Mākslīgā intelekta modeles - Modes industrijas nākotne vai pārejoša mode?
Pasaulē ar vien vairāk tiek izmantotas mākslīgā intelekta (MI) radītās modeles.
Iespējams pērkot drēbes kādā mājaslapā vai pavadot laiku vienā no sociālo tīklu platformām, pašam to nezinot, esi skatījies uz MI radīto modeli. Izmantot MI radītās modeles dzīvo modeļu vietā, lai reklamētu preces, piesastītu uzmanību ir viena no jaunām tendencēm.
Jau pagājušajā gadā lielu ievērību ieguva MI modes nedēļa Ņujorkā. Kurā uz MI modelēm tika demonstrētas MI radītas drēbju kolekcijas. Tagad šīs MI radītās modeles sāk parādīties arī drēbju zīmolu mājaslapās un sociālo tīklu platformās. Viena no tādām modelēm, kas ieguvusi daudz uzmanības, ir sociālajā tīklā "Instagram" modele no Barselonas Aitana Lopez (@fit_aitana) ar 319 tūkstošiem sekotāju.
Apskatot modeles profilu ir grūti uzreiz pateikt, ka viņa nav īsts cilvēks. Tikai uzspiežot uz bildi un ieskatoties var pamanīt ne dabīgumu modeles sejas vaibstos un matu tekstūrā. Šāda digitālā modele var nopelnīt līdz pat 10 000 eiro mēnesī, bet parasti aptuveni 3000 eiro, Aitanas izveidotāji atklāja “euronews”.
Runājot par MI modelēm ir jāpiemin arī “Instagrama” “ietekmētāju” Mikelu Sousu (@lilmiquela) ar 2.5 miljoniem sekotāju. Jauneklīgās MI “ietekmētajas" bildes ir ļoti cilvēcīgas. MI modele ēd spagetī ar pilnu muti, raud, krāso matus pie friziera, iet pie manikīra un atpūšas ar saviem draugiem. Savās bildēs MI modele bieži norāda kāda zīmola apģērbu ir uzvilusi, kā piemēram, “Prada, “Versace”, “Marc Jacobs” un “Monolo Blahnik”.
MI modeles nav tikai sievietes, bet arī vīrieši. MI "ietekmētājs" Blawko (@blawko22) demonstrē uz sevis zīmolus kā "Versace", "Levi's", "Balenciaga". Apakšā bildē jaunietis dārgā mašīnā demonstrē savu "Burberry" tērpu.
Kāpēc tiek izmantotas MI modeles?
Aitanas digitālās modeļu aģentūras “The Cluless” dibinātājs un dizaineris Rubens Krūzs paskaidroja portālam “euronews”, ka izveidojis MI modeles, lai varētu labāk pelnīt un nebūtu atkarīgs no modelēm, "kas ir egoistiskas, maniakālas vai vienkārši vēlas nopelnīt daudz naudas pozējot.”
"LaLaLand.ai" dibinātājs Maikls Musandu “The Guardian” rakstā izskaidroja, ka MI modeļu izmantošana samazina izmaksas, kas attiecas uz fotogrāfiem, frizieriem un grima māksliniekiem. Musandu papildināja, ka "LaLaLand.ai" nav domāts, lai “aizstātu” modeles, bet gan ļautu zīmoliem atļauties demonstrēt dažādus apģērbus uz pēc iespējas dažādākiem ķermeņiem.
Modeles, kā jau iepriekš tika minēts, ir padarītas pēc iespējas cilvēcīgākas. Tas rada uzticību MI. Ar laiku varbūt būs ar vien grūtāk atpazīt MI modeles. Jau tagad zem MI modeļu bildēm ir komentāri, kas izsaka sašutumu, ka tie ir "roboti". Aitanai Lopez, piemēram, privāti uzrakstīja kāds slavens Latīņamerikas aktieris, ar aptuveni 5 miljoniem sekotāju, lai uzaicinātu viņu uz randiņu, jo viņam nebija ne jausmas, ka Aitana neeksistē, ziņo "euronews".
Kas notiks ar MI modelēm nākotnē?
Ir grūti paredzēt, kas notiks nākotnē, bet ir skaidrs, ka MI modeles ir uz palikšanu. Iespējams modes zīmoliem būs izdevīgāk un ātrāk uzģenerēt sev vajadzīgo modeli nekā meklēt atbilstošu cilvēku, lai demonstrētu savus tērpus. MI modeles nav jābaro un nav jāuztraucās par to komfortu. Iespējams arī mēs drīz kādā vietējā produktu veikalā redzēsim plakātu uz kura MI modele smaidīs ar piena paku rokās.