Kā Latvija senāk sevi reklamēja pasaulei? No zilās govs līdz miermīlīgajam Mairim Briedim
foto: (Foto: Ekrānuzņēmums)
Par Rīgas reklāmas seju savulaik izraudzīts arī bokseris Mairis Briedis.
Tūrisms

Kā Latvija senāk sevi reklamēja pasaulei? No zilās govs līdz miermīlīgajam Mairim Briedim

Violanta Dzene

Jauns.lv

15. jūlijā Latvija uz mirkli nonāca globālās interneta uzmanības epicentrā – mūsu valsti apmeklēja viens no pasaules ietekmīgākajiem satura veidotājiem IShowSpeed jeb Darrens Džeisons Votkinss. Viņa YouTube kanālam seko vairāk nekā 42 miljoni cilvēku, tāpēc šī vizīte tika uztverta kā zelta iespēja parādīt Latviju milzīgai un daudzveidīgai auditorijai visā pasaulē. Taču šī nav pirmā reize, kad Latvija sevi reklamē starptautiskā mērogā – iepriekš tas darīts gan ar zilu govi, gan caur gastronomiju, vietējiem stāstiem un pat Mairi Briedi.

Rīgas apmeklējuma laikā IShowSpeed translēja divu stundu garu tiešraidi, kurā devās uz Āgenskalna tirgu, Uzvaras parku, Brīvības pieminekli un Doma laukumu. Tiešraidi vienlaikus vēroja vairāk nekā 120 tūkstoši skatītāju, un tās ieraksts šobrīd YouTube platformā ir sasniedzis jau 7,5 miljonus skatījumu.

Slavenais strīmeris "IShowSpeed" iepazīst Latviju.

"IShowSpeed" iepazīst Latviju un tiekas ar faniem

Otrdien Latvijā viesojās viens no pasaulē populārākajiem strīmeriem “IShowSpeed” (īstajā vārdā Darens Votkinss), kurš tiešraidē ar 124,4 tūkstošiem skatītāju parādīja ...

Taču šī nav pirmā reize, kad Latvija sevi reklamējusi starptautiskā vidē. Apskatīsim, kā tas darīts iepriekš, izmantojot dažādus zīmolus un pieejas.

Jau 2007. gadā Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) uzsāka pirmo lielo starptautisko Latvijas reklāmas kampaņu. Tās mērķis bija parādīt Latviju kā vietu ar unikālām lietām un īpašu raksturu. Pirmais simbols šajā kampaņā – zila govs, kļuva par negaidītu, bet spilgtu uzmanības piesaistītāju.

Vēlāk tūrisma zīmolu Latvia Travel sāka pārvaldīt Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA), un tā mērķis ir reklamēt Latviju kā daudzveidīgu un viesmīlīgu galamērķi, kur apvienojas daba, kultūra un autentiski piedzīvojumi.

"Savvaļas sēnes, dienas loms, ogas no bioloģiskajām saimniecībām un pašu audzēti dārzeņi. Mēs augstu vērtējam dabas veltes un izmantojam tās, lai radītu kārdinošus ēdienus. Vislabāk baudāmi ar glāzi vietējā alus,” vēsta viena no reklāmām par Latvijas ēdieniem.

Cits reklāmas video iepazīstina ar Latviju ziemā, akcentējot siltumu, ko sniedz vecmāmiņas adījumi, liepu tēja ar medu un sirsnīgas ziemas pastaigas.

Paralēli valsts mārketingam savu pieeju attīstījusi arī Live Rīga – Rīgas oficiālais tūrisma zīmols, kas veidots, lai stiprinātu Rīgas tēlu vietējā un starptautiskā mērogā. Tās komunikācija bieži ir radošāka, ar personiskāku pieeju.

Tā, piemēram, reiz Rīgu reklamējis bokseris, tagad Rīgas domes deputāts Mairis Briedis, kurš filmā pārņem "policista" lomu un aicina izpētīt Rīgu, kā to redz viņš.

Citā kampaņā Rīga tiek iepazīta caur ekstravagantu senioru – “pārstrādātu tīni”, kurš ar espreso spēlēm un trakulīgām galeriju atklāšanām parāda pilsētas dzīvesprieku. "800 gadus veca pilsēta, bet sirds joprojām jauna – tāda ir Rīga. Un tieši tāds ir kāds seniors šajā pilsētā – pārstrādāts tīnis, kurš pārsteigs tevi līdz kaulam ar espreso dzeršanas spēlēm un trakulīgu piedalīšanos mākslas galeriju atklāšanās. Pat ja viņš kā labāko līdzekli atmiņas uzlabošanai izrakstīs tekilu, tu nekad neaizmirsīsi aizraujošo ekskursiju un jūgendstila arhitektūru,” teikts video.

Līdzīgi video iepazīstina ar skolotāja, studenta un citu personāžu skatījumu uz Rīgu.