Auto ziņas: vai elektromobilim var uzlikt jumta bagāžnieku?
Palielinoties elektromobiļu sniedzamībai, pieaug vēlme doties tālākā izbraucienā. Automātiski rodas jautājums, vai šiem auto var uzlikt kādu jumta bagāžnieku, jo iekšā visām mantām var nepietikt vietas. Izmantojot Hyundai Ioniq 5, skaidrosim kādas ir iespējas papildināt bagāžas ietilpību.
Sāksim ar to, ka pirmajiem elektromobiļiem šādu iespēju nebija vispār. Kad tirdzniecībā parādījās kas lielāks par Volkswagen e-Up, jautājums par jumta bagāžnieku pirmajam Hyundai Ioniq varēja palikt neatbildēts.
“Protams ka parādījas pieprasījums pēc pirmajiem aksesuāriem un saskārāmies ar problēmu, ka ne ražotājs, ne pēcpārdošanas ražotājs nepiedāvāja nekādu risinājumu,” stāsta Artūrs Škutāns, KG Knutsson pārdošanas vadītājs.
Iemesls bija gaužām vienkāršs. Jumta kaste vai veloturētājs samazinātu jau tā niecīgo sniedzamību.
“Vairāk vai mazāk visām pirmajām elektromašīnām bija problēmas ar šiem aksesuāriem.”
Jaunākie elektromobiļi pat ziemā spēj nobraukt 300 km ar vienu uzlādi, turklāt daudziem ir krosoveru formāts. Un tas paredz plašāku pielietojumu nekā banāls "mājas - darbs - mājas".
“Mēs redzam, ka nāk jaunas elektroautomašīnas, kam šie aksesuāri ir pieejami. Thule piedāvā arī pēcpārdošanai. Ioniq 5 pieejami gan oriģinālie, gan Thule ražoti, kas piedāvā iespēju aprīkot pēc iegādes.”
Tā kā Ioniq 5 nav jumta reliņu, Thule izmantots sen pazīstamu stiprinājumu veidu.
“Jumta šķērsstieņi tiek iestiprināti ailē. Risinājums ir drošs un pārbaudīts.”
Thule oficiālā izplatītāja pārstāvis zina stāstīt, ka šis modelis pat nav vienīgais, kas der šai Hyundai retroavangarda pērlei.
“Mēs varam variēt krāsu,pelēks vai melns. Stieņi var saplūst vairāk ar automašīnas formu vai arī būt parastie tērauda stieņi, kas ir lētāki. Starpība ir ap 100 eiro. Ap 350 maksā šāds risinājums.”
“Vispār jau varēja izgatavot arī jumta reliņus, bet ar dizaineriem jau nepastrīdēsies. Toties varam diskutēt par to, ko vēl uzlikt uz šiem stieņiem, Pirmais, kas nāk prātā ir kaste un veloturētājs, Bet varbūt var uzbūvēt vēl kaut ko,” jautā Normunds Avotiņš.
Thule stiprinājumi ļauj aprīkot elektromobili izbraukumam zaļumos ar telti, kas uzstādīta tieši uz jumta. Saliktā veidā tā Thule Tepie neaizņem daudz vietas, tomēr ir diezgan gara, tāpēc jāuzmanās ar bagāžnieka vāku.
“Tā ir šaurāka, garāka, paredzēta diviem. Šis modelis paredzēts tam, lai blakus var uzlikt citu aprīkojumu, piemēram, veloturētāju,” saka Artūrs Škutāns.
Thule saliekamā telts maksā ap 1700 eiro. Sākot ar 2500 eiro maksā 3 un 4 vietīgi modeļi, kas ir platāki, taču arī smagāki.
“Un tiem pieejams priekškars, lai šeit var uztaisīt dzīvojamo platību pie mašīnas.”
Šī modeļa pluss ir tas, ka telti var uzstādīt viens cilvēks. Palīdzība nepieciešama tikai uzceļot telti uz šķērsstieņiem.
“Ja mēs skatāmies uzlikšanu uz jumtu, to dara divi cilvēki.Svars nav liels, ap 30 kg, bet tā ir neparocīga.”
Toties Hyundai Ioniq 5 gan ir parocīgs nomadu dzīvei. Ar speciāla adaptera palīdzību tam var pieslēgt dažādas elektroierīces - arī tādas, kam nav savas baterijas. Varbūt.... tēju?
“Esam atklājuši vēl vienu elektromobiļu škautni, kurā tās ir tikpat praktiskas kā parastie auto. Ar kaut ko uz jumta sniedzamība var samazināties, seviški uz šosejas. Taču ir vērts mēģināt,” rezumē Normunds Avotiņš.