Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: ar ko izceļas Volvo pirmais pilnībā elektriskais modelis C40?

Jauns.lv

Kā mēs zinām, pirmais pilnībā elektriskais Volvo saucas XC40 Recharge. Bet te rakstīts C40 Recharge... Vai pazudis burts? Nē, tas ir pavisam cits Volvo!

Lai gan būvēts uz vienas platformas ar XC40, un dala ar to gan tehniku, gan interjeru, Volvo C40 tomēr ir patstāvīgs modelis.

“Zviedri līdz šim bijuši diezgan noliedzoši pret coupe krosoveriem. Nav taču tāda XC60 Sportback vai kā līdzīga. Tāpēc C40 ir divas pirmizrādes vienā. Tas ir pirmais Volvo, kas pieejams tikai elektrisks, un tas ir pirmais CC no šī ražotāja. Tieši tāpat kā XC40 Recharge, viss ir vienkārši. Uzlādes ligzda tikai vienā pusē, pa vienam motoram uz katras ass, 408 ZS un priekšā frunk,” stāsta Normunds Avotiņš.

Elektromobiļa tehniskie parametri ir līdzīgi jaudīgākajam elektriskajam XC40, taču Volvo patīk uzsvērt, ka C40 ir tikpat ātrs kā mūspusē reti manītais Polestar 2.

“Atšķirība nav tikai aizmugurē vien. Priekšā ir citādi lukturi un šī vidusdaļa arī ir jauna, tāpēc izskatās iederīgāka.
Šeit arī viss ir supervienkārši. Ne starta pogas nekā.Kā iekāpjam, automobilis ir gatavs braukt. Piesprādzējamies un laižam!

Sākumā tas šķiet neierasti un nedroši, ka sākot braukt, nekas nav jādara. Ar laiku pie tā tik ļoti pierod, ka iekāpjot citā auto šķiet kā kaut kāda poga jāspiež un atslēga jāgriež?! Kāpēc?”

Tā kā mūsu rīcībā ir divi elektromotori relatīvi nelielā krosoverā, paātrinājums pa taisno ir ārpus ierastā - 4,7 sekundes līdz simtam.

“Iepriekšējo reizi ar elektrisko Volvo braucām ziemā. Ar sniedzamību bija kā bija. 200 km ar asti un viss. Tagad cita lieta - 360 km. Nav rekords, bet lūk kas. Esam diezgan patērējuši bateriju bet sniedzamība rādā 340 km un es zinu, ka esam nobraukuši vairāk. “

Volvo C40 elektroapgādi nodrošina 78 kWh baterija, bet sniedzamību velk garāku mazāka vēja pretestība. Visvairāk gan priecē, ka Volvo piemeklējis coupe krosoveram no donora atšķirīgu piekari. Braukšana kļuvusi kaut nedaudz atraktīvāka, un elektriskais zviedrs gandrīz vai pats prasās pabraukt pa akmeņiem.

“Ņemot vērā, ka braucam ar viltotu apvidus auto, kam ir divi motori un lielāks klīrenss, jānobrauc no asfalta. Volvo Xc40 Recharge ir vissezonas riepas, šim parastas vasaras.”

C40 nav nedz braukšanas režīmu, nedz kaut kādu pārslēdzēju uz stūres - vienīgā opcija ir iespēja braukt ar one pedal jeb nespiežot bremzes.

“Ko lai saka, bija vērts gaidīt. Sporta risinājumi, lampas kā neviena, smuki integrēts stopsignāls. Automašīna izskatās ļoti labi. Taču mēs zinām, ka noslīpinātai virsbūvei ir kompromisi salonā. Paskatīsimies kā ir sēdēt aizmugurē. Te brīnumu nav. Iekāpjot, jāuzmana galva. Iekšā daži cm virs galvas paliek. Sēdekļa atzveltne ir slīpāka nekā XC40, tas ir labi, vai ne?”

C40 griestu augstumu samazina panorāmas jumts, kas pēc pēdējās coupe krosoveru modes te ir standartā. Interesanti, vai C40 maz ir atstāts bagāžnieks?

“Tas ir interesanti. Biju pilnīgi pārliecināts ka C40 bagāžnieks ir mazāks nekā XC40. Patiesībā bagāžnieks te ir garāks jeb dziļāks.”

Komplektējot C40 Recharge, izvēles iespējas nav lielas. Tam ir tikai divas komplektācijas - laba un ļoti laba. Salona dekoratīvā apdare atgādina Zviedrijas skarbo ainavu.

“Nav dikti jānomokās ar to, ko gribas vai nē. Izvēlies virsbūves krāsu un viss.”

Verdikts

Šis ir tas gadījums, kas par automašīnu nedrīkst spriest pēc attēliem un tehniskajiem datiem. Jo tad iznāk, ka elektriskie C40 un XC40 ir pagalam vienādi. Tomēr šis Volvo ne tikai izskatās, bet arī brauc citādi. Labākais, ka atšķirībā no konkurentiem CC virsbūve nemaksā 5000 vairāk par parasto. C40 ir tikai par kādu tūkstoti dārgāks.