Bizness un ekonomika

Šogad saņemtas jau 16 sūdzības par apdrošinātāju darbu

Jauns.lv

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) šogad pirmajā ceturksnī saņēmusi 16 klientu sūdzības par astoņiem apdrošinātājiem.

Desmit sūdzības saņemtas no fiziskām personām un sešas no juridiskām personām, liecina FKTK publicētie dati.

Salīdzinājumam - pērn pirmajā ceturksnī par apdrošinātāju darbu tika saņemtas 13 sūdzības, bet pērn ceturtajā ceturksnī - deviņas.

Biežākais apdrošinātāju klientu sūdzību iemesls šogad pirmajā ceturksnī bija lēmuma pieņemšanas kavēšana, par ko saņemtas septiņas sūdzības. Piecas sūdzības saņemtas par apdrošināšanas atlīdzības apmēru, trīs - par apdrošināšanas atlīdzības atteikumu. Vienai sūdzībai bijis cits iemesls.

Pēc visu saņemto klientu sūdzību izskatīšanas FKTK pieprasīja apdrošinātājiem sniegt skaidrojumus par radušos situāciju. Nevienā no 16 sūdzībās minētajiem gadījumiem FKTK nav konstatējusi normatīvo aktu prasību pārkāpumus, par kuriem būtu piemērojamas Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā paredzētās sankcijas.

FKTK dati rāda, ka šogad pirmajos trīs mēnešos četras sūdzības saņemtas par "BTA Insurance Company" SE, trīs sūdzības par "Baltikums" un divas sūdzības par "Baltijas apdrošināšanas namu", tikpat par "Gjensidige Baltic" un "Compensa Towarzystwo Ubezpieczen S.A. Vienna Insurance Group" Latvijas filiāli. Pa vienai sūdzībai saņemts par "Swedbank Life Insurance" SE Latvijas filiāli, "Swedbank P&C Insurance" AS Latvijas filiāli un "Ergo Insurance" SE Latvijas filiāli.

FKTK vērš uzmanību, ka saņemto sūdzību skaits par dažādiem tirgus dalībniekiem var atšķirties, jo to uzņēmējdarbības un tirgus daļas apjoms, kā arī uzņēmējdarbības veids ir atšķirīgs, tāpēc dati par sūdzību skaitu jāaplūko šo rādītāju kontekstā.