Ātrāk brauksi – tālāk tiksi! Ženēvas 2015. gada motoru šovs. FOTO
Auto un tehnoloģijas

Ātrāk brauksi - tālāk tiksi! Ženēvas 2015. gada motoru šovs. FOTO

Jauns.lv

Tieši šāds sauklis visprecīzāk raksturo Ženēvas 2015.gada motoru šovu, kas aizvadītajās nedēļās pulcēja auto entuziastus no visas pasaules. Pārstāvot gandrīz visus mums zināmos auto zīmolus, Ženēva šogad solījās būt īpaši interesanta un tāda arī bija. Vairāk kā 50 pasaules pirmizrādes, konceptauto, lielāko tūninga kompāniju jaunumi un protams sērijveida auto jaunumi – tas viss vienuviet.

Klasiski esam pieraduši, ka auto izstādes mums ļauj atrast to auto, ar kuru mēs labprāt pārvietotos pa Latvijas ceļiem kaut cik pārskatāmā nākotnē, tomēr Ženēva vairāk pretendē uz auto pasaules mākslas galerijas statusu, jo lielākā daļa prezentēto auto mūsu garāžās visticamāk tomēr nekad tā arī nenonāks.

Iepazīstoties ar visiem šova superkāriem, pārņēma sajūta ka pasaules naftas rezerves tomēr nekad neizsīks. Katrs sevi cienošs auto ražotājs vai tūninga kompānija bija uzlabojusi līdzšinējo modeli, palielinot tā motora tilpumu, maksimālo ātrumu, paātrinājumu un citus tehniskos parametrus. Pat 1000 zirgspēki nav iemesls, lai kapitulētu jaudas uzlabošans priekšā. Ferrari 488 GTB, Koenigsegg Agera RS, Lamborghini Aventador SV – šis saraksts varētu būt nebeidzams. Auto, kas pieprasa ne tikai noteiktu tā pircēja sociālo statusu un skaitli ar zināmu daudzumu nullēm bankas kontā, bet arī labas kvalitātes ceļus, principā dominēja Ženēvā.

Ženēvas 2015. gada auto šova iespaidīgākie un dārgākie spēkrati

Otrs plaši pārstāvētais segments bija apvidus auto, sākot ar maziem un rotaļīgiem parketniekiem līdz milzīgiem reālam bezceļam radītiem auto kā Khan Design vīzija par leģendāro Defender trīs asu versijā Flying Huntsman 6x6 Concept un Mercedes Benz G500 4x4². Jāatzīst, ka šim segmentam pievērsušies arī tie, kam, iespējams, tas nemaz nepiestāv, piemēram, izstādē redzētajam Aston Martin ar savu DBX konceptu. Bet ja paturam prātā ka pie sava apvidnieka Bentayaga strādā arī Bentley un vēl jo vairāk klīst baumas ka arī Rolls Royce ir plāni attiecībā uz SUV segmentu, atliek secināt ka katram piedāvājumam ir savs pieprasījums.

Aston Martin DBX Concept.

Ženēvas 2015. gada šova apvidus auto

Visbeidzot – sērijveida auto un to koncepti. Tieši šī kategorija mums šķita vissaistošākā, tāpēc steidzāmies noskaidrot, kas tad drīzumā no Ženēvas varētu tikt sagaidīts arī uz mūsu Latvijas ceļiem. Te nu principā dominēja Volkswagen grupa, jo ar lielu klāstu atjauninātu modeļu un pilnīgu jaunumu bija pārstāvēts gan pats Volkswagen, gan Audi, Škoda un Seat. Audi nedalītu uzmanību piesaistīja ar Q7 e-tron, kas pēc ražotāja datiem patērē nieka 1,7 litrus degvielas uz 100 kilometriem, superātrais R8 V10 PLUS un, protams, goda vietā liktais Audi koncepts Prologue, kas, visticamāk, ieskicē nākamās paaudzes biznesa klases Audi dizainiskās līnijas. Volkswagen stendā, neskaitot izstādes pirmajā dienā Eiropas Gada Auto 2015 titulu ieguvušo Passat B8, kas tuvāko konkurentu apsteidza gandrīz par 100 punktiem (Volkswagen Passat 340 punkti, Citroen C4 Cactus  248, Mercedes Benz C class 221, Ford Mondeo (Latvijas Gada Auto 2015) 203, Nissan Qashqai 160, BMW 2-series  Active Tourer 154 un Renault Twingo 124 punkti) , starp visiem modeļiem izcēlās divi spilgtākie (vārda tiešākajā nozīmē) modeļi – Passat Alltrack, kas gada otrajā pusē būs pieejams pie Volkswagen dīleriem visā Latvijā un konceptauto  Sport Coupe Concept GTE, kas ieskicē nākotnes Volkswagen dizainiskos motīvus. Škoda trumpis bija jaunais Superb, kas, visticamākais, arī Latvijā nopietni pretendēs uz dienesta auto pirmās rokas izvēli, saasinot konkurenci ar pašu Passat. Savukārt Seat prožektoru gaismās staroja jaunais SUV koncepts 20V20, kas ražošanas līnijas plāno sasniegt līdz šīs desmitgades beigām.

Lieliski auto tika prezentēti arī BMW un Mercedes stendos, kā piemērus minot divas sērijas 7-vietīgo minivenu Gran Tourer BMW stendā, kas potenciāli varētu iemantot lietotāju popularitāti arī Latvijā un tiešo BMW X6 konkurentu no Mercedes – GLE 450 AMG Coupe. Tāpat neskaitāmi daudz jaunumu bija Āzijas tirgos bāzētajiem auto ražotājiem, starp kuriem vispamanāmākie bija Nissan Sway, Honda Civic Type R un Hyundai Tucson, kas jau gada nogalē aizstās līdz šim tik veiksmīgo ix35 korsoveru.

Ženēvas 2015. gada šova sērijveida auto un to koncepti

Tomēr, atkārtoti ejot cauri sešām lielajām Ženēvas motoru šova hallēm, kur ik uz stūra spīdēja kāds autobūves šedevrs, smaidīja paknapi ģērbtas modeles un gudrām runām apmainījās vīri no auto industrijas augšējiem stāviem, prātā nāca atziņa, ka globalizācija nopietni ietekmējusi arī šo nozari. Gandrīz bez izņēmuma, katram no zīmoliem tagad ir savs minivens, mazauto un krosovers. Divos no trim auto varam iekomplektēt digitālu mērinsrumentu paneli, saslēgt to ar savu jaunākās paaudzes iPhone, tādejādi padarot auto par vienu no savām viedierīcēm. Draud pazust unikalitāte, kas agrāk pa gabalu jau pēc lukturu formas vai motora skaņas ļāva atpazīt vienu vai otru spēkratu. Tāpēc izveidojām savu Ženēvas 2015 auto TOP 5, kas ir savstarpēji nesalīdzināmi motorizēti brīnumi, tāpēc šoreiz topa secībai nav nozīmes – tie vienkārši ir auto, kas mums ļoti patika un uz apkārtējā fona izcēlās tieši ar savam zīmolam raksturīgām iezīmēm:

1. MINI John Cooper Works

2. BENTLEY EXP 10 Speed 6 Concept

3. MERCEDES BENZ GLE 350d

4. PORSCHE 918 Spyder

5. AUDI R8 V10

Ženēvas 2015 auto TOP 5

Ženēvas 2015. gada motoru šova noskaņas


Raksts tapis sadarbībā ar Garāža Magazine