Iemācīties iepirkties pārdomāti. Pieredzē dalās divu bērnu mamma Aiga Zviedre
Noderīgi ikdienā

Iemācīties iepirkties pārdomāti. Pieredzē dalās divu bērnu mamma Aiga Zviedre

Reklāmas projekts

Divu bērnu mamma, sociālo tīklu satura veidotāja Aiga Zviedre savus iepirkšanās paradumus raksturo vienā vārdā – spontāni, tāpēc iesaistīšanās projektā Viens - divi – izdevīgi! ir viņai liels izaicinājums. Turpmākos mēnešus viņa mācīsies plānot, domāt uz priekšu un ieviesīs sakārtotu sistēmu līdzšinējo haotisko pirkumu un veikala apmeklējumu vietā.

Ejam uz veikalu!

"Maxima" par savu veikalu Aigas (@the_aiga) ģimene ir izvēlējusies, tāpēc, ka tajā ir ne tikai ļoti labas cenas, bet arī plašs kvalitatīvu produktu klāts. “Es tur atrodu visu nepieciešamo, un veikals man nekad nav sagādājis vilšanos. Īpaši novērtēju dažādas atlaides, akcijas un Paldies kartes piedāvājumus, kā arī lieliskus piedāvājumus tieši dažādu jau iemīļotu zīmolu produktiem.” "Maxima" Aiga regulāri pērk bērniem nepieciešamās preces, piemēram, meitiņai bērnu biezenīšus, mitrās salvetes. Kad šīm precēm ir akcijas, paņem vairāk, lai ir rezerve. Te ģimene pērk arī dažādas saimniecības un higiēnas preces, mājas tīrīšanas līdzekļus. Dažkārt tām dodas pakaļ mērķtiecīgi, jo mājās krājumi drīz beigsies, bet citreiz pērk reizē ar pārtikas precēm. Savukārt pirms dažādiem svētkiem Aiga un viņas dzīvesbiedrs Emīls medī atlaides bērnu rotaļlietām, īpaši "Lego", bet citām akcijām gan pievērš uzmanību, tikai esot veikalā. Aiga ļoti novērtē arī "Maxima" komplekso pusdienu piedāvājumu, jo, esot mājās ar mazu bērnu, ne vienmēr ir laiks pagatavot pilnvērtīgas pusdienas. “Manuprāt, šie komplekso pusdienu piedāvājumi ir lieliski – otrais, salāti un saldais par tik labu cenu! Atliek vien uzlikt uz pannas, uzsildīt, un gardas pusdienas gatavas.” 

Ļaujamies iegribām un noskaņojumam

Līdz šim ģimene uz veikalu devās 3–4 reizes nedēļā, jo pārtikas produktus iepirka vienai divām dienām. Aiga neslēpj, ka šāda iepirkšanās taktika izvēlēta viņu spontānā dzīvesveida dēļ. “Brokastīs esam iecienījuši četrus ēdienus – tos tad attiecīgi pēc vēlmēm un noskaņojuma mainām. Vakariņās gan vadāmies pēc iedvesmas, noskaņojuma un pēc tā, ko sakārojas. Izdomājām ēdienu un dodamies pirkt produktus.” Nereti, staigājot pa veikalu, gan plāni mainās – ja pamana kādu produktu par izdevīgu cenu, iepriekš plānotās vakariņas viegli tiek aizstātas ar citām. Tāpat iepirkumu groziņā nonāk iegribu preces, kas iekritušas acīs vai nu Aigai, vai Emīlam. “Mēģinām, protams, turēties kaut kādos saprātīgos rāmjos, bet ne vienmēr sanāk. Pirms kāda laika biju nolēmusi, ka, lai ikdienā nenašķotos, gardumus vispār nevajag pirkt un turēt mājās. Biju pārliecināta – ja kārumu nebūs, būs slinkums iet uz veikalu pakaļ… Tagad es zinu, ka mūsu ģimenē šī filozofija nestrādā. Ja mājās nav nekā garda, kaut vai kāda maza veselīga našķīša, tad vēlme pēc tā tikai aug, un, tiklīdz tiec veikalā, tā sanāk norauties un sapirkt našķus krietni vairāk.” Tieši tāpēc ģimenes grozā vienmēr nonāk ne tikai ēdienreizēm paredzētie produkti, bet arī kāds veselīgs gardums, ko uzkost, kad rodas tāda vēlme. “Līdz šim neesmu iemācījusies ieplānot noteiktu ēdienreižu skaitu nedēļā, ko mēs varētu gatavot mājās. Mēdzu mainīt domas pat par to, ko ēdīsim vakariņās, piemēram, pamostos no rīta un izdomāju, ka šodien negribu zupu, ko biju ieplānojusi gatavot.” Aiga atzīst, ka tāpēc ģimenes iepirkšanās paradumi ir haotiski, bez vienotas sistēmas, un viņa ar baltu skaudību skatoties uz visiem, kas ir spējuši atrast sev piemērotu iepirkšanās veidu un dara to ļoti sistemātiski. “Es visu laiku domāju, ka arī mums beidzot vajadzētu saņemties un izveidot savu iepirkšanās sistēmu, kas teicami atbilstu mūsu ģimenes ikdienai, tāpēc labprāt piekritu piedalīties projektā Viens - divi – izdevīgi!.” 

Var daudz ko mācīties

Šī projekta laikā Aiga grib saprast, vai saplānota ēdienkarte vairākām dienām uz priekšu, veikala retāka apmeklēšana un iepirkšanās pēc rūpīgi sastādīta plāna ietekmēs ģimenes pārtikas un saimniecības preču budžetu. Viņa uzskata, ka Viens, divi – izdevīgi! ir labs pamudinājums, lai pamēģinātu citas, iespējams, daudz izdevīgākas, iepirkšanās stratēģijas. Turpmāk Aiga ir apņēmusies doties iepirkties nevis spontāni, kā līdz šim, bet pirms tam rūpīgi sagatavoties – veltīt laiku pirkumu saraksta sastādīšanai, maltīšu plānošanai un rūpīgi izpētīt visus "Maxima" īpašos piedāvājumus un akcijas. Projekta laikā Aiga grib pamēģināt rīkoties citādi, nekā līdz šim, proti, visu darīt otrādi – vispirms iepazīties ar izdevīgajiem piedāvājumiem un, vadoties no tiem, plānot maltītes un citus pirkumus. “Ticu, ka šāda iepirkšanās varētu gan ietaupīt manu laiku, gan ļoti pozitīvi atslogot mūsu ģimenes budžetu, gan arī mentāli atvieglot ikdienu, jo nevajadzēs katru dienu uzdot vienu un to pašu jautājumu – ko mēs šodien ēdīsim? Par to varēs nelauzīt galvu, jo viss jau būs saplānots uz priekšu. Esmu gatava mainīt mūsu ģimenes iepirkšanās paradumus. Zinu, ka nebūs viegli, bet ļoti ceru, ka mums tas izdosies!”  

Reklāmas raksts tapis sadarbība ar “Maxima Latvia”