Louis Vuitton atsakās no savas firmas zīmes. Kāpēc?
Modes dāmu iecienītais zīmols Louis Vuitton pamazām sāk atteikties no savas firmas zīmes – atpazīstamās LV monogrammas. Vai tas nozīmē, ka pienākušas šīs kulta logotipa ēras beigas?
Kamēr vieni, aizturējuši elpu, vēroja Keitas Mosas uznācienu modes nama Louis Vuitton skatē Parīzes modes nedēļā, citi pamanīja kaut ko vēl pārsteidzošāku – rudens/ziemas kolekcijā nebija manāms neviens logotips. Arī Louis Vuitton mākslinieciskais direktors Marks Džeikobss vēlāk apstiprināja, ka dotajā brīdī zīmols neizmantos modes nama monogrammu un rūtiņu rakstu, kas dominē šīs sezonas pavasara/vasaras kolekcijā.
Šāds lēmums pieņemts pēc pārdošanas apjoma krišanās, tāpēc luksusa zīmols nolēmis pamāt ardievas atpazīstamajai monogrammai. Vai tas ir tikai pagaidu lēmums vai konceptuāla zīmola filozofijas maiņa – to rādīs laiks.
Apsēstība ar logotipiem sasniedza kulmināciju 90.gados, kad pie turības tikušie rietumeiropieši vēlējās uzskatāmi parādīt, ka pārzina modi un var atļauties dizaineru apģērbu. Latvijas modes dāmas šo kaiti pārslimoja pirms gadiem 10, un pēdējā laikā somiņas ar uzkrītošajām LV monogrammām izvēlas vien retā. Jādomā, ka lielā mērā tas isaistīts ar to, ka Louis Vuitton ir visvairāk viltotais zīmols. Un kam gan patīk, ja tāda somiņa, par kuru esi iztērējusi tūkstošus, ir katrai otrajai meitenei autobusa pieturā.
Tas tiek skaidrots ar to, ka šobrīd modes pasaulē mainās izpratne par luksusu, kas vairs nav tik kliedzošs, bet gan izsmalcināts.
Protams, tas nenozīmē, ka Holivudas zvaigžņu iecienītās somiņas vairāk nebūs pieejamas. Kamēr vien būs pieprasījums, tikmēr Louis Vuitton turpinās ražot savu klasiskos monogrammu somiņu modeļus. Vienīgi modes nedēļās tos gan tik drīz neredzēsim.
Slavenības izvēlas Louis Vuitton
Louis Vuitton pavasara/vasaras kolekcija
Kasjauns.lv, avots: look.uk, Foto: Bulls Press, AFP