Ārsts bija rupjš, un mammai kļūst tikai sliktāk. Kur sūdzēties par nekvalitatīvu medicīnisko pakalpojumu?
foto: Shutterstock
Esi vesels

Ārsts bija rupjš, un mammai kļūst tikai sliktāk. Kur sūdzēties par nekvalitatīvu medicīnisko pakalpojumu?

Veselības nodaļa

"100 Labi Padomi"

Ko darīt, ja ir apmeklēts ārsts vai pabūts slimnīcā un nāk apjausma, ka viss bijis pilnīgi šķērsām – ārsts bijis rupjš, paviršs un neieinteresēts, izmeklējumi nav nozīmēti, pašsajūta pasliktinās, bet mediķi apgalvo, ka viss kārtībā.

Konsultē Veselības inspekcijas Veselības aprūpes departamenta vadītāja Iveta Hirša.

Dodies pie ārstniecības iestādes vadības

Ja ārstniecības iestādē saskaries ar pacienta tiesību iespējamu aizskārumu vai apšaubi saņemtās ārstniecības kvalitāti, vispirms vērsies pie ārstniecības iestādes vadības, kas operatīvi varēs izvērtēt situāciju un rast tev labāko situācijas risinājumu.

foto: Publicitātes foto
Veselības inspekcijas Veselības aprūpes departamenta vadītāja Iveta Hirša.
Veselības inspekcijas Veselības aprūpes departamenta vadītāja Iveta Hirša.

Vērsies Veselības inspekcijā

Ja problēmsituāciju nevar atrisināt ārstniecības iestādē un tev ir šaubas par tās darbību un veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti, tev ir tiesības rakstīt iesniegumu Veselības inspekcijai.

Inspekcija izanalizēs tavu medicīnisko dokumentāciju, uzklausīs ārstniecības personu paskaidrojumus vai veiks kontroli ārstniecības iestādē un nepieciešamības gadījumā lūgs tev papildu informāciju.

Kā rīkoties? Iesniegumā brīvā formā apraksti savu pieredzi, uzrādot ārstniecības iestādi un/vai iesaistītās ārstniecības personas. Paraksti un iesniedz klātienē Veselības inspekcijā Rīgā, Klijānu ielā 7, vai sūti pa pastu. Savukārt, ja iesniegums parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, to vari sūtīt uz e-pastu vi@gov.lv. Elektroniski identificējoties, iesniegumu vari sniegt arī digitālajā pasta kastītē mājaslapā www.vi.gov.lv/lv/veselibas-inspekcija.

Svarīgi! Iesniegums jāiesniedz ne vēlāk kā divu gadu laikā no tiesību vai interešu aizskāruma dienas. To izskatīs 30 dienu laikā, bet sarežģītos gadījumos tas var ieilgt līdz pat četriem mēnešiem.

Piesaki atlīdzību Ārstniecības riska fondā

Ja ārstniecības laikā nodarīts kaitējums veselībai vai dzīvībai (arī morālais kaitējums), ko radījušas ārstniecības iestādē strādājošas ārstniecības personas vai arī apstākļi ārstniecības laikā, var vērsties Ārstniecības riska fondā. Tur var pieprasīt atlīdzību par nodarīto kaitējumu un to izdevumu segšanu, kas bija nepieciešami, lai novērstu vai mazinātu tavai veselībai vai dzīvībai nodarītās sekas.

Iesniegumu par atlīdzības pieprasījumu var iesniegt ne vēlāk kā divus gadus pēc kaitējuma atklāšanas dienas, bet ne vēlāk kā trīs gadus pēc kaitējuma nodarīšanas dienas.

Kā rīkoties? Iesniegumu raksti vienkāršā un saprotamā valodā. Lai pieprasītu atlīdzību no Ārstniecības riska fonda, iesniegums jāiesniedz Veselības inspekcijā Rīgā, Klijānu ielā 7, LV-1012. Vari to iesniegt arī elektroniski www.vi.gov.lv/lv/pakalpojumi/iesniegums-arstniecibas-riska-fondam, ja vien iesniegums ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu.

Svarīgi! Iesniegumu izvērtēs administratīvā procesa ietvaros. Visas nepieciešamās darbības – informācijas iegūšanu, pierādījumu vākšanu un ekspertīzi – nodrošinās valsts pārvaldes iestādes. Tādējādi administratīvajā procesā tu varēsi pārstāvēt sevi un iztikt bez advokāta, jurista vai cita pilnvarota pārstāvja pieaicināšanas, ja vienīgi pati to nevēlēsies.