Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: Audi e tron par 59 900 eiro

Auto ziņas

Jauns.lv

Audi e tron. Monumentāls elektromobilis, ar kuru patiesībā aizsākās 4 riņķu ceļš uz jaunās paaudzes elektromobilitāti. Taču Latvijā uzņēmumiem svarīga maģiskā 59 900 eiro robeža, kas ļauj iegādāties šādu automašīnu zem luksusa nodokļa robežas. Līdz šim nopirkt tik pamatīgu Audi, Mercedes vai BMW elektromobili zem šīs summas īsti nebija iespējams.

Nu, vismaz ne tad, ja noskatīts SUV ar pilnpiedziņu un citiem atbilstošajiem atribūtiem. Taču Audi importētājam izdevies vienoties ar rūpnīcu - un.....

“Šādu Audi e tron patiesi var dabūt par 59 900 eiro ar visiem nodokļiem,” saka Normunds Avotiņš.

Tas ir Audi e - tron 50 ar 71 kilovatstundas gaitas akumulatoru un pieklājīgu aprīkojumu.

“Audi e tron ir augstākās klases Audi. Tas nozīmē, ka gan dizains, gan salona iekārtojums, vadītāja saskarnes un apdares materiāli ir augstākajā līmenī, kāds pieejams Audi automašīnās..”

Un tas savukārt nozīmē, ka visa dzīve šeit notiek ekrānos, no kuriem vairums ir skārienjutīgi. Arī citas lietas te nav kā parastos Audi.

“Atceros, ka iznākot šim e tron, izskanēja neliela kritika par braukšanas virzienu slēdzi - neesot porocīgs.Tā ir pieraduma vaina. Tas ir ļot ērts. Draivā, atpakaļgaitā. Uz to nav pat jāskatās un jāveic liekas darbības.”

Lielo e tron tāpēc arī sauc par lielo, jo te viss ir liels - salons, viduskonsole un pat durvju kabatas.

“Neaizmirstiet, ka šis ir elektrisks apvidus auto. Lai kādā cenā tas būtu, tam būs visu riteņu piedziņa. Q4 tā nav, tas var būt arī ar RWD.Tam vienmēr būs pneimopiekare un braukšanas režīmi bezceļam allroad un offroad.”

Protams, ka tas viss patērē enerģiju, tāpēc agri vai vēlu jāmeklē iespēja uzlādēt grīdā iebūvēto bateriju.

“Parastām automašīnām degvielas uzpildes atvere atrodas vienā un tajā pašā vietā - aizmugurējā spārnā, atkarībā no ražotāja un modeļa labajā vai kriesajā pusē. Elektromobiļiem ir sarežģītāk un jautrāk, jo uzādes ligzdas var atrasties priekšā, aizmugurē, sānos. Audi e tron tās ir priekšējā spārnā, pie tam abās pusēs.”

Standarta ligzda gan ir tikai kriesajā pusē, un tā jāizmanto pie ātrajiem jeb līdzstrāvas lādētājiem. Ligzda labajā pusē der tikai wallboxam.

“Ļoti svarīgs aspekts - lādēšana. Lielais e tron nav no tiem jaunākajiem EV, Sniedzamība ir viduvēja. Ziemā ar pilnu bateriju var nobraukt 250 km. Tas prasa plānošanu.”

E tron mazais brālis Q4 izrādījies tik pieprasīts, ka rinda izveidojusies pagara, Savukārt šo Beļģijā ražoto milzeni var saņemt ja ne pēc pāris nedēļām, tad pēc pāris mēnešiem.

Ja Audi e tron vērtības vajadzētu ietilpināt trīs vārdos, tie būtu komforts, prestižs un tehnoloģijas. Par pirmajiem diviem punktiem jautājumu nav, bet ko mēs sagaidām no tehnoloģijām?

“Skaidrs, ka šīs stāsts nav tikai par ekoloģiju un zaļajām tehnoloģijām. Tas ir arī par ātrumu un dinamiku, Galu galā mums ir 230 KW, tie ir 313 ZS, kas ir normāla V6 dīzeļa jauda. Liela atšķirība jau nav. Liekam dinamiskajā režīmā, pārslēdzam kloķīti uz S, un pedālis grīdā. Opā! Reāli iespiež atzveltnē.”

Verdikts

Spriežot pēc nobraukuma, Audi e tron pagaidām ir pilsētas un piepilsētas auto. 200 - 250 km tomēr nav 800 - 1000 , ko vienā piegājienā var veikt ar dīzeli. Un tomēr. Ja nu kāds uzņēmējs tagad sāk prātot, vai uz firmu nenopirkt kā parasti Q7 ar dīzeli, bet kaut ko alternatīvāku, zaļāku, neparastāku, tad re - te nu mēs esam!