Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: lielāks, šikāks un drošāks. Braucam ar jauno Lexus NX lādējamo hibrīdu

Auto ziņas

Jauns.lv

Automobilis,ko apskatīsim šodien ir Lexus NX, premium krosovers starp kompakto un vidējo klasi. Kas tajā tik īpašs? Es teiktu, ka viss - pat durvis!

No malas skatoties - durvis kā durvis. Taču, satverot rokturi, atklājas, ka ierastā slēdzenes klikšķa nav. Jaunā Lexus durvis atdarās, it kā būtu pievilktas ar magnētu.

Iekšpusē seko nākamais pārsteigums - tur vispār nav durvju roktura! Lai tiku ārā, jāspiež vai divreiz jāpavelk svira, kas nomaskēta roku balstā.

“Jautājums kāpēc tā nopūlēties? Lai nav kā citiem? Jaunajā NX debitē sistēma, kas neļauj atvērt durvis ja no aizmugures gar auto tuvojas gājējs, velosipēdists vai kas lielāks,” stāsta Normunds Avotiņš.

Tas viss diezgan nepārprotami liecina, ka jaunais NX iecerēts galvenokārt dzīvei pilsētā.

“Nav jau tā ka Lexus satiksmē saplūstu ar masu. Tomēr Lexus vēlējies padarīt NX pamanāmāku ar gaismas svītru pāri aizmugurei. Tā izskatās labi, vien nāk mazliet par vēlu - kam tad tādas tagad nav!”

Jaunā Lexus NX cenu diapazons ir gana plašs - no samērīgiem 48 800 eiro par vienīgo priekšpiedziņas variantu līdz pat 71 500 eiro pilnā aprīkojumā.

“Jaunā Lexus arhitektūra ir pilnībā jauna. Priekšā ir milzu ekrāns kas pavērsts pret vadītāju, bet blakussēdētājs sēž tālāk un viņam ir vairāk vietas.”

Amizantais aksesuārs no pirmās paaudzes - spogulītis viduskonsolē pazudis. Neviens nesēros arī pēc neērtā touch pad. Tagad visas darbībsa veicamas pa tiešo ekrānā, kura dalījums stipri vien atgādina kādas vācu automašīnas ekrānu.

“Pirmajā mirklī to nemana, bet arī stūresrats ir jauns. Tam ir nevis skārienjutīgi taustiņi bet gan kaut kas pa vidu starp jaunākajiem vācu un klasisko Lexus risinājumu.”

Pārnesumkārbas svira kā allaž izceļas ar savdabīgu darbības loģiku un atrodas ērtā vietā.

“NX kļuvis garāks, platāks, un tam ir garāka riteņu bāze. Joprojām izmēros tā ir pa vidu starp Q3 un Q5, X1 un X3. Pati savā nišā.”

Arī tehniski Lexus NX ir sava ceļa gājējs - pie mums to pārdod tikai un vienīgi kā hibrīdu, turklāt nu ir iespēja izvēlēties starp pašuzlādes un lādējamo modeli. Visiem NX izņemot pašu lētāko, ir pilnpiedziņa ar elektriski darbināmu aizmugurējo asi.

“Laiks noskaidrot vai ir vērts piemaksāt 7000 eiro par to ka aizmugurē rakstīts 450 nevis 350h. Lēns tas nav, bet arī diezgan smags.”

NX450h tehnika pārņemta no mums jau pazīstamā Toyota RAV4 plug in hibrīda. Sistēmas summārā jauda ir vareni 306 zirgspēki, tomēr paātrinājums 6,3 sekundes līdz simtam šķiet pārāk optimistisks. Varbūt tāpēc, ka ar pedāli grīdā citādi superklusais auto sāk skaļi rūkt.

“Strauji apdzīšanas manevri rāda, ka motoram priekšā iet grūti. Nav jau brīnums, tas ir 2,5 l atmosfēriskais motors.”

Lexus NX350h sniegums nemaz nav daudz vājāks - veselīgi 242 zirsgpēki, 7,7 sekundes līdz simtam un krietni mazāka pašmasa. Taču to nevar uzlādēt no sienas un braukt 70 km ar elektrību. Arī maksimālais ātrums elektrorežīmā ir par 10 km/h mazāks nekā plug inam - 135 km/h pret 125.

“Ja vien runa nav par izteikti sportiskiem Lexus, sporta režīms te ir simbolisks. NX arī ir tas gadījums. Šī automašīna nav sportiska, tā ir izteikti komfortabla un droša.”

Un kā jau daždien Lexus salona apdare ir ārkārtīgi kvalitatīva. Viss ir glīts, patīkams uz tausti un darbojas.

“Kā jau pamanījāt jaunajai stūrei ir taustiņi bez uzrakstiem. Izrādās, ka funkciju atainojums ir head up displejā. Tagad var iestatīt pašu displeju,  bet ja nospiedīšu pogu ar grāmatiņu, tad pārejam uz cruise control vadību. Re ir!”

Kreisās puses taustiņš darbojas pēc tāda paša principa, tikai uz maiņām vada vai nu telefonu vai multimēdiju iekārtu.

“Tas prasa pierašanu, bet kaut kas tajā visā ir!”

Vēl mazliet par degvielas patēriņu. 350h tas solīts līdz 6,5 l uz simtu, un to vieglāk panākt pilsētā, kur automašīna pusi laika ripinās ar elektrību. Plug in spēj pārvietoties vai nu tikai ar elektrību vai ļoti zemu kombinēto patēriņu - līdz 2 litriem uz 100 km. Kad 18 kWh akumulators ir tukšs, apetīte lēnām pieaug līdz 8 litriem.

Secinājumi

Tad kāds ir jaunais Lexus NX? Pat ļoti izdevies. Daži risinājumi ir ultrarevolucionāri un pie tiem nāksies pierast. Par sporta krosoveru tas nav kļuvis, toties ir ekonomisks un ļoti ērts. Vai ir vērts piemaksāt par PHEV? Optimālā izvēle laikam būs hibrīds parastais. Tas ir tikpat ekonomisks, daudz lētāks un izskatās tieši tāpat.