Kas ir personīgais zīmols, un kā to veidot
Bizness un ekonomika
2024. gada 14. marts, 15:15

Kas ir personīgais zīmols, un kā to veidot

Ziņu nodaļa

Reklāmas projekts

Personīgā zīmola nozīme nekad nav bijusi tik svarīga. Cilvēkam bez spēcīga zīmola būs grūti iegūt augstu amatu, viņa bizness nebūs tendencē, un pieredzi un zināšanas būs grūti pasniegt. Bet jūs varat izveidot savu personīgo zīmolu, turpinot darīt to, kas jums patīk, un tas jums nemaksās visu pasaules naudu.

Ikviens, kam ir piekļuve internetam un sociālajiem medijiem, var piesaistīt lielu sekotāju skaitu, pozicionēt sevi kā profesionāli un piesaistīt klientus savam biznesam. Daudzi cilvēki to dara, un arī jūs nedrīkstat palaist garām šo iespēju.

Šajā rakstā PR platformas PRNEWS.IO eksperti sniedz praktiskus padomus efektīva personīgā zīmola veidošanā.

Kas ir personīgais zīmols?

Personīgā zīmola veidošana ir reputācijas un tēla radīšana ārpasaulei, kā arī sevis kā indivīda pārdošana. Ir laba definīcija: personīgais zīmols ir stāsts, ko cilvēki stāsta par jums, kad neesat telpā.

Jūs varētu justies neērti, domājot par sevi kā zīmolu. Bet fakts ir tāds, ka katram cilvēkam jau ir personīgais zīmols. Ko cilvēki saka par jūsu personību un darbu? Pozitīvas vai kritiskas lietas?

Turklāt jūsu stāsts tiek izstāstīts internetā. Vai esi pārbaudījis, ko par tevi runā digitālajā telpā? Protams, jūs varat kontrolēt savu tēlu pats vai atstāt to nejaušības ziņā. Bet jūs varat ņemt lietas savās rokās.

Personīgā zīmola pārvaldīšana ļaus jums pastāstīt savu stāstu tā, kā vēlaties, kļūt par nozares ekspertu un sazināties ar saviem sekotājiem un klientiem ārpus jūsu produktiem un pakalpojumiem.

Kāpēc ir svarīgi veidot personīgo zīmolu?

Personīgais zīmols ir ļoti svarīgs, jo tā ir jūsu efektivitāte, pirmais iespaids, ko cilvēki iegūst, meklējot jūs tiešsaistē, un attēls, kuru izvēlaties projicēt klātienē.

Pārņemot kontroli pār savu personīgo zīmolu, jūs kontrolēsit savu dzīvi. Spēt kontrolēt stāstu un parādīt savai mērķauditorijai to, ko vēlaties, lai viņi redz. Tas nenozīmē, ka kļūsi mākslīgs vai viltots. Jūs nerakstāt filmas scenāriju. Tā vietā jūs uzsverat savas personības īpašības un prezentējat sevi vislabākajā iespējamajā veidā, lai sasniegtu savus biznesa vai personīgos mērķus.

Tāpēc, uzņemoties aktīvu lomu savas reputācijas veidošanā, jūs varat ietekmēt to, kā jūs sevi tirgojat, un dod jums iespēju kontrolēt savu tēlu, nevis radīt to nejauši.

Kā izveidot personīgo zīmolu?

Personīgā zīmola izveide ir process, kas prasa laiku, uzmanību un stratēģiju. Šeit ir norādītas dažas darbības, kas var jums palīdzēt šajā jautājumā 👇

1. Definējiet, kas jūs esat

Lai izveidotu attēlu, kas precīzi atspoguļo jūsu personību un profesionālo personību, vispirms ir jāzina, kas jūs patiesībā esat. Izveidojiet personīgo talantu un vājo vietu sarakstu. Pajautājiet sev:

- Kurās darba jomās man veicas?

- Ko es darīšu pat tad, ja nesaņemšu samaksu?

- Kādas īpašības manī novērtē citi?

- Kāda darbība man dod enerģiju?

- Pie kādiem projektiem es varu strādāt stundām ilgi, nejūtot nogurumu?

Ja jums ir grūti atbildēt uz šiem jautājumiem, jautājiet savai ģimenei, kolēģiem un pārbaudiet, kādu iespaidu jūs atstājat uz citiem. Kad esat atklājis dažādus savas personības aspektus, varat izlemt, kā tos vislabāk novietot.

