Sākas 35. Rīgas modes nedēļa, kuras vadmotīvs - ētiska un apzinīga mode
No 7. līdz 11. oktobrim norisinās Rīgas modes nedēļas jubilejas sezona, kas veltīta ilgtspējas apziņas veicināšanai. Apzinīga, uz nākotni vērsta un ētiska mode ir vienojošs elements, kas caurvij visu pasākumu programmu šajā modes nedēļā — jaunās kolekcijas un izglītojošus seminārus. Šosezon pasākumā tiks pārstāvēti vairāk nekā 20 dizaineri, starp kuriem ir arī ārvalstu debijas un vietējie ekozīmoli.
Atklāšanas pasākums — starptautiskais seminārs “Ilgtspējīga mode: stereotipi un realitāte” norisināsies 7.oktobrī. Semināra programma ir balstīta uz modes industrijas aktuālākajiem jautājumiem — videi draudzīgi visas ražošanas posmi — caur modes dizaineru prizmu un praktisko pieredzi.
“Zīmols Amoralle vienmēr ir pievērsis īpašu uzmanību ilgtspējībai, mēs neizmetam lieko audumu un izmantojam to ne tikai noteiktās sezonas vai kolekcijas ietvaros. Tā kā mums ir arī fizisks veikals, mēs klientiem piedāvājam unikālus tērpus, kuri ir pieejami vienā eksemplārā, jo ir izgatavoti no auduma atgriezumiem. Turklāt, mēs izmantojam mazos auduma atgriezumus, lai izgatavotu nelielas detaļas kā, piemēram, pogas, cimdus, bantes utt.,” stāsta Inese Ozola, Amoralle zīmola dibinātāja.
“Audumi kolekcijai tika iegādāti no piegādātāja, kas ievēro Green On iniciatīvas un godīgas tirdzniecības principus,” stāsta zīmola Unattached dizainere Una Pūpola.
RFW modes skašu maratons sāksies ar Latvijas zīmolu QooQoo, One Wolf un H&M ilgtspējīgas modes prezentāciju Grand Hotel Kempinski Riga greznajā interjerā. Turpat savas kolekcijas prezentēs sezonas debitanti — poļu zīmols Szczygiel — un vietējais zīmols Unattached (dizainere — Una Pūpola), kā arī pirmo reizi norisināsies Hot Couture vakarkleitu skate, ko piedāvā Volga Vintage. Tajā pašā dienā Moel Bosh telpās viesus uzņems Zugra Ignata — dizainere no Uzbekistānas, savukārt Anna Led (Latvija) prezentēs savu kolekciju franču kafejnīcas atmosfērā Berga Bazārā.
Šosezon bērnu mode tiek prezentēta starptautiskā formātā — aktuālās kolekcijas prezentēs lietuviešu zīmols Julija Dremiene un latviešu Paade Mode, Tiny Bunny, Rock and Mouse. Tāpat, viens no modes nedēļas kulturāli izglītojošajiem pasākumiem norisināsies 9. oktobrī, kinoteātrī K.Suns, kur tiks demonstrēta filma “Kāpēc mēs esam radoši?”. Šis Hermana Vaskes dokumentālais projekts ir vēl neredzētu interviju krājums ar vadošajiem 21. gadsimta viedokļu līderiem — no Marinas Abramovičas līdz Jodži Jamamoto.
“Laikā, kad tirdzniecības centrs “Spice” piedzīvo iespaidīgas pārmaiņas, priecē, ka RIGA FASHION WEEK uzmanības centrā ir ilgtspējīgā mode, kas izteikti atbilst mūsu tirdzniecības centra vērtībām un pašu īstenotajiem projektiem ilgtspējas atbalstam,” stāsta tirdzniecības centru “Spice” un “Spice Home” vadītāja Iveta Priedīte. “Šogad ar nepacietību gaidām arī Unas Pūpolas tērpu skati, jo tieši Una pagājušajā gadā LMA modes skatē ieguva tirdzniecības centra “Spice” simpātiju balvu un atbalstu tālākai kolekcijas attīstīšanai. Una nupat ir atgriezusies no Paris Fashion Week un gaidām šīs kolekcijas prezentāciju arī šeit pat dzimtenē,” turpina Iveta.
Uz galvenās skatuves Hanzas Peronā savas kolekcijas skatītājiem prezentēs Selina Keer, Collected Story, Amoralle, Natalija Jansone, Iveta Vecmane, Nolo. Ārvalstu dalībnieku vidū ir Igaunijas zīmoli Diana Arno un Ivo Nikkolo.
Modes nedēļas ballītes norisināsies Digital Art House ar DJ von Kubitz’s (Latvija), ar mākslinieka Constantine (Ukraina) un Collab XXX.LV (Latvija) piedalīšanos, kā arī bārā A’Drop.