Latvijas vienradzis "Printful" turpina augt: ieņēmumi pērn pārsnieguši 289 miljonus ASV dolāru
“Draugiem Group” uzņēmuma “Printful, Inc.”” ieņēmumi 2021. gadā pārsniedza 289 miljonus ASV dolāru. Kas ir par 39% vairāk nekā 2020. gadā, kad uzņēmuma ienākumi bija 208 miljoni ASV dolāru. Ieņēmumi ļāvuši ieguldīt 32.4 miljonus ASV dolāru drukas iekārtās un tehnoloģijās, palielinot uzņēmuma kopējās investīcijas līdz 83.8 miljoniem ASV dolāru.
Printful izpildījis vairāk nekā 48 miljonus pasūtījumu, un tā saražoto preču kopējā bruto vērtība sasniegusi vairāk nekā 1 miljardu ASV dolāru kopš uzņēmuma darbības sākuma 2013. gadā. Papildus tam, 2021. gada maijā Printful piesaistīja 130 miljonus ASV dolāru investīciju, un kļuva par Latvijas pirmo vienradzi jeb uzņēmumu, kura vērtība pārsniedz vienu miljardu ASV dolāru.
“Neskatoties uz pēdējo gadu izaicinājumiem, Printful ir turpinājis strauji augt. Izaugsme, ko piedzīvojām 2021. gadā pierāda, ka darbojamies nozarē, kurā ir ievērojams izaugsmes potenciāls. Tādēļ turpināsim rādīt piemēru un pilnveidosim mūsu pakalpojumu, lai nostiprinātu savas līdera pozīcijas nozarē. Mēs turpinām piesaistīt jaunus talantus, un mūsu mērķis šogad ir teju dubultot pārdošanas komandu, kā arī piesaistīt papildspēkus jaunu produktu izstrādes komandā,” komentē Dāvis Siksnāns, “Printful” līdzdibinātājs un izpilddirektors.
“Printful, Inc.” Meitas uzņēmums AS “Printful Latvia” apgrozījums pērn sasniedza teju 72 miljonus eiro. Savukārt Latvijas valsts budžetā 2021. gadā uzņēmums nodokļos samaksāja vairāk nekā 7,8 miljonus, veicot sociālās apdrošināšanas iemaksas un citas ar nodokļiem saistītas apmaksas.
Sekojot globālām tendencēm un ieklausoties klientu vēlmēs, uzņēmums arī virzījās pretī saviem ilgtspējības un atbildības mērķiem, ieviešot un atbalstot dažādas iniciatīvas. Uzņēmums turpina atbalstīt ekonomikas izglītības līmeņa un vispārējo cilvēktiesību nostiprināšanu Latvijas sabiedrībā un ir partneris tādām organizācijām kā “Junior Achievment Latvia” un LGBT un viņu draugu apvienībai “Mozaīka”.
Pēc Dāvja Siksnāna teiktā, 2021. gads ir bijis īpaši ienesīgs arī pasaules radošajai kopienai, jo bija vērojama vairāku neatkarīgu zīmolu un dizaineru izaugsme e-komercijā. Taču uzņēmumā norāda, ka īpaši veiksmīgas bijušas sadarbības ar tādiem globāla mēroga zīmoliem kā “Coca-Cola”, “MTV”, “Comedy Central” un citiem.
Uzņēmumā “Printful” uzskata, ka ražošanai pēc pieprasījuma jākļūst par mūsdienu normu visā pasaulē, tādēļ uzņēmums rosina arī citiem modes un izklaides industrijas zīmoliem nopietni izvērtēt iespēju pāriet uz ražošanu pēc pasūtījuma.
Uzņēmums paplašināja savu darbību ASV un Meksikā, kā arī atvēra jaunu ražotni Apvienotajā Karalistē. Kā arī attīstot komandu tepat Latvijā – atvēra jaunu biroju Rīgas centrā.