Nosauktas pērn pirktākās preces internetā
Kā liecina tirdzniecības centra internetā "220.lv", kuru pārvalda "PHH Group", pārdošanas tendences 2023. gadā, visa gada griezumā pircēji internetā visvairāk iegādājušies rotaļlietas, mājsaimniecības preces un mazo sadzīves tehniku.
Vērtējot pārdoto preču apjomus, populārākajās preču kategorijās pārdotas vairāk nekā 200 000 rotaļlietu, vairāk nekā 175 000 mājsaimniecības preču un gandrīz 138 000 mazās sadzīves tehnikas preču.
Saskaņā ar "220.lv" datiem, trīs populārākās preces, kas aizvadītā gada laikā iegādātas visvairāk, bijušas - "Elizabeth Arden" dezodorants sievietēm "Green Tea", foto papīrs "Fujifilm ColorFilm Instax mini Glossy" un bezvadu austiņas "JBL Tune".
"Pērn, līdzīgi kā aizvadītajos gados, vispieprasītākās bijušas sezonālās preces. Aktīvākā tirdzniecība 2023. gadā notika janvārī un pirmssvētku periodā - novembrī un decembrī, kad cilvēki iegādājās dāvanas. Pērn novērojām, ka pircēji arī Latvijā arvien vairāk pievērš uzmanību preču kvalitātei un cenai, piemēram, izvēloties atpazīstamāku zīmolu un ražotāju preces, kas tradicionāli bija vairāk raksturīgs iedzīvotājiem Igaunijā," norāda "220.lv Marketplace" pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols.
Biežākie pirkumi populārākajās preču kategorijās
2023. gadā spēļu kategorijā visvairāk pārdotās preces bija "Decoartlt" abpusējie flomāsteri, LEGO konstruktors "Icons Orhid" un rotaļlieta "Night Light Projector Astronaut" ar LED 3D gaismas efektiem. Pagājušajā gadā pircēji šajā preču kategorijā iztērēja vidēji 18 eiro par pirkumu.
Tikmēr mēbeļu kategorijā populārākās preces bija plaukts Nore, tā paša zīmola sēžammaiss jeb pufs un naktsskapītis Malwa.
Smaržu kategorijā pirktākais bijis parfimērijas ūdens "Lanvin Eclat D'Arpege", tualetes ūdens "Dolce&Gabbana 3 L'Imperatrice" un tualetes ūdens "Calvin Klein CK IN2U Her". Pērn pieaugusi arī interese pēc nišas aromātiem, kuru vidējā pirkuma summa bija aptuveni 150 eiro.
Visvairāk pārdotie produkti viedierīču kategorijā bija viedtālrunis "Xiaomi Redmi" un divi "Samsung Galaxy" viedtālruņu modeļi. Vidēji pircēji šajā kategorijā par pirkumu tērēja 153 eiro. Audio, video un TV kategorijā 2023. gadā dominēja "Samsung" un "LG" televizori un portatīvais skaļrunis "JBL PartyBox".
Elektronikas preču kategorijā populārākie pirkumi bija pūku noņēmējs "Philips", asinsspiediena mērītājs "Omron M3 Comfort", mikroviļņu krāsns "Hisense" un "Xiaomi" elektroniskie svari.
Apģērbu, apavu un aksesuāru kategorijā pirktākās preces bija zīmola "Didriksons" bērnu bikses "LÖVET", zīmola "Luhta" sieviešu ziemas mētelis "IISALMI" un zīmola "Demar" bērnu ziemas zābaki "Kenny 2".
Populārākie pirkumi sporta, atpūtas un tūrisma preču kategorijā bija "iHike" guļammaiss, vingrošanas paklājiņš "Tunturi" un elektriskais velosipēds "Cityway Pro".
Dārza preču kategorijā dominēja pirkumi par vidējo cenu 25 eiro vērtībā. Pirktākās preces bija benzīna darbināms krūmgriezis, trimmeris no "HPG", benzīna darbināms pašgājējs zāles pļāvējs no "HPG" un automātiskais jumta lūkas atvērējs no "Thermovent".
Tikmēr šajā pašā kategorijā, kur pirkumu cenas svārstījās ap 3000 eiro, pirktākās preces bija gaisa-ūdens siltumsūknis "Cooper&Hunter", vasarnīca Luuna 2850 un dārza traktors "Hecht".