Brāļi Reizenbergi Amerikā ceļoja ar velosipēdiem un satikās ar slavenībām
Brāļi Andris (no kreisās) un Inguss, dodoties pāri Bruklinas tiltam Ņujorkā.
Slavenības
2012. gada 25. septembris, 05:16

Brāļi Reizenbergi Amerikā ceļoja ar velosipēdiem un satikās ar slavenībām

Jauns.lv

Populārākie Latvijas bārmeņi, dvīņubrāļi Andris un Inguss Reizenbergi 30 gadu jubilejā sev uzdāvināja ceļojumu uz Ameriku. Divās nedēļās brāļi un ģimenes draugs Mārtiņš lieliski izbaudīja atvaļinājumu, guva neaizmirstamus iespaidus, aplūkoja Ņujorku, Lasvegasu un Losandželosu, kā arī satika Ernestu Gulbi un Lauri Reiniku.

Reizenbergi ceļojumu sāka Ņujorkā, kur īrēja apartamentus daudzstāvu mājā, desmit minūšu gājienā no mūžam dzīvā Taimskvēra. No viņu mājas jumta pavēries aizraujošs skats, tāpēc nemaz nevajadzēja braukt uz augstāko debesskrāpi Ņujorkā Empire state building, lai par bargu naudu un pēc stāvēšanas milzumgarā rindā apskatītu pilsētu no augšas. „Nekad Ņujorkā nebiju bijis, bet manas domas par to pilnīgi mainījās. Ņujorka nav tāda, kādu rāda filmās. Īstenībā Ņujorka ir dvēseliska pilsēta, tai ir sirds,” stāsta Andris un piebilst. „Daudzi bijuši Ņujorkā tikai Taimskvērā un saka, ka pilsēta nepatīkot, tajā nekā nav. Bet pēc Taismskvēra vien nevar spriest, jo tur tiešām salīdzinājumā ar pārējo nav nekas!”

Pāri Bruklinas tiltam ar riteni

Lai iepazītu pilsētu, maršrutu Reizenbergi plānoja paši. Viņi neizmantoja tūristu autobusus, bet devās gan ar kājām, gan nomāja velosipēdus. Puiši izstaigāja šaurās, mazās ieliņas, apskatīja 9/11 memoriālu - vietu, kur savulaik atradās Dvīņu torņi, bija pie slavenā Volstrītas buļļa, kā arī devās ar kuģīti līdz Brīvības statujai.

„Mēs gājām un baudījām Ņujorku tādu, kāda tā ir. Manā skatījumā ir trīs Ņujorkas - pirmā ir tā, kas ir agri no rīta. To mēs izbaudījām pirmajā dienā, pamostoties sešos no rīta, kad gājām pie upes. Sēdējām uz soliņa, dzērām kafiju un vērojām, kā nāk kuģi. Otrā, tā kas ir dienā redzama, un trešā, kas sākas vakarā,”  domās dalās Andris.

Interesanti, ka nākamajā dienā ceļojumā pa Ņujorku puiši devās jau ar riteņiem, nobraucot 40 kilometrus. Apskatījuši milzīgo ar Centrālparku, pārbraukuši pāri Bruklinas tiltam.  „Ar riteni ir citādāk, varam pabūt tādās vietās, kur tūristu autobuss neaizvedīs. Piemēram, pāri Bruklinas tiltam ar riteni pārbraukt - tas ir jāizdara katram!” stāsta brāļi.

Tenisa kortos satiek Federeru un Gulbi

Brāļi Ņujorkā devās arī apskatīt beisbola spēli. Izrādījās, ka blakus beisbola stadionam ir „US Open” tenisa korti, kur tuvākajās dienās sākās slavenais tenisa turnīrs. Pavērojuši neizprotamo beisbola spēli vien pusstundu, ceļotāji nolēma apskatīt tenisa kortus.

Tajos gan tāpat vien nepiederošas personas iekļūt nevarēja, taču latvieši izmantoja viltību. „Uzzinājām, ka todien trenējas Rodžers Federers, nolēmām apskatīt treniņus. Bet kortos iešmaucām brīdī, kamēr apsargi skenēja ieejas kartes – aizlavījāmies tiem garām. Andrim gan tas neizdevās, bet mēs ar Mārtiņu tikmēr apskatījām visu, pat turnīra preses centru! Sagaidījām, arī kad Federers beidz treniņu, un kopā ar viņu nofotografējāmies!” stāsta Inguss.

Turpat viņi nejauši satikuši arī Latvijas tenisa zvaigzni Ernestu Gulbi. „Viņš bija patīkami pārsteigts un apmulsis, kad izdzirdēja latviešu valodu. Paskatījāmies arī viņa treniņu, viņš iedeva paturēt savu tenisa raketi. Un, kad Ernests turnīrā uzvarēja pirmajā kārtā, nodomājām, re, tā bija veiksme, kad satikāmies,” atceras brāļi.

Ceļojums turpinājās Lasvegasā, kur puiši paguva gan atpūsties, gan uzspēlēt azartspēles. Zaudējumos viņi gan nenonāca, toties apmeklēja dažus pasaulslavenus izlaides šovus, kādu Lasvegasā netrūkst.

Cita Amerika – ceļš uz Lielo kanjonu

„Pēc Lasvegasas noīrējām mašīnu un braucām apskatīt Lielo kanjonu. Izbraucot cauri Arizonai, liekas, ka esi pavisam kaut kur citur -  kaktusi, ganās govis, īsti lauki, visi ar pikapiem brauc. Tā arī ir pavisam cita Amerika!” atmiņās dalās Andris.

Lielo kanjonu brāļi devās vērot uz skatu laukumu „Skywalk” (latviski – debesu ceļš), kas uzbūvēts 1200 metrus virs Lielā kanjona. „Protams, kanjons iespaidīgs, tikai tur nav nekāda norobežojuma, viens solis un esi iekšā aizā, citi drosminieki tur arī gāja pavisam tuvu, lai pie labākām bildēm tiktu. Uzzinājām arī, ka gada laikā kādi pieci seši cilvēki nokrītot. Fotografēties varēja tikai pie oficiāliem fotogrāfiem. Dodoties prom, apskatījām savu bildi datorā, un, pielietojot atkal nedaudz viltības, iemūžinājām to ar telefona palīdzību. Nu mums ir bilde, par kuru būtu bijis jāmaksā 30 dolāri,” dalās iespaidos brāļi Reizenbergi.

Reiniks izrāda Losandželosu

Pēc Lielā kanjona latviešiem sešu stundu ilgs ceļš veda uz Losandželosu, kur satika arī dziedātāju Lauri Reiniku, kurš Losandželosā šobrīd cītīgi strādā pie sava jaunā Ziemassvētku albuma un ikdienā dzīvo parastu amerikāņu dzīvi. „Plānojām apmeklēt kādu ASV populāru sarunu šovu un pirms tā sazinājāmies ar Lauri. Viņš gan nevarēja pievienoties, toties uzaicināja ciemos pie savas Amerikas mammas Noriņas. Tur arī Santa Kola ar draudzeni, un tad mēs tādu īstu latviešu ballīti uztaisījām. Forši, pozitīvi cilvēki. Lauris mūs izveda arī ekskursijā pa pilsētu,” stāsta Andris..

Losandželosā izstaigājuši Slavas aleju, vesela diena bija paredzēta arī Holivudas Universal Studios filmu parka apskatei. Brāļi izbaudīja aizraujošās atrakcijas, to skaitā  – vispopulārāko Tranformeri 3D, kas ļāva iejusties robota tēlā, pāris reizes izbrauca arī Jurassic Park trasi, pēc kuras drēbes bija pilnībā slapjas, devās arī studiju tūrē pa visām slaveno filmu un seriālu filmēšanas vietām, diemžēl reālu filmēšanu nevarēja vērot, jo bija brīvdiena.