Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: Suzuki Vitara Hybrid pirmais tests

Auto ziņas

Jauns.lv

Cik hibrīdu veidus jūs zināt? Ir vieglais jeb mild hibrīds, kas vispār nav nekāds hibrīds. Tad ir tāds kā Toyota ar reālu elektromotoru un bateriju, un tad vēl ir tie lādējamie hibrīdi, kas jau tā ir katram otrajam ražotājam un drīz būs visiem.

“Un pavisam nesen uzzināju, ka pieticīgajam un savrupajam Suzuki ir visu veidu hibrīdi! Un šodien mēs brauksim ar to, kas pa vidu, tātad tādu, kam ir īsts elektromotors. Un tas ir Suzuki Vitara hibrīds,” stāsta Normunds Avotiņš.

Vitara apakšmodeli ar 1,5 dzinēju un 24 kilovatu elektromotoru Suzuki klusiņām ieviesa šī gada sākumā. Tas pāredzēts tikai Eiropas tirgum, un arī ne visiem.

“Nekļūdīga pazīme tam, ka darīšana ar reālu hibrīdu, ir oranži kabeļi motortelpā. Oranža ir to izolācija, kas nozīmē, ka kaut kur tajā visā ir darīšana ar augstu spriegumu. Re, kur ir! Tātad - Vitara ir īsts hibrīds.”

Ir gan. Atšķirībā no plašāk pazīstamā Vitara vieglā hibrīda, kas iztiek ar starteri - ģeneratoru, hibrīdam ir īsts elektromotors. Tā kā benzīna dzinējs šeit ir atmosfēriskais, nevis 1,4 turbo, stiprā hibrīda summārā jauda ir zemāka nekā mild hibrīdam - 115 ZS pret 129. Un vēl tam ir Suzuki pašu konstruēta robotizētā pārnesumkārba.

“Cilvēki, kas nekad nav braukuši ar Suzuki, bet tikai redzējuši uz ielas, tur to par ļoti prastu. Tā īsti nav. Paskatieties uz Vitara hybrid. Pilnīgi visa gaismas tehnika ir ar LED. Dienasgaitas, pamatlampas un pat miglas lukturi.”

Vitara hibrīds nemaz nav nopērkams kādās īpaši šķidrās un lētās komplektācijās. Ir tikai GL+ un GLX. Komplektā ar visu riteņu piedziņu elektrificētais Suzuki krosovers maksā no 27 līdz 29 000 eiro.

“Nu, re. Kā var zināt, ka braucam ar hibrīdu? Priekšā rāda enerģijas plūsmu. Forši, ka šim Suzuki ir Apple Car Play, un savienojums ir ātrs, bet pa vadu. Kā tad ar stūres regulēšanu? Te viss arī labi. Vēl ir labi, ka hibrīdam ir arī "automāts".”

No manuālās kārbas izgatavotais "robots" patiesi darbojas gandrīz kā īsta automātskā transmisija - tātad bez kaitinošiem rāvieniem. Interesanti, ka ātrumu lāpstiņas zem stūres tiešām pārslēdz ātrumus, nevis rekuperācijas līmeņus kā pieņems mūsdienu hibrīdos.

“Ir parastais vieglais hibrīds ar manuālo kārbu un 129 ZS, un īstais hibrids, ar kādu braucam mēs. Summārā jauda ir maza 1.5 motoram - 100 ZS. Vai tikai tas nav tāpēc, ka citās valstīs nodokļi ir pēc jaudas? Subjektīvi ir sajūta, ka ir vairāk par simt zs. Ko nu nevajag darīt, braukt ar gāzi grīdā. Uz priekšu jau iet, bet hibrīdam nepatīk.”

Apdzīšanas brīdī labāk pāriet režīmā Sport. Taču Suzuki Vitara lielākais talants ir pilnīga arogance pret seguma kvalitāti.

“Pilnīgi vienalga, kur braukt! Man liekas, ar Suzuki varētu tikt līdz Ziemeļpolam, ja būtu tāds uzdevums.”

Skaidrs, ka ašam un prasīgam braucējam Vitara hibrīds nebūs īstā izvēle. Bet parasti tādi ļaudis arī nepērk šādus auto.

Te svarīgāk, lai vienmēr var iebraukt tur, kur citi nevar, lai nebūtu liels patēriņš, lai uzturēšanas izmaksas būtu zemas, un lai tas auto būtu uzticams. To nu Suzuki nevar atņemt. 

“Mūsu testa laikā neizdevās panākt fenomenāli zemu patēriņu. Cilvēki, kas prot braukt ar hibrīdiiem, panāks arī to.”

Caurmērā Vitara hibrīda apetīte turas 7,5 litru robežās. Tas tāpēc, ka hibrīdiekārta pilnvērtīgi darbojas tikai pilsētas apstākļos vai vēl labāk - bezceļā. 

Arī piekare ir robusta, blīva un izturīga. Piemērota ne pārāk labam ceļam.

“Ja nu vēl ir krosoveri šajā cenu un izmēru kategorijā, ko var droši saukt par visurgājējiem, tad Suzuki Vitara ir viens no tiem.”

Šosejas ātrumos elektriskā daļa pārsvarā snauž, tomēr ripojot cenšas lādēt bagāžnieka grīdā paslēpto bateriju. 

Verdikts

Suzuki Vitara ir pieticīgs, praktisks un uzticams automobilis. Spēcīgākais trumpis ir palielināts klīrenss, īsas pārkares, uzticama konstrukcija, kurai neko daudz nevar apakšā noraut, un visu riteņu piedziņa. Šajā klasē tā ir retums, sevišķi kopā ar hibrīdu, un ja ir, tad par augstāku cenu.