PTAC Melnajā sarakstā iekļauj “TOP Santehnika”. Uzņēmums atteicās atgriezt naudu
foto: LETA
Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore Zaiga Liepiņa.
Bizness un ekonomika

PTAC Melnajā sarakstā iekļauj “TOP Santehnika”. Uzņēmums atteicās atgriezt naudu

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir iekļāvis “Melnajā sarakstā” SIA “TOP Santehnika”, jo komersants nav izpildījis Patērētāju strīdu risināšanas komisijas (Komisija) lēmumu.

2024. gada 20. jūlijā patērētāja pasūtīja ūdens sildītāju par 320 EUR SIA “TOP Santehnika” internetveikalā. Saņemot preci, patērētāja konstatēja, ka šādas uzbūves sildītājs viņai neder, un izmantoja atteikuma tiesības, aizpildot preču atgriešanas aktu. 31. jūlijā kurjers nogādāja preci uzņēmuma noliktavā.

Tomēr uzņēmums atteicās atgriezt naudu, norādot, ka gan iepakojums, gan pati prece esot bojāta. Uz patērētājas atkārtotu prasību uzņēmums piedāvāja cenas samazinājumu vai strīda risināšanu tiesā.

Patērētāja vērsās PTAC un Komisijā, tika izvērtēti iesniegtie materiāli. Komisija konstatēja, ka uzņēmuma iesniegtās fotogrāfijas neļauj novērtēt preces stāvokli atgriešanas brīdī, kā arī netika sniegts pamatojums piedāvātajam cenas samazinājumam.

Komisija lēmumā norāda, ka starp pusēm bija noslēgts distances līgums, kas dod patērētājai tiesības 14 dienu laikā atteikties no pirkuma bez pamatojuma. Ūdens sildītāja iespējamais defekts neietekmē atteikuma tiesību izmantošanu. Patērētāja ir ievērojusi visus noteikumus, un uzņēmumam ir pienākums atmaksāt pilnu preces vērtību - 320 EUR.

Kas ir PTAC Melnais saraksts?

PTAC Melnais saraksts ir Patērētāju tiesību aizsardzības centra izveidots publisks saraksts, kurā tiek iekļauti komersanti, kuri nav izpildījuši Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus. Šis saraksts ir pieejams PTAC mājaslapā un kalpo kā informācijas avots patērētājiem, lai izvairītos no darījumiem ar negodīgiem uzņēmumiem.

- Sarakstā tiek iekļauti komersanti, kuri neizpilda Komisijas lēmumus, kas saistīti ar patērētāju tiesību pārkāpumiem.
- Komisijas lēmumi ir rekomendējoši, bet to neizpilde var radīt negatīvas sekas uzņēmuma reputācijai.
- PTAC publicē informāciju par šiem komersantiem, lai patērētāji varētu objektīvāk izvērtēt iespējamos darījumu partnerus.

Kā komersants nonāk Melnajā sarakstā?

- Ja uzņēmums neizpilda Komisijas lēmumu 30 dienu laikā no tā paziņošanas brīža.
- Neizpilde var būt saistīta ar dažādiem pārkāpumiem, piemēram, atteikuma tiesību ignorēšanu vai citiem patērētāju tiesību pārkāpumiem.

Melnā saraksta nozīme patērētājiem

- Tas ļauj patērētājiem izvairīties no negodīgiem uzņēmumiem un pieņemt informētus lēmumus par pirkumiem.
- Sarakstā ir norādīts, kādus lēmumus konkrētais uzņēmums nav izpildījis, sniedzot ieskatu par iespējamiem riskiem darījumos ar šo komersantu.