Slavenības
2009. gada 14. augusts, 12:25

TV pazemo Olgu Rajecku un Aigaru Grāveru

Jauns.lv

Sekojot TV šova „Trakais ceļojums” raidījumiem, nevar nepamanīt, kā spēles veidotāji visai tendenciozi raksturo dalībniekus un notikušo interpretē pēc sava prāta. Gan dziedātāja Olga Rajecka, gan mūziķis Aigars Grāvers ir sašutuši par šādu rīcību, sakot, ka viņi ir apmeloti un piesmieti.

Olga par to visu pasmejas

Skatoties raidījumus, nepameta sajūta, ka šova veidotāji dara pilnīgi visu, lai finālā neiekļūtu Olga Rajecka ar draugu Gintu Mauliņu, savukārt Aigars Grāvers ar sievu Aiju Strazdiņu pataisīti par rupjiem, kašķīgiem krāpniekiem, kuri lepni mētājas ar naudu.

„Sākumā pārdzīvoju, kā raidījumos esam parādīti, taču nu par to visu smejos. Katru nākamo raidījumu gaidīju ar patiesu interesi, jo patiešām bija jautri skatīties tās kārtējās muļķības, ko par mums bija izdomājuši šova veidotāji. Gaidīju – kas vēl tiks parādīts, kas vēl tiks izdomāts tāds, ko nekad neesam darījuši. Ar katru nākamo sēriju smējos arvien vairāk par to, kā esam pataisīti par muļķiem,” portālam kasjauns.lv teic Olga Rajecka.

Dziedātāja gan nedomā, ka šova veidotāji būtu uz viņiem uzēdušies un speciāli mēģinājuši ieriebt. „Tas vairāk ir profesionalitātes jautājums. Vienkārši spēle nebija līdz galam izdomāta. Domāju, ka šova veidotājiem pietrūka profesionalitātes. Vajag vispirms kārtīgi iepazīties ar līdzīgām spēlēm pasaulē un nopietni sagatavoties, un tikai pēc tam ķerties pie darba,” spriež Olga.

Tajā pašā laikā viņa neslēpj, ka viss, kas noticis pašas spēles laikā, viņai paticis un šovā viņa piedalījusies ar prieku. Vien pamatīgi kaitinājis tas, ka šova veidotāji spēles laikā nemitīgi mainījuši spēles noteikumus. „Tas gan bija stulbi. Vispirms iedod uzdevumu, ka jāuztaisa karnevāla tērps, un es uztaisu masku. Taču tad paziņo, ka tas ir pret noteikumiem. Tad vēl tā parakstu vākšana – izrādās, derēja tikai tie paraksti, kas parakstīti ar pildspalvu. Mums kādas četras reizes uzlika sodus par dažādiem noteikumu pārkāpumiem, kas tika sadomāti spēles gaitā.”

Visvairāk dziedātājai nepatīk, kā notikušais parādīts raidījumos. „Vai nu laika trūkuma dēļ, vai kādu citu iemeslu pēc, bet tas, kā samontēts notikušais, neataino patiesību. Turklāt vēl tie aizkadra komentāri... Nu, nevajag klaji melot! Piemēram, mēs neapmaldījāmies ceļā uz Parīzes dzelzceļa staciju. Mēs tur ieradāmies vairākas stundas agrāk un stacijā gulējām, nevis maldījāmies! Turklāt nepameta sajūta, ka mūs visu laiku grib sanaidot ar otru pāri. Nu, nebija mums nekāda naida! Tieši otrādi. Piemēram, pēc tās nakts, ko mēs neēduši pavadījām zem klajas debess, Kristīne Līpiņa ar draugu Aldi mums brokastīs atnesa viesnīcā sasmērētas maizītes. Protams, tas raidījumā netika parādīts.”

Grāvers: „Mani padarīja par idiotu”

Arī mūziķis Aigars Grāvers, noskatoties raidījumus, ir sašutis par šova veidotāju rīcību – interpretēt notikušo un melot skatītājiem. „Spēlē ir attēlots šova veidotāju viedoklis, un raidījums ir viņu samākslotā versija par notikušo, nevis patiesība. Nu, nevar būt tā, ka es pēkšņi esmu sajucis prātā, kļuvis idiots. Bet par tādu tagad esmu padarīts. Un tas sāp! Veidotāji pārkāpa ētiku,” žurnālam „Kas Jauns” uzsvēris mūziķis Aigars Grāvers.

Aigars Grāvers ar sievu Aiju Strazdiņu šova „Trakais ceļojums” pusfinālā zaudēja aktrisei Marijai Bērziņai un viņas draugam Artūram Zunduram. „Savā dzīvē daudz ko esmu pieredzējis, daudz dabūjis pa mizu, tāpēc nu man ir bieza āda un es vairs neko neņemu galvā. Bet pēc tā, kā šova pēdējās sērijās parādīta mana sieva, mans mērs ir pilns. Kaut ko tādu! Kāpēc?” neizpratnē ir mūziķis.

Kliegts uz dalībniekiem

Aigars teic, ka šova veidotāju nepatika pret viņu un Aiju sākusies jau spēles pirmajā dienā Barselonas lidostā, kur Grāverus sagaidīja multimākslinieks Kaspars Bindemanis.

„Mēs spēlei gatavojāmies laikus. Tā kā zinājām noteikumus, tad, uzmanīgi izstudējot līgumu un to strikti ievērojot, izmantojām dažnedažādas iespējas. Piemēram, noteikumos nekas nebija teikts, ka nedrīkst izmantot globālās pozicionēšanas iekārtu GPS, tāpēc mēs to sarūpējām. Tāpat paņēmām līdzi arī datoru ar interneta pieslēgumu – arī tas nebija aizliegts. Kad divas nedēļas pirms šova filmēšanas mums paziņoja, cikos jābūt lidostā, loģiski izkalkulējām, ar kādu reisu un uz kurieni varētu doties. Ticamākais galapunkts bija Barselona, tāpēc jau laikus sākām meklēt palīdzību. Vairāk nekā nedēļu pirms izlidošanas sakontaktējāmies ar Bindemani un sarunājām, ka viņš katram gadījumam ieradīsies Barselonas lidostā uz Rīgas reisu – un, ja nu mēs tik tiešām atbrauksim, tad gan kaut ko uz vietas sadomāsim,” stāsta Aigars Grāvers.

Un tad viss sākās. „Ieraugot lidostā Bindemani, spēles veidotāju attieksme pret mums krasi mainījās. Nepatika un nicinājums bija uzreiz jūtams. Laikam viņi apvainojās, ka ar šādu spēles pavērsienu esam viņus negaidīti pārsteiguši. Tam viņi nebija gatavi – viņu plānos tas neietilpa. Būtu zinājuši, ka šādā veidā kādu no spēles veidotājiem personīgi aizskarsim...” smejas Grāvers un turpina: „Ārprāts, kas pēc tam sākās! Nu, tas nav normāli, ka spēles režisors Juris Pakalniņš pēkšņi nebalsī kliedz uz manu sievu! Tā vietā, lai normāli argumentētu, kur, viņuprāt, esam pārkāpuši noteikumus un kāpēc Bindemanis nedrīkst mums palīdzēt, viņi kliedz. Domājām, ka šovs ir spēle, un arī pieņēmām to kā spēli. Bet izrādās, ka veidotāji to uztvēruši kā kaut kādu cīņu „Mēs pret Viņiem”. Aija gandrīz sāka raudāt, un es tajā brīdī padomāju: es te par velti milzu karstumā skrienu, ar savu dalību palīdzu šova veidotājiem nopelnīt, bet šova vadītājs kliedz uz manu sievu! Ar kādām tiesībām?!”  

Meli ekrānā

Mūziķis uzsver, ka šova filmēšanas laikā pārņēmusi sajūta, ka viņu ceļā visu laiku likti sprunguļi. „Tu esi svešā valstī, bez naudas un naktsmītnēm, un vienīgais, uz ko vari paļauties un pēc kā vadīties, – spēles noteikumi. Bet tie nezin kāpēc spēles laikā mainījās. Arguments: „Mēs esam spēles veidotāji, ko gribam, to darām, bet raidījumu samontēsim tā, ka skatītāji to nepamanīs!” Grāvers ir sašutis, bilstot, ka šāda šova vadītāju rīcība viņus dzinusi teju izmisumā.

Tāpat arī izmisums pārņēmis, redzot, kā spēlē notikušais parādīts raidījumos. „Nedrīkst melot. Nedrīkst ēterā apgalvot, ka mēs esam sarunājuši Bindemani lidostā, tāpēc pārkāpuši noteikumus. Bet mēs viņu sarunājām jau divas nedēļas iepriekš, tāpēc neko nepārkāpām. Vai mums kāds pajautāja, kā bija patiesībā? Nevienā brīdī raidījumā neparādās mūsu viedoklis.”

Grāvers gari un plaši niansēs izstāsta, kā viss noticis patiesībā un kā parādīts raidījumā. „Piemēram, visu laiku tika uzsvērts, ka mēs šķiežamies ar naudu, ka braukājam tikai ar takšiem. Bet taksometru izmantojām vien galējā brīdī kā pēdējo glābiņu. Bet to, ka pirms tam vairākas stundas izmēģinājām visādus citus variantus, ka runājām kafejnīcās, uz ielas, meklējām palīdzību pie vietējiem iedzīvotājiem, aizņēmāmies mobilos telefonus, netika parādīts, tik vien kā komentārs – kamēr viens pāris skrien kājām, tikmēr Grāveri atkal brauc ar taksi. Nu, velns parāvis, mēs ar skrējām kājām, kamēr otrs pāris brauca ar automašīnām. Saprotu, ka šādiem šoviem vajag intrigu, sižetu, ka pēc scenārija viens ir sliktais, otrs labais, taču nedrīkst melot!”

Mūziķis stāsta, ka viņi spēlē mēģinājuši vairāk paļauties uz prātu, nevis fizisko spēku. „Mēs mēģinājām ar prātu visu izshēmot, nevis tikai skriet. Tā tas bija arī ar pēdējās dienas uzdevumu, kad vajadzēja nopeldēties Barselonas akvārijā, un, ja šis uzdevums nav izpildāms, drīkstēja vērt vaļā melno aploksni un ķerties pie nākamā uzdevuma. Pamatīgi izpētot visu internetā, sapratām, ka par peldi akvārijā jāaizmirst, jo šo uzdevumu veikt ir pilnīgi neiespējami, tāpēc uzreiz jau pildījām nākamo, pat nedodoties uz akvāriju. Jo kāda jēga censties darīt to, ko pat teorētiski nav iespējams izdarīt. Bet kā tas tika parādīts televīzijā? Tā, ka mēs būtu kaut kādi krāpnieki, kas apzināti izlaiž kādu uzdevumu. Rezultātā, kaut arī finišā ieradāmies divas stundas pirms otrā pāra, mums piešķīra zaudējumu. Tikai tāpēc, ka nebijām akvārijā!”

Juris Vaidakovs/ Foto: no izdevniecības „Rīgas Viļņi” arhīva