“Šķirot ir dabiski!” kampaņas ietvaros 2023. gadā tika nodoti 1860 kilogrami plastmasas iepakojuma
foto: Publicitātes foto
Bizness un ekonomika

“Šķirot ir dabiski!” kampaņas ietvaros 2023. gadā tika nodoti 1860 kilogrami plastmasas iepakojuma

Reklāmas projekts

Latvijas Zaļā Punkta, zīmola Garnier un AS Drogas realizētais projekts “Šķirot ir dabiski!” guvis lielu iedzīvotāju atbalstu. 2023. gadā tika savākti 1860 kilogrami (24800 litri) plastmasas iepakojuma. Salīdzinājumā ar projekta sākuma posmu (2021. gada aprīlis – decembris) tika savākti 2400 litri. Klientu lielā pieprasījuma dēļ, konteineru skaits veikalos ir palielinājies vairāk nekā divas reizes.

“Pēdējos gados ilgtspējas jautājumi ieņem arvien nozīmīgāku lomu mūsu ikdienā, tai skaitā atkritumu šķirošana un nodošana otrreizējai pārstrādei. Sabiedrība apzinās, ka tieši mazie darbi ir tie, kas ilgtermiņā sniedz vērā ņemamus rezultātus. Jau kopš 2021. gada nodrošinām mūsu klientiem šķirošanas iespējas, katru gadu palielinot to veikalu skaitu, kuros sniedzam iespēju nodot pārstrādei skaistumkopšanas plastmasas iepakojumus. Rezultāti liecina - interese ir arvien augoša un klienti iesaistās, šogad vairāk kā divas reizes palielinot savāktā plastmasa apjomu”, skaidro AS Drogas mārketinga un sabiedrisko attiecību direktore Ilze Kirstuka-Ščeglova.

foto: Publicitātes foto

Latvijas Zaļā Punkta eko trenere Jeļena Zemņicka skaidro: “Katru dienu izglītoju cilvēkus par atkritumu pārstrādes un šķirošanas nozīmi, un regulāri dzirdu jautājumu, kāpēc ir svarīgi šķirot tukšos kosmētikas iepakojumus? Tas ir saistīts ar to, ka šie iepakojumi pārsvarā tiek ražoti no plastmasas, kas vidē nesadalās vai sadalās 500 gadu laikā, saules un laikapstākļu ietekmē no šī iepakojuma gaisā un gruntsūdeņos izdalās kaitīgās vielas, kas var negatīvi ietekmēt cilvēku un dzīvnieku veselību. Lai no tā izvairītos, iepakojumu ir svarīgi attīrīt no kosmētikas pārpalikumiem, nodot uz pārstrādi un iegūto izejmateriālu – izmantot atkārtoti”.

“Šķirot ir dabiski” tvertnēs var nodot pārstrādei jebkura zīmola ķermeņa kopšanas, sejas kopšanas un matu kopšanas produktu plastmasas iepakojumu neatkarīgi no plastmasas marķējuma. Pirms iepakojuma nodošanas ir svarīgi pārliecināties, ka tas ir tukšs un tīrs. Nepieciešamības gadījumā iepakojums jāizskalo, lai atbrīvotos no produktu pārpalikumiem, kas atvieglos tālāko pārstrādes procesu.

Īpašs prieks, ka projekts paplašinās ārpus Rīgas robežām, tagad arī citās pilsētās un reģionos ir iespēja šķirot plastmasas iepakojumus. Tā kā plastmasas iepakojuma mūžs ir īss un tas ļoti ātri pārvēršas atkritumos, Drogas kopā ar Garnier un Latvijas Zaļo punktu ir vienojušās kopīgam mērķim samazināt plastmasas atkritumu daudzumu. To panāksim gan izglītojot sabiedrību, gan nodrošinot iespēju šķirot, gan ieviešot sortimentā arvien vairāk produktu pārstrādājamos un no pārstrādātas plastmasas ražotā iepakojumā.

foto: Publicitātes foto

Sniedzam iespēju nodot pārstrādei plastmasu 10 Latvijas pilsētās, 26 Drogas veikalos:

  1. RĪGA, SATEKLES 2B, ORIGO2
  2. VALDEMĀRA 14, RĪGA
  3. KRASTA 46, t/c “MOLS”, RĪGA
  4. AUDĒJU 16, t/c “CENTRS”, RĪGA
  5. MŪKUSLAS 71, TC RĪGA PLAZA, RĪGA
  6. KURZEMES PROSPEKTS 1A, TC DAMME, RĪGA
  7. MASKAVAS 257, AKROPOLE
  8. ULBROKAS 22A, RĪGA
  9. NĪCGALES 2, RĪGA
  10. BRĪVĪBAS 372, t/c “ALFA”, RĪGA
  11. LIELIRBES 29, t/c “SPICE”, RĪGA
  12. SAHAROVA 21, t/c “TĀLAVA”, RĪGA
  13. IERIĶU 3, t/c “DOMINA”, RĪGA
  14. DEGLAVA 100, RĪGA
  15. MŪKUSALAS 73, RĪGA
  16. VIENIBAS GATVE 194 A, RĪGA
  17. BRĪVĪBAS 58, RĪGA
  18. PASTA 51/8, JELGAVA
  19. LIELĀ 12, LIEPĀJA
  20. VIDZEMES ŠOSEJA 16, SIGULDA
  21. KULDĪGAS 21, VENTSPILS
  22. RAIPOLES 11a, DAUGAVPILS
  23. RĪGAS GATVE 5, T/C “APELSĪNS”, ĀDAŽI
  24. RĪGAS IELA 23, T/C “DAUGA”, OGRE
  25. PIONIERU 2, BAUSKA
  26. SKOLAS 11, SALASPILS

Drogas veikalos savāktie plastmasas iepakojumi tiek nodoti Eco Baltia grupas polimēru materiālu pārstrādes uzņēmumam Nordic Plast, kur tas tiek pārstrādāts otrreizējās izejvielās, kas tālāk tiks izmantotas jaunu produktu ražošanā.

foto: Publicitātes foto

Reklāmas raksts tapis sadarbībā ar Garnier.