"Latvijas balzama" apgrozījums sasniedzis 21,8 miljonus eiro
AS "Latvijas balzams" apgrozījums 1.ceturksnī sasniedza 21,8 miljonus eiro, kas ir par 0,8% vairāk nekā 2013.gada attiecīgajā periodā, liecina "NASDAQ OMX" informācija.
Savukārt pārskata perioda neauditētā peļņa veidoja 1,3 miljonus eiro, kas divas reizes pārsniedz 2013.gada attiecīgā perioda rezultātu.
Apgrozījuma pieaugumu nodrošinājis pārdošanas rādītāju pieaugums Baltijas tirgos un vairākos citos stratēģiskajos eksporta tirgos. Turpretī peļņas palielinājumu uzņēmums pamato ar mērķtiecīgu darbu produktu portfeļa attīstībā un ražošanas procesu efektivitātes paaugstināšanā.
Ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums 1.ceturknī sasniegts tādos eksporta tirgos kā Vācija (+54%) un Latvijas beznodokļu jeb "tax free" zona (+34%), kā arī 2014.gada pirmajā ceturksnī eksporta fokuss ir bijis vērsts uz Baltijas valstu tirgiem, Krieviju, Vāciju un Skandināviju, paralēli apgūstot arī jaunus tirgus, piemēram, Rumāniju.
Pateicoties prasmīgai eksporta vadībai, uzņēmums ir spējis nodrošināt tirdzniecības nepārtrauktību "force majeure" apstākļos Ukrainā, kā arī sekmīgi tirgot Krievijā.
Kā šī gada mērķus uzņēmums ir izvirzījis turpināt padziļināti apgūt esošos tirgus un vienlaicīgi attīstīt eksportu jaunos, stratēģiskos virzienos.
"Mūsu prioritāšu vidū joprojām būs dzērienu portfeļa pilnveidošana ar uzsvaru uz eksportspējīgiem dzērieniem un starptautiski spēcīgiem zīmoliem," atklāj AS "Latvijas balzams" valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš.
Āboltiņš-Āboliņš norāda, ka AS "Latvijas balzams" turpinās iesāktos projektu darbinieku profesionālās kvalifikācijas celšanā, projektu vadīšanā, ražošanas efektivitātes paaugstināšanas metožu pielietošanas un pārdošanas jomās.
Domājot par ilgtspējīgu attīstību, uzņēmums arī turpinās sāktos procesus ražošanas efektivitātes paaugstināšanā, loģistikas izmaksu kontrolē un optimizācijā, ieviešot inovatīvus un videi draudzīgus risinājumus, kas sekmēs AS "Latvijas balzams" konkurētspēju.
Kā ziņots, "Latvijas balzams" 2013.gadā strādājis ar 101,1 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 1,5% vairāk nekā 2012.gadā. Uzņēmuma peļņa sasniedza 5,7 miljonus eiro, kas ir par 3,8% mazāk nekā 2012.gadā, kas skaidrots ar izejvielu sadārdzinājumu.
Uzņēmuma apgrozījums eksporta tirgos pērn audzis par 2,8%. Lielākais pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts Krievijā (par 5,5%), Latvijas beznodokļu zonā (par 18,2%) un Ukrainā (par 38,3%). 2013.gadā galvenie eksporta virzieni bijuši Baltijas valstis, Krievija, Vācija un Skandināvija, apgūstot arī jaunus tirgus, piemēram, Ķīnā.
"Latvijas balzams" dibināts 1900.gadā, pašreizējo nosaukumu ieguvis 1970.gadā. Uzņēmums ražo vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienus.
"Latvijas balzama" lielākais akcionārs ir kompānija "SPI Regional Business Unit BV", kam pieder 89,53% akciju.
LETA