu profilu (padarīt to par slēgtu profilu) un manuāli kopā ar asistenti dzēst ārā visus viltus sekotājus. Pēc pāris mēnešiem man atkal tika piepirkti viltus sekotāji, par ko atkal informēju savu auditoriju. 

Šajā laikā arī Instagram sāka aktīvi komunicēt par viltus sekotāju dzēšanu visā savā platformā. Līdz ar to man ik dienas automātiski tika dzēsti viltus sekotāji. Analītiskā domāšana lieliski palīdzēs jums atbildēt uz jautājumu: kuri ir šie cilvēki. Sen jau vairs nav noslēpums, ka sociālo tīklu nozares pārstāvjiem, mārketinga un reklāmas speciālistiem, zīmolu vadītājiem, komunikācijas aģentūrām ir zināmas minētās personas, kas veic nomelnošanas kampaņu un nodarbojas ar nepatiesu ziņu izplatīšanu. Šīs personas izveido viltus profilus sociālajos tīklos, čata grupas, kurās turpina izplatīt nepatiesu informāciju. Starp šīm personām ir gan sabiedrisko attiecību aģentūras darbinieks, gan mediju darbinieks, gan mārketinga aģentūras darbinieks, kā arī Paula Birzniece," portālam Jauns.lv skaidro Armaņeva.