Majors skaidro, kāpēc izlemts saīsināt "Positivus" festivāla garumu
Festivāls "Positivus" nākamgad būs saīsināts, jo trīs dienu pasākums atspoguļojas augstākās biļešu cenās, pastāv sezonālo koncertu konkurence, kā arī lielākā daļa apmeklētāju iepriekšējos gados izvēlējušies to apmeklēt tieši divas, nevis visas trīs dienas, sacīja festivāla organizators Ģirts Majors.
Viņš skaidroja, ka, saīsinot festivāla norisi, tas kļūs pieejamāks plašākai publikai, jo muzikālā satura kvantitāte atspoguļojas biļešu cenās, kā rezultātā, tas ir "jutīgs moments pasākumu tirgū".
Tāpat Majors uzskata, ka, atgriežoties pie agrākā divu dienu koncepta, tas kļūs saturiskāks. Festivāla rīkotāju statistika esot uzrādījusi, ka cilvēki pēdējo gadu laikā lielākoties apmeklē vien divas, nevis visas trīs dienas, kas liek secināt, ka trīs dienu festivāli bijuši par garu.
Taujāts, vai aizvadītā gada festivāls uzņēmumam radījis zaudējumus, Majors teica, ka šis bizness vienmēr ir sezonāls. "Ir koncerti, kas ir ļoti veiksmīgi un tādi, kas nav tik veiksmīgi. Tas pats ir ar festivāliem. Mums ir svarīgi, lai vidējā līkne ir stabila. Tas nav pirmais gads, kad festivāls guvis zaudējumus. Bet, ja mēs skatītos tikai no peļņas viedokļa, tad festivālu nekad nebūtu sākuši. Pēc viena gada nevar izdarīt ilgtermiņa secinājumus," pauda "Positivus" rīkotājs.
Viņš arī piebilda, ka īpašas izmaiņas no pārstāvēto žanru daudzveidības un skatuvju skaita viedokļa nākamgad nav gaidāmas, piebilstot, ka vairāk nekā desmit gadu laikā festivāla rīkotāji savu auditoriju un tās vēlmes ir identificējuši. Tāpat Majors norādīja, ka organizatoriskas pārmaiņas nav paredzētas, jo aptuveni puse no izmaksām ir attiecināmas uz festivāla galveno mākslinieku honorāriem.
Uz jautājumu par pārējo grupu izziņošanu, Majors atbildēja, ka tuvākie jaunumi gaidāmi neilgi pirms vai pēc jaunā gada.
Kā ziņots, nākamā gada festivāls "Positivus" Salacgrīvā notiks 26.jūlijā un 27.jūlijā, tādējādi atsakoties no trīs dienu formāta.
Nākamā gada festivālā uzstāsies arī grupas "The 1975" un "Cut/Copy", liecina festivāla rīkotāju ieraksts sociālajā tīklā "Twitter".
Līdz 22.decembrim festivāla mājaslapā "www.positivusfestival.com", "Biļešu serviss" kasēs un interneta vietnē pieejamas pirmās pasākuma biļetes - divu dienu biļete bez telts vietas maksā 59 eiro, ar telts vietu - 67 eiro. Biļešu cena mainīsies no 18.decembra un pārējie biļešu veidi tirdzniecībā būs pieejami nākamgad. Kā liecina aģentūras LETA arhīvā pieejamā informācija, pērn pirmās trīs dienu biļetes bez telts vietas maksāja 69 eiro, bet ar telts vietu - 77 eiro, tādējādi biļešu cenas ir samazinājušās, bet ne par trešdaļu.
"Positivus 2018" festivāla pirmās dienas apmeklētāji
"Positivus 2018" apmeklētāji bauda otrās dienas koncertus
Festivāls "Positivus" no 2007. līdz 2012.gadam ik vasaru norisinājās divas dienas, bet no 2013. līdz 2017.gadam - trīs dienu garumā. 2012.gada nogalē, komentējot festivāla formāta maiņu, festivāla rīkotājs Ģirts Majors skaidroja, ka tā ieņēmumus neveido tikai biļešu ieņēmumi, bet arī ieņēmumi no sponsoriem un ēdināšanas. Tādēļ "Positivus" festivāla rīkotāji redzēja iespēju segt izdevumus, kas saistīti ar būtiski pieaugošiem izdevumiem par māksliniekiem.
"Protams, nevar noliegt, ka mēs biznesā palielinām risku, tomēr ilgtermiņā esam pārliecināti, ka tas atmaksāsies, jo jebkurā produktā ir jāturpina investēt. [..] Jebkuram produktam ir jāattīstās, un trīs dienu festivāls starp šāda izmēra festivāliem pasaulē ir vairāk nekā standarts. Mēs gribam, lai mūsu publika jūt, ka pasākums attīstās. Tāpat trīs dienu festivāls ir nopietnāks arguments tam, lai uz festivālu brauktu vairāk ārzemju apmeklētāju," tolaik pauda Majors.
"Positivus 2018": piektdienas vakara grandi "Years&Years" priecē fanus
Festivālu sīko SIA "Positivus". Saskaņā ar "Firmas.lv" pieejamo informāciju uzņēmums 2016.gadā strādāja ar 1 843 079 eiro apgrozījumu un 166 726 eiro peļņu, bet pērn - ar 1 102 867 eiro apgrozījumu un zaudējumiem 154 694 eiro apmērā. Šim uzņēmumam pieder arī SIA "Positivus Production" un "Positivus Event".