Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: pirmais brauciens ar jauno "Renault Master"

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

"Renault Master" ir Nr.1 lielo furgonu klasē. TV Autoziņas devās uz Krakovu, lai iepazītos ar jaunākā modeļa Master, kurš nule kā ieguvis prestižo Van Of The Year 2025 jeb Gada furgona balvu.

Informācija Renault dīlera Mūsa Motors Rīga mājaslapā liecina, ka ceturtās paaudzes Master cena ir sākot ar 37 090 eiro, bet pirmie kravas furgoni Ulmaņa gatvē būs skatāmi jau šī mēneša beigās, vēlākais, oktobrī. Lai gan Master ir ražošanā kopš 80. gadiem, Renault nekad nav sevišķi centies piešķirt busam vairāk personības. Jaunā Master priekšējie lukturi un radiatora reste iztālēm vēsta par jaunumu. Sašaurinātās aizmugures un citu risinājumu dēļ Renault dēvē Master par “aerovan”, jo tam ir samazināta gaisa pretestība.

foto: Ekrānuzņēmums
Jaunais Master aprīkots ar 20 vadītāja palīgsistēmām, kas lielākoties paredzētas, lai atvieglotu šofera darbu un izvairītos no negadījumiem.
Jaunais Master aprīkots ar 20 vadītāja palīgsistēmām, kas lielākoties paredzētas, lai atvieglotu šofera darbu un izvairītos no negadījumiem.

Divi augstumi, divi garumi

Jaunais Master mums būs pieejams divos garuma un divos augstuma variantos. Standarta garumā kravas telpa ir par 10 cm garāka, bet sānu slīddurvis - par 4 cm platākas. Jaunā Master kabīne pirmajā mirklī šķiet pagalam līdzīga iepriekšējai modernizācijai. Taču tā īsti nav, jo stūre, sēdekļi un komunikācijas iekārtas ir pilnībā jaunas. Senā 2,3 l dzinēja vietā nākusi jauna Blue cDi dīzeļdzinēju paaudze ar 2 litru darba tilpumu un jaudu no 105 līdz pat 170 ZS. Pārejai uz mazāka tilpuma Blue Cdi dzinējiem ir tikai viens iemesls - ekoloģija. Jaunā Master CO2 izmeši ir mazāki par 195 g uz km. Krakovā izmēģinātajiem Master bija tikai manuālās pārnesumkārbas, taču Master ir jaunums - 9 (!) pārnesumu “automāts” no vācu ražotājja ZF. Vēlāk Renault Master parādīsies arī 4x4 piedziņa. 4x4 piedziņas modeļu izgatavošana, visticamāk, tāpat kā iepriekš tiks uzticēta apakšuzņēmējiem - tāpat kā Master pārbūve par refrežiratoru, kemperi vai ugunsdzēsēju mašīnu.

Arī elektrisks Master

Jaunais Master aprīkots ar 20 vadītāja palīgsistēmām, kas lielākoties paredzētas, lai atvieglotu šofera darbu un izvairītos no negadījumiem. Šeit palīdzēs arī pārredzamība un vadāmība. Renault sarīkojumā Polijā tika demonstrēti neskaitāmi pārbūves varianti, kurus lielākoties īstenojušas vietējās firmas. Turpat līdzās Renault izrādīja arī elektriskos Kangoo un Trafic - bet vai ar bateriju tiks aprīkots arī lielais Master? Jā, ar divu veidu baterijām un sniedzamību līdz 410 - 460 km par apmēram 65 000 eiro.