Auto ziņas: Volvo XC40 Recharge - pirmā zviedru elektroauto tests
Mēs zinām, ka Volvo ir sociāli atbildīgākais autoražotājs pasaulē. Tas paziņojis, ka pavisam drīz visi automobiļi būs elektriski. Kāpēc visas ielas nav pilnas ar elektriskiem Volvo? Pagaidām viņi izspieduši tikai vienu un tas pats pie mums nonācis ar divu gadu nokavēšanos. Volvo XC40 elektriskais ir TV Autoziņu testā!
Elektriskais krosovers, kura pilnais nosaukums ir Volvo XC40 P8 Recharge, ražots Beļģijā uz