Vairs nekādas kurjeru “vaktēšanas” – ērtības, ko piedāvā mājas pakomāts
foto: Publicitātes foto
Šāda veida sūtījumu piegādes serviss atbrīvo no potenciālu ķibeļu un neērtību virknes, kura bieži vien apgrūtina pasūtīto preču saņemšanu.
Bizness un ekonomika

Vairs nekādas kurjeru “vaktēšanas” - ērtības, ko piedāvā mājas pakomāts

Jauns.lv

Tiek gaidīts pasūtījums, tas aizkavējas, jūs izbraucat uz darbu, kurjers piezvana un informē, ka pēc 5-10 minūtēm pēkšņi būs klāt ar jūsu paciņu, kura faktiski jau tiek piegādāta ar vairāku dienu aizkavēšanos. Vai pazīstama situācija? Izrādās, kam tādam ir radīts pietiekami vienkāršs, un ērts risinājums.

Mājas pakomāta konceptu droši vien var ir pietiekami viegli “izlobīt” jau no šī pakalpojuma nosaukuma.

Pēc būtības tā ir tāda pati saņemto un nosūtāmo paciņu uzglabāšanas vieta, kādas pilsētās sastopamas pie tirdzniecības centriem un citviet, taču – konkrētajā gadījumā tikai jūsu, jūsu ģimenes vai citu pilnvarotu personu lietošanā.

Mājas pakomātu pēc pieprasījuma uzstāda pie dzīvesvietas un tas ir abonējams pakalpojums.

Šāda veida sūtījumu piegādes serviss atbrīvo no potenciālu ķibeļu un neērtību virknes, kura bieži vien apgrūtina pasūtīto preču saņemšanu.

Latvijā to samērā nesen sācis ieviest VAS “Latvijas Pasts” meitasuzņēmums SIA “Mailmaster”.

Pakomāts tikai jūsu lietošanai

SIA “Mailmaster” pārstāvis Gatis Ģērmanis stāsta, ka ideja ko tādu realizēt Latvijā radusies, domājot par to, kā mazināt nepiegādātu sūtījumu skaitu un uzlabot klientu pieredzi.

“Ik pa laikam saskaramies ar klientiem, kuri pauž neapmierinātību par to, ka kurjeri bieži zvana un ierodas brīžos, kad klients nav pieejams, vai arī, ka kurjeri pabrīdina par piegādi, iedodot nepietiekamu laiku saņēmējam ierasties, lai paciņu saņemtu. Šīm problēmām aktīvi meklējām risinājumu un aizdomājāmies arī par to, ka, ja pagātnē pastkastīte bija galvenā vieta, kur cilvēki saņēma sūtījumus – lielākoties vēstules – tad mūslaikos vēstuļu formāts ir salīdzinoši retāk sastopams un cilvēki lielākoties saņem dažādas preces, paciņas, arī pārtiku. Tipiska pastkastīte to saņemšanai, protams, nav piemērota, bet došanās uz pakomātu vai pastu, kur vēl, iespējams, jāstāv garā rindā, domāju, ka piekritīsiet – ir neērta. Attiecīgi mājas pakomāts, kā aktuālajai situācijai pielāgota pastkastīte šķita loģiska ideja,” paskaidro Ģērmanis.

Attiecīgi mājas pakomātā ievietotos pasūtījumus ir iespējams paņemt jebkurā jums ērtā laikā, tieši blakus dzīvesvietai, bez nepieciešamības doties kaut kur citur.

SIA “Mailmaster” pārstāvis gan norāda, ka šāda veida sūtījumu piegādes servisi pasaulē nav nekas jauns, taču iepriekš lielākoties realizēti ar dažādām nepilnībām, kuras analizētas un nepieļautas, veidojot “Mājas pakomātu”.

“Vācijā, Austrālijā, Igaunijā ir mēģināts ieviest šādas lietas, taču šajos gadījumos pakalpojums – kāds tas tiek piedāvāts – nav bijis līdz galam ērts un noslīpēts. Būtiski saprast, ka klients, abonējot šādu pakalpojumu, sagaida, ka tiks pilnībā atbrīvots no neērtībām, kuras sagādā kurjera “vaktēšana”. Vācijas gadījumā uz šīm tvertnēm varēja piegādāt tikai viens pakalpojuma sniedzējs – tas, kurš tās uzstādījis. Mums savukārt ir sadarbība ar visiem lielākajiem kurjeru pakalpojumu sniedzējiem, un tas ir būtiski klientam, kura galvenā vēlme ir saņemt to, kas iegādāts. Esam ņēmuši vērā arī citus ārvalstīs novērotus trūkumus,” stāsta VAS “Latvijas Pasts” pārstāvis.

Šobrīd SIA “Mailmaster” ir partneri ar “Latvijas Pasts”, “Ekspresspasts”, “Barbora”, “DHL”, “E-latts”, “UPS”, “Smartpost” un “IziPizi”.

Pakomāts kontrolējams ar viedtālruni

Būtiski, ka Latvijā pieejamais “Mājas pakomāts” ir integrējis viedās tehnoloģijas – faktiski piedāvājot sūtījumu saņemšanu kontrolēt un pārredzēt no personīgā viedtālruņa.

“Citās valstīs ir bijušas kodu atslēgas, citi, primitīvāki risinājumi. Mūsu gadījumā piedāvājam izturīgu, ūdens necaurlaidīgu, drošu tērauda pakomātu, kuru iespējams aizslēgt, atslēgt ar viedtālrunī ielādētu aplikāciju. Nevajadzēs arī elektrības padevi, jo kaste darbosies ar litija jonu bateriju, kas jāmaina vienu reizi divos gados. Par to jums laikus paziņos aplikācija. Tajā varēsiet arī uzzināt visu būtisko par kurjeru un piegādes statusu. Varēsiet arī dot pieeju pakomātam citiem,” stāsta Ģērmanis.

Mājas pakomātam nebūs nepieciešams savienojums ar Wi-Fi.

Lai atvērtu Mājas pakomātu ar lietotnes palīdzību, Mājas pakomātam būs jābūt “Bluetooth” savienojumam ar tālruni, kā arī “Android” lietotnes gadījumā jābūt ieslēgtai atrašanās vietas noteikšanas funkcijai.

No oglekļa tērauda veidotais mājas pakomāts esot arī drošs pret garnadžiem. Tā izmērs – pietiekams, lai tajā ietilptu līdz pieciem pārtikas iepirkumu maisiņiem vai arī 44 standarta izmēra kurpju kastēm.

Pakalpojums šobrīd ir pieejams privātmājām, rindu mājām un, kas interesanti, arī dzīvokļiem. To ir iespējams arī apdrošināt.

“Mums ir klients Rīgas centrā, dzīvokļa īrnieks. Atliek vien saskaņot pakomāta uzstādīšanu un – nekādu problēmu,” apgalvo Ģērmanis.

Par piegādi uz Mājas pakomātu būs jāmaksā tikpat, cik par standarta mājas piegādi. Galvenā atšķirība, tātad, ir tā – ka nebūs jābūt mājās, kad kurjers ierodas nodot sūtījumu.

Mājas pakomāta izmaksas ir 9,90 eiro mēnesī. Klients līgumu par pakalpojumu slēdz uz vienu gadu. Pakomātu gan ir iespējams iegādāties arī vienā maksājumā – par 600 eiro, saņemot to pilnībā savā īpašumā.

Vairāk uzzini šeit: www.majaspakomats.lv.

Projekts tapis sadarbībā ar SIA "Mailmaster".