Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: lielais sešu vidējo krosoveru tests

Auto ziņas

Jauns.lv

TV Autoziņu ikvasaras braucienā, šoreiz uz Daugavpili, uz esam nolēmuši salīdzināt sešus vidēja izmēra krosoverus.

Tā kā klašu robežām un to izmēriem šodien raksturīga tikpat vāja noturība kā plūstošajām smiltīm, mūsu "3 pret 3" komandās ieskaitīti gan augumā kompakti, gan piecmetrīgi spēlētāji: Volkswagen Tiguan, Škoda Kodiaq, Nissan X-Trail, Honda CR-V, Renault Espace un pat KIA EV9. Lai vai kāda būtu to jauda, degvielas uzpildes stacijā dažiem nāksies iegriezties krienti retāk nekā citiem, bet vēl kādam - varbūt pat nekad.

KIA EV9 ar gandrīz 100 kWh bateriju vismaz 450 km nobraukums vasarā ir vairāk nekā reāls. Kad elektriskā zupa sāk iet uz beigām, bet mājas vēl tālu, silti iesakām atrast pa īstam jaudīgu uzlādes punktu, jo tad KIA uzlādēsies tik ātri, ka no pasūtinātajām pusdienām arī paspēsit notiesāt tikai zupu. 90 000 eiro cena savukārt nozīmē, ka pamatēdienu īpaši jums pagatavos arī nedaudz vēlāk. EV9 ir neticami apjomīgs un komfortabls, vadās tikpat viegli kā KIA Ceed, tas ir pārpilns ar vadītāja asistentiem, Vācijā spēj nesties pa bāni ar 200 km/h, bet Latvijā - pateicoties diviem elektromotoriem un 380 ZS jaudai - paātrināties līdz simtam 5,3 sekundēs.

Jaunais Škoda Kodiaq ar vienu uzpildi droši vien tiek divas reizes tālāk nekā melnais obelisks no Korejas, tāpēc ka tam ir 2 litru dīzeļdzinējs ar garšīgiem 193 zirgspēkiem. Dīzeli arvien retāk var dabūt pat premium SUV, un arvien biežāk vispār nemaz - plašpatēriņa modeļos. Un vēl tam ir plašs salons, jauna vadītāja saskarne, liels ekrāns un smart dial kloķi touchscreen vietā. No 43 000 sākuma eiro mūsu Kodiaq pilnais vērtējums izaudzis līdz 60 tūkstošiem, kas ir divas trešdaļas no KIA EV9 cenas. Glīto krēslu forma prasa pierašanu, bet uz nelīdzena seguma un tramvaja sliedēm piekarē dzirdami aizdomīgi trokšņi. Un, pat ja tā visa nebūtu, čehu melnos Daugavpils gambītā izaicinātu vācu baltie. Žilbinošajam R Line ir viss, izņemot pilnpiedziņu, jo tāda pienākas tikai divlitru dzinējiem. Šo Tiguan uz priekšu dzen optimāls 1,5 l turbodzinējs ar 150 ZS. Kā tam, tā Kodiaq DSG kārbas slēdzis atrodas aiz stūres. Abus divus var iegādāties arī kā plug-in jeb lādējamos hibrīdus.

Tomēr ekonomiska dīzeļa moderno alternatīvu šajā braucienā pārstāv Japāna - Honda CR-V, kas gan ražota Ķīnā. CR-V ir gaitā un stūrē visvieglākais krosovers testā, un tam laikam ir arī vismazākais centrālais ekrāns. Var just, ka uzsvari ir pavisam atšķirīgi no Volkswagen vai Kia. 45 000 vietā tas maksā 57 500, kas nav tālu no maksimāli aprīkota Kodiaq.

Vai šādā izmērā ir dabonams arī kas lētāks? Jā - Renault Espace. Pat ar 200 zirgspēkiem un sportiskā esprit Alpine izpildījumā Espace cena beidzas tur, kur CRV un Kodiaq tā tikai sākas. Lielais Renault ir interesants, dinamisks un sasodīti ekonomisks, taču tajā netrūkst ergonomisku pretrunu, no kurām spilgtākā ir pārnesumkārbas kloķis uz stūres. Savukārt formīgos sēdekļus dažs labprāt gribētu nopirkt atsevišķi un nolikt birojā uz ritenīšiem. Bet jau 2021. gadā iznākušais X-Trail līdzās svaigākiem darinājumiem izskatās pēc vectētiņa. Arī vienkāršotais dizains iepretim Kia šķautnēm un Tiguan apaļumiem līdzinās laizāmā sāls gabalam. Un tomēr - tajā visā vīd kaut kas ļoti nomierinošs un uzticams. e-4ORCE sistēmai ir 217 ZS jauda un CO2 kā parastam hibrīdam. Bet kā pārbaudīt jaunāko krosoveru spējas neierastā veidā? Varbūt ar sacīkstēm spīdveja trasē? Tiem, kas nezina - tādas parasti notiek ar īpaši būvētiem motocikliem un pa ovālu - tieši tādu kā Daugavpils stadionā Lokomotīve. Kurš no sešiem spīdvejā izrādījās ātrāks, un - galu galā - kas ātrāks, spīdveja motocikls vai elektrisks SUV, uzzināsit, noskatoties sižetu līdz galam. Vēl pārsteidzošāks par sacīkstēm būs salīdzinošā testa rezultāts.