foto: Publicitātes foto
Mūsdienās tiek fotografēts aizvien vairāk, bet lielākā daļa radīto attēlu nonāk virtuālajā vidē, cirkulējot datu masā kā aizmirstībā.
Mūsdienās tiek fotografēts aizvien vairāk, bet lielākā daļa radīto attēlu nonāk virtuālajā vidē, cirkulējot datu masā kā aizmirstībā.
Kultūra

Kristīne Krauze-Slucka jaunākajā izstādē analizē fotogrāfisko atmiņu vērtību sociālo tīklu laikmetā

Pastaiga

No 7. aprīļa līdz 14. maijam ISSP Galerijā būs skatāma mākslinieces Kristīnes Krauzes- Sluckas izstāde “Izšķirtspējas streiks” - jaukto mediju instalācija*, kas aplūko fotogrāfijas pārproducēšanu digitālajā laikmetā. Izstādes kuratore - Iveta Gabaliņa.

Mākslinieces Kristīnes Krauzes-Sluckas izstāde “Izšķirtspējas streiks” kritiski analizē fotogrāfijas un fotogrāfisko atmiņu vērtību digitalizācijas un sociālo tīklu laikmetā. Aplūkojamās instalācijas izejmateriāla pamatā ir sasmalcinātas fotogrāfijas no Krauzes-Sluckas ģimenes albuma.

Līdz ar fotogrāfiju samalšanu ģimenes atmiņas pārvēršas bezveidīgā masā, pakļaujot fotogrāfiju jaunu nozīmju meklējumiem. Mūsdienās tiek fotografēts aizvien vairāk, bet lielākā daļa radīto attēlu nonāk virtuālajā vidē, cirkulējot datu masā kā aizmirstībā. Šī digitālā laikmeta iezīme ir atstājusi nospiedumu uz cilvēku maņām, klātbūtnes izjūtu un apkārtējās vides uztveri, radot spēcīgu nošķirtību cilvēkvidē.

foto: Publicitātes foto

Krauze-Slucka, aprakstot savu darba procesu, stāsta: “Te nu mēs esam, divatā ar mammu un mūsu papīra foto albumiem, atgriežamies saviesīgos notikumos, ceļojumos, dabas ainavās un cilvēku portretos, kur daļu vairs neatceras viņa, bet man tie ir sveši. Dīvainā kārtā pieķeru sevi pie domas, ka albumu pārskatīšanas process, saruna un stāsti ir nozīmīgāki par pašiem fotoattēliem.”

“Postdigitālajā laikmetā, kad attēlu pārmērīgums demonstrē atkārtošanos, blīvumu un intensitāti, bet foto kameras reproduktīvā funkcija noreducē klātbūtni līdz plakanai datu kopai, fotogrāfijas loma ir piedzīvojusi būtiskas izmaiņas. Papīra fotogrāfijas albums ir kļuvis par novecojušu formātu vizuālo atmiņu glabāšanai, un to ir aizstājuši digitālā laikmeta blakusprodukti – sociālo tīklu platformas vai, labākajā gadījumā, cietie diski. Šīs cilvēciskās atmiņas tiek transformētas neaptveramā datu masā, kas plūst cauri ierīcēm kā caurduriem, veidojot stāvošus attēlu dīķus.” apraksta izstādes kuratore Iveta Gabaliņa.

foto: Publicitātes foto

Kristīne Krauze-Slucka (1979) ir latviešu vizuālā māksliniece, kas savā mākslinieciskajā praksē aplūko un pēta cilvēka, tehnoloģijas un dabas attiecības, bieži eksperimentējot ar digitālajiem un analogajiem fotogrāfiskajiem procesiem. Pievēršot uzmanību adaptācijas un hibridizācijas norisēm, māksliniece priekšplānā izvirza izvēlētā medija materialitātes aspektus, kas balstās uz darba tapšanas procesa saturisko risinājumu.

Kristīne Krauze-Slucka 2020. gadā ieguva maģistra grādu Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas nodaļā. 2020.gadā saņēma gleznotāja Valdemāra Tones fonda stipendiju un Ziemeļvalstu un Baltijas jauno mākslinieku “Grand Prix” balvu. Kristīne Krauze-Slucka ir ieguvusi “Rīgas Fotogrāfijas biennāles – NEXT 2021” specbalvu un, sadarbībā ar Lietuvas izdevniecību “NoRoutine Books”, publicējusi savu pirmo foto grāmatu “Materiālā visuma vibrācijas. Zelta slāpes”. Darbs tiecas vizuāli atklāt citādi neredzamos draudus biosfērai, ko veicina analoga ķīmiskā procesa izmantošana.

ISSP Galerijas adrese: Berga Bazārs, Marijas iela 13 k-3

Vairāk informācijas: www.issp.lv

* Jauktu mediju instalācija (metāls, analogais fotopapīrs, sasmalcinātas ģimenes fotogrāfijas, stikla šķiedra, poliestera sveķi)