Atcerieties, ka daudziem cilvēkiem ir grūtības izvēlēties vienu konkrētu nišu, jo viņi nevēlas sevi ierobežot. Saprotiet, ka jūsu personīgais zīmols, tāpat kā daudzi korporatīvie zīmoli, mainīsies, pieaugot jūsu pieredzei. Labākais veids ir izvēlēties jomu, kurai vēlaties koncentrēties → sāciet strādāt → ļaujiet tai laika gaitā attīstīties.

2. Apsveriet, ar ko vēlaties būt pazīstams

Uzsveriet personīgās iezīmes un īpašības, kas attiecas uz jūsu darbu vai biznesu. Kad sākat veidot savu personīgo zīmolu, padomājiet par savu unikālo pārdošanas piedāvājumu (USP).

Kādas prasmes tev piemīt? Kādas pamatvērtības jums ir kopīgas? Šo elementu izcelšana ir būtiska, lai biznesa pasaulē izveidotu spēcīgu personīgo zīmolu.

Pabeidziet šo teikumu sev:

Es palīdzu [kam?] sasniegt [ko?] līdz [kādam rezultātam?].

3. Definējiet savu auditoriju

Pirms sākat veidot savu personīgo zīmolu, jums ir arī skaidri jānosaka, ko jūs mēģināt sasniegt. Vai viņi ir domu līderi jūsu nozarē? Vervētāji? Potenciālie klienti vai kāda cita cilvēku grupa? Jo ātrāk jūs izlemsit par savu auditoriju, jo vieglāk būs izveidot savu stāstu, jo jūs labāk sapratīsit, kādas detaļas jums ir jāstāsta (un kur).

Tālāk ir sniegti daži jautājumi, kas palīdzēs noteikt un profilēt savu ideālo klientu vai abonentu.

- Demogrāfiskie dati: ņemiet vērā vecumu, dzimumu, izglītību, attiecību statusu, ienākumus, nodarbošanos utt.

- Vēlmes un centieni: kā viņi redz savu nākotni? Kādi ir viņu sapņi, mērķi un vēlmes?

- Sāpju punkti un izaicinājumi: ar ko viņi cīnās? Kas viņiem traucē sasniegt savus mērķus?

Nav iespējams izpatikt visiem, taču, cenšoties koncentrēties uz tiem, kurus interesē jūsu zināšanas, jūs tuvināsities savam mērķim.

4. Pastāstiet stāstu

Viens no efektīvākajiem veidiem, kā izveidot spēcīgu personīgo zīmolu, ir to darīt ar stāstu no gala līdz galam. Ir ļoti vienkārši pastāstīt par to, kas jūs esat un ar ko nodarbojaties profesionāli. Bet garlaicīgs apraksts par sevi nepiesaistīs auditorijas uzmanību un neļaus demonstrēt savas labākās īpašības.

Padomājiet par to, kas jūsu dzīvi un karjeru padara unikālu. Varbūt esi izvēlējies neparastu ceļu, lai nokļūtu tur, kur atrodies šodien? Kādus soļus veicāt un kādus izaicinājumus pārvarējāt, lai gūtu panākumus? Kādas ir jūsu nākotnes ambīcijas un mērķi?

Kad cilvēki zinās, kas jūs esat un kas jums ir izdevies, viņi visticamāk jums uzticēsies un atbalstīs jūsu turpmākos sasniegumus. Jūsu auditorija vēlas jūs labāk iepazīt, un labākais veids, kā to izdarīt, ir izstāstīt aizraujošu stāstu. Uzrakstiet savu stāstu tā, lai citi to vēlētos lasīt un dalīties tajā ar citiem.

Koncentrējieties uz lietām, kas padara jūs unikālu, parādiet savas zināšanas un izmantojiet tās. Iespējams, ka jūsu izglītība un pieredze ir novedusi jūs pie pašreizējā amata, taču jūsu personība un pieredze radīs viņiem vēlmi sekot jums un strādāt ar jums.

Izmantojiet mediju publikācijas, lai dalītos savā stāstā

5. Izmantojiet tīklošanās iespējas

Veidojot savu ideālo personīgo tēlu, ir svarīgi pastāvīgi un produktīvi izveidot tīklu, lai paplašinātu savu profesionālo kontaktu sarakstu. Sazinieties ar vienaudžiem un nozares ietekmētājiem, piedaloties oficiālos un neformālos pasākumos.

Jo vairāk kontaktu jums būs un jo vairāk jūs varat dot savu ieguldījumu, jo lielāka iespēja, ka jūsu personīgais zīmols būs populārs un autoritatīvs. Šādos pasākumos esiet aktīvs un lūdziet citus dalībniekus atkal satikties neformālai saziņai pie kafijas tases. Ja nevarēsiet tērzēt pasākumā, sazinieties ar viņiem vēlāk pa e-pastu vai LinkedIn, lai sāktu sarunu.

6. Lūdziet ieteikumus

Pozitīvas atsauksmes no esošajiem un bijušajiem kolēģiem un klientiem par jūsu prasmēm ir viens no vienkāršākajiem un efektīvākajiem veidiem, kā reklamēt savu personīgo zīmolu, ļaujot citiem parādīt jūsu vērtību un zināšanas. Tāpat kā uzņēmums var ierosināt klientu atsauksmes, jums arī jāizstrādā savas atsauksmes atsauksmju veidā.

LinkedIn ir labākā vieta, kur lūgt atsauksmes, jo šīs atsauksmes, visticamāk, redzēs nākamie darbā pieņemšanas vadītāji, sekotāji vai klienti. Jūtieties brīvi lūgt to darīt cilvēkiem, kuri var aprakstīt savu pieredzi, izmantojot jūsu pakalpojumus.

7. Paplašiniet savu klātbūtni tiešsaistē

Viens no svarīgākajiem personīgā zīmola elementiem ir nodrošināt, lai vadītāji, darbā pieņemšanas vadītāji, kolēģi un citi pamanītu jūsu klātbūtni tiešsaistē, pat ja jūs nemeklējat darbu. Satura kopīgošana internetā ļauj izveidot tiešsaistes attēlu, kas atspoguļo jūsu personību un profesionālās prasmes. Pat ja sociālos tīklus izmantojat tikai reizēm, tas, ko rakstāt, ko kopīgojat vai kā jūs reaģējat, rada publisku stāstījumu, kas darbojas jūsu labā vai pret jums. Tas, kā jūs rīkojaties tiešsaistē, tagad ir tikpat svarīgs kā tas, ko darāt bezsaistē, jo īpaši, ja runa ir par jūsu digitālo karjeru vai uzņēmējdarbību.

Mūsdienās ir tik daudz dažādu sociālo tīklu, ka jūsu klātbūtne tiešsaistē izskatīsies atšķirīgi atkarībā no izvēlētās platformas. Jūsu stāstam ir jāpaliek nemainīgam visās platformās. Bet, ja zināt, kur, visticamāk, atrodas jūsu mērķauditorija, varat koncentrēt savus centienus uz savu labāko stāstu.

Turklāt, ja vēlaties, lai kāds no jūsu profiliem vai atsevišķām ziņām būtu pieejams tikai draugiem un ģimenei, pielāgojiet savus konfidencialitātes iestatījumus tā, lai potenciālie darba devēji vai klienti nesaskartos ar saturu, kas varētu kaitēt jūsu zīmolam. Šeit ir daži padomi, kas palīdzēs veiksmīgi izveidot personīgo zīmolu internetā, atkarībā no platformas 👇

LinkedIn

Koncentrējieties uz galvenajām nozares prasmēm: HR speciālisti un citi bieži meklē atslēgvārdus, kas attiecas uz amatu, kuru viņi cenšas ieņemt, vai pilnvarām, no kurām viņi vēlas mācīties, tāpēc ir svarīgi savā profilā iekļaut nozares terminus — izmantojiet tos savā virsrakstā. , CV un darba apraksts, lai demonstrētu savas prasmes.

Nosakiet savus sasniegumus kvantitatīvi: ja iespējams, norādiet rakstīto rakstu skaitu, sasniegtos panākumus vai noslēgtos darījumus.

Aizpildiet savu profilu: vienmēr ir interesanti redzēt savu darba pieredzi, izglītību un detalizētu sasniegumu sarakstu, tāpēc noteikti aizpildiet visas rindiņas savā profilā. Pārlieciniet cilvēkus, ka esat profesionālis, kas viņiem vajadzētu nolīgt vai sekot.

X – Twitter

Izmantojiet šo platformu, lai izceltu un padziļinātu savas nozares zināšanas. Mēģiniet iekļaut savu personīgo zīmolu savā biogrāfijā, izmantojiet savai nozarei atbilstošas atsauces, sekojiet savas nozares līderiem un retvītojiet populārākos stāstus un ziņas. Neaizmirstiet: katrs jūsu publicētais ieraksts ir daļa no jūsu personīgā zīmola.

8. Demonstrējiet savu vērtību

Katram profesionālim ir portfolio vai profesionālās lietas, kas gatavas prezentēšanai īstajā brīdī. Tas attiecas arī uz biznesa pasauli. Pastāv cieša korelācija starp jūsu zināšanām un sasniegumiem un jūsu klientu uzticību jūsu spējai labi paveikt darbu.

Mūsdienu pasaulē ir īpaši svarīgi izveidot personisku vietni vai tiešsaistes portfolio, kas sniedz visaptverošu informāciju par jūsu prasmēm un pieredzi un palīdz vizuāli novērtēt jūsu darbu. Jūs varat izveidot vietni ļoti vienkārši, izmantojot dažādas tiešsaistes platformas.

9. Rakstiet viesu ierakstus citos emuāros

Viesu izlikšana ir lielisks veids, kā veidot savu personīgo zīmolu. Tas nozīmē, ka jūs rakstāt rakstus vai saturu citām vietnēm vai emuāriem, nevis savam. Un tam ir daudz priekšrocību.

Pirmkārt, jums ir iespēja sasniegt jaunu auditoriju, kuru varētu interesēt jūsu tēma. Piemēram, ja esat eksperts mārketinga jomā un esat publicējis rakstu populārā mārketinga emuārā, tas palīdzēs piesaistīt jūsu zīmolam jaunus lasītājus.

Otrkārt, ja esat uzaicināts rakstīt citiem resursiem, tas parāda jūsu zināšanas šajā jomā. Citi cilvēki redz jūsu ziņas resursos, kuriem viņi uzticas, un tas palīdz palielināt jūsu autoritāti. Daudz vienkāršāk ir iegūt talanta vīzu vai zilo ķeksīti oficiālajā kontā, ja mediji par tevi ir runājuši.

Reizēm jums var būt iespēja rakstīt tīmekļa vietnēs vai emuāros ar lielu auditoriju vai autoritātēm jūsu nozarē. Piemēram, ja jūs rakstāt par mūziku un esat uzaicināts uzrakstīt viesa ierakstu pazīstama mūzikas kritiķa emuārā, tas var sniegt jums daudz jaunu iespēju un palielināt jūsu atpazīstamību.

Varat izvēlēties viesa publikācijas platformu un sazināties ar vietnes īpašnieku, izmantojot pakalpojumu PRNEWS.IO.

10. Pērciet rakstus par sevi medijos

Ne vienmēr ir laiks un iespēja publicēt bez maksas. Dažkārt rezultāts ir vajadzīgs uzreiz, tāpēc talkā nāk maksas publikācijas.

Maksas publicēšana piedāvā tādas pašas priekšrocības kā viesa publicēšana, bet tajā pašā laikā - lielāku brīvību, jo jūs kontrolējat savu klātbūtni tiešsaistē un nosakāt ideālos brīžus PR materiālu publicēšanai.

Vienkāršākais veids, kā atrast nepieciešamos masu informācijas līdzekļus un tajos publicēties, ir izmantot pakalpojumu PRNEWS.IO. Viņu katalogā ir vairāk nekā simts tūkstoši plašsaziņas līdzekļu no visas pasaules ar raksturlielumiem: lietotāju skaits, trafika avoti, SEO rādītāji utt. Jūs varat izvēlēties, kura auditorija jums ir atbilstošāka, un palielināt konversijas līmeni.

PR platforma ar Latvijas medijiem personīgajam zīmolam

11. Augot, pārdomājiet savu personīgo zīmolu

Attīstoties jūsu dzīvei un karjerai, attīstīsies jūsu personīgais zīmols. Pielāgojiet savu tēlu, satiekot dažādus cilvēkus, atrodot jaunas biznesa iespējas, attīstot savu karjeru un mainot pakalpojumus.

12. Galu galā esi tu pats

Atcerieties, ka pasaulē nav neviena cita tāda kā jūs. Citiem var būt līdzīgi pakalpojumi, intereses un zināšanas, taču viņi tam pievērsīsies no cita leņķa. Tā ir personīgā zīmola priekšrocība: katrs cilvēks ir unikāls.

Pēdējās domas

Kā redzat, spēcīga personīgā zīmola veidošana nav grūta, taču tā ir sasniedzama un izdevīga. Nekad nav ideāls laiks, lai sāktu, tāpēc pārtrauciet gaidīt un sāciet strādāt. Ja domājat sākt ar nākamo mēnesi, sāciet šodien. Jūs noteikti pieļaujat dažas kļūdas. Bet galu galā jūs daudz sasniegsiet, iepazīsiet daudz jaunu draugu un daudz pilnveidosieties savā ceļā.