Auto un tehnoloģijas
2022. gada 11. augusts, 06:06

Auto ziņas: pirmā iepazīšanās ar Nissan e Power sistēmu

Auto ziņas

Jauns.lv

Nissan Ariya Autoziņās redzēts tik bieži, ka šķiet - neko jaunu par šo elektrisko coupe krosoveru vairs pastāstīt nevaram. Divas dažādas baterijas un jauda līdz pat teju 400 zirgspēkiem. Tomēr Autoziņu speciālajam korespondentam Oskaram Krampānam pirms iepazīšanās ar Nissan e power teholoģiju arī "Ārija" šķita tuvākas izpētes vērta.

“Kas iespaidīgi, ka e Force griezes moments ir 600 Nm. tas apmēram atbilst 7. sērijas BMW 4,4 litru motoram,” stāsta Oskars Krampāns, TV Autoziņu eksperts.

Daudzu joprojām mulsina Ariya gaidāmā cena, kas jūtami pārsniedz Nissan Leaf vērtību. Taču Ariya nemaz nav Leaf pēctecis.

“Viena no galvenajā lietām ir interjera kvalitāte. Visas šuves taisnas, podziņas ar soft touch. Un ko vērta ir šī klimata kontrole, kas it kā iestrādātā koka panelī un pogas tajā vispār nav izvirzītas!”

Izrādās, ka bez ātri braukt un smuki izskatīties Ariya prot vēl daudz ko citu, piemēram, neparasti ātri autonomi noparkoties. Tik lielam elektromobilim tā ir svarīga prasme pilsētas šaurībā. Bet ko šeit Stokholmā dara  Nissan Qashqai, kas nemaz vairs nav pirmā svaiguma modelis? Kompaktais krosovers ir Nissan e power teholoģijas nesējs

“Tehnoloģija atšķiras ar to, ka šim automobilis ir gan degvielas dzinējs, gan elektromotors. Bet tie nestrādā kopā. Benzīna dzinējs paredzēts tikai tāpēc, lai ražotu enerģiju elektromotoram.”

Faktiski tas ir tikai sniedzamības pagarinātājs, jo visu melno darbu veic 140 kW elektromotors. 

“Šis auto aprīkots ar 1,5 l dzinēju, kas ražo elektrību tikai akumulatoram. Uz 100 km patēriņš ir 5-6 litri.”

Co2 izmeši ir kā parastam pašuzlādes hibrīdam - 119 g/km.

E-power savienojuma shēma ļauj darbināt 156 ZS benzīna dzinēju optimālos režīmos, uzkrāt elektroenerģiju baterijās un kontrolēt plūsmu ar invertora palīdzību. Šķiet pazīstami? Nu ja - pēc šāda principa bija būvēts arī Andra Dambja elektriskais "Oscar"! Sacīkšu mašīnas vadīšanai gan vajadzēja visus pedāļus, bet Qashqai e - power lietošanai pietiek ar vienu!

“Nissan to dēvē par e pedal. Īpatnība ir tā, ka ar šo pedāli automašīna gan paātrinās, gan palēnina ātrumu.”

E pedal jeb viena pedāļa vadība aizgūta no Nissan Leaf, kur tā debitēja vispirms. Tikai Qashqai E Power solās būt daudz lētāks par Leaf - no 35 790 eiro.