Auto ziņas: ko spēj jaunais Nissan Qashqai ar pilnpiedziņu?
Jaunais Nissan Qashqai ar mums ir jau krietnu laiku, bet ko mēs par to zinām? Kamēr neesam pabijuši Nissan autosalonā, nezinām, kā tas izskatās bāzes komplektācijā. Citi turpretim izbrīnīsies uzzinot, ka arī jaunais Qashqai var būt ar pilnpiedziņu. Šodien brauksim ar Qashqai, kam ir visi velkošie riteņi.
Patlaba modernākais Nissan krosovers, ar ko var droši braukt dubļos, pieejams tikai ar jaudīgāko 1,3 benzīna turbodzinēja iterāciju un Xtronic pārnesumkārbu. Līdzās tās pilnībā elektroniskajai vadības svirai viduskonsolē atrodama arī glīta grozāmripa ar dažādiem braukšanas režīmiem - no sporta līdz bezceļa.
“Imponē, kā Nissan "atkodis" veidu kā padarīt automašīnas salonu prestižāku. Visām virsmām jābūt taisnām un platām. Viduskonsole ir kā BMW. Nekā daudz tajā nav, toties salons uzreiz izskatās platāks,” stāsta Normunds Avotiņš.
Tas pats triks izmantots, veidojot klimata iekārtas bloka arhitektūru. Tas ir stāvs gluži kā Audi, un pretēji pašreizējām tendencēm par laimi it nemaz nav skārienjutīgs.
“Tieši tas pats attiecas uz ekrānu. Tas ir skārienjutīgs un ar jauno multimēdiju, bet divas pogas atstātas un tās arī neizskatās lēti.”
Vislabākajā Tekna+ komplektācijā ar stepētiem ādas imitācijas sēdekļiem, head up displeju un pēdējās paaudzes adaptīvo kruīzkontroli Qashqai vispār ir paraugmodelis.
Apple Car Play savienojums šeit ir bezvadu, un platajā viduskonsolē ir vieta ļoti lielam bezvadu lādētājam.
Japāņu autoražotāji bieži nepievērš uzmanību tādiem sīkumiem kā stiklu pacēlāju pogas vadītāja durvīs - galvenais, ka ir. Nissan arī šeit burājis pret vēju, un piestrādājis pie taustiņu estētikas.
“Vēlreiz atliek nopriecāties ka Nissan visu izdarījis pēc jaunākajiem kanoniem. Piemēram, durvis - stikla attiecība pret pārējo ir 1/3 pret 2/3. Auto uzreiz izskatās drošs un monumentāls. Durvis nosedz slieksni. Auto ir pabraucis, ir daži netīrumi, bet slieksnis ir tīrs. Un uzlika uz sliekšņa arī ir gan izskatīga, gan praktiska.”
Svarīgi, ka arī aizmugurējās durvis veras platā, gandrīz 90 grādu leņķī. Slapjā laikā iekāpjot jāuzmanās, lai pret arku nenosmērētu drēbes.
Aizmugurē iebūvētas abu standartu uzlādes ligzdas pasažieru tālruņiem. Bagāžniekā iekārtota oriģinālās konstrukcijas dubultgrīda.
“Būtībā ļoti vienkārša ideja. To bagāžnieka vāku mēs sadalām 2 daļās.”
...un vienā rāvienā tiekam pie lūk šāda elementāra organaizera.
“Tas droši vien nemaksā miljonu, bet ikdienā cilvēki to novērtēs.”
Bet kā tad paliek ar to pilnpiedziņu? Uz sausas šosejas pēc tās nav lielas vajadzības, tāpēc iedzīsim spilgto Nissan mežā.
“Jums jāatceras tikai divi skaitļi. Viens ir 2000 eiro. Par tik pilnpiedziņas Qashqai ir dārgāks par parasto. Otrs ir 33 360 eiro. Tā ir zemākā cena, par kādu jauno QQ var dabūt ar visiem velkošajiem riteņiem.”
Pilnā komplektācijā pilnpiedziņas Qashqai maksā visu 40 000 eiro. Tur kaut kam ir jābūt! Atšķirībā no vairuma konkurentu un arī iepriekšējā Qashqai modeļa, šim nav ierastās Lock pogas, kas liek starpasu sajūgam sadalīt griezi vienādās daļās starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem. Tās vietā ir tā sauktais inteliģentā 4x4 monitors.
“Es izmēģināju uzsākt kustību slīpumā un taisnē Sport režīmā iespiest pedālu grīdā. Nevienā situācijā uz aizmuguri nenonāca vairāk par 50% griezes.”
Šādi Nissan saudzē gan starpasu sajūgu, gan pārnesumkārbu, kas dažās epizodēs varētu būt ātrdarbīgāka.
“Pašās beigās atklāju interesantu lietu. Nissan patīk visādi simboli un uzraksti, bet uz Qashqai topmodeļa nekā nav. Ir tikai markas un modeļa nosaukums aizmugurē plus burti pie priekšējiem lukturiem. Nekas neliecina, ka te ir visu riteņu piedziņa. Citi būtu salikuši 4x4 un AWD un vēl nezin ko.”
Nissan neuzsver papildus velkošo asi, un šajā jautājumā vēlas palikt diskrēts. Ņemot vērā, ka Qashqai dzimis kā tipiska kompaktklases hečbeka alternatīva - turklāt visai veiksmīga alternatīva, paaugstinātas pārgājamības modelis atstāts īpašam pielietojumam.