Nav samircis, nav nobružāts, bet nenolasās - kā rīkoties, ja iegādātais e-talons piepeši nedarbojas
Kāda lasītāja informē Jauns.lv par nelāgu pieredzi ar Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” (RS) e-talonu sistēmu. Iegādātais, rūpīgi glabātais biļešu talons piepeši beidzis sadarboties ar transportā esošo lasītāju – nav mirgojusi nedz zaļā, nedz sarkanā gaisma. Rezultātā godprātīgo nodomu – samaksāt par braucienu – nav izdevies realizēt, bet par to, ka e-talons būtu tukšs, signāls arī nav saņemts.
Sieviete vēstulē informē, ka šādā situācijā viņai vispiemērotākā opcija bijusi pamest sabiedrisko transportu tuvākajā pieturā, lai domātu par citiem variantiem, kā nokļūt vēlamajā galamērķī.
Galvaspilsētas sabiedriskā transporta pakalpojumu lietotāja arī norāda, ka viņas nopirktais e-talons bijis teicamā stāvoklī – nedz samircis, nedz salocīts vai kā citādi bojāts.
Šādas potenciālas situācijas, kad e-talons, kurā vēl ir braucieni, vienkārši atsakās “sarunāties” ar tā lasītāju, varētu būt īpaši netīkamas kopš šī gada 1. janvāra, kad, atbilstoši izmaiņām, pie Rīgas sabiedriskā transporta vadītājiem vairs nevar norēķināties ar skaidru naudu un iegādāties vienreizējo brauciena biļeti autobusā, trolejbusā vai tramvajā.
Galvaspilsētas sabiedriskajā transportā norēķini ar skaidru naudu tiks ierobežoti līdz minimumam, izņemot zemās grīdas tramvajus, lai biļešu automātos papildinātu e-talonu.
No visiem sabiedriskā transporta maršrutiem pie vadītāja biļetes iegāde ar bankas maksājumu karti būs iespējama tikai 22. autobusa maršrutā.
Pasažieri aicināti plānot braucienus un iegādāties koda biļeti viedtālrunī vai e-talonu iepriekšpārdošanā vairāk nekā 400 dažādās tirdzniecības vietās visā Rīgā.
“Rīgas satiksme” skaidro, kā rīkoties
RS Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane sievietes pieredzi komentēja šādi: “Nezinot e-talona numuru, varam sniegt tikai vispārīgu atbildi, jo iemesli, kāpēc, nevar piereģistrēt braucienu, var būt dažādi - beidzies piešķirtais atlaides saņēmēja statusa derīguma termiņš, biļešu termiņš vai e-talona termiņš.”
Gadījumā, ja neizdodas piereģistrēt e-talonu, ir ieteicams pamēģināt pieiet pie cita karšu lasītāja, kas atrodas sabiedriskajā transportā,
Ja reģistrācija nenotiek arī tad, RS pārstāve aicina vērsties kādā no RS klientu apkalpošanas centriem, iepriekš piesakot vizīti, mājaslapā vai pa tālruni 20361862.
Gadījumā, ja e-talonā būs derīgas biļetes, tās varēs pārcelt uz jaunu e-talonu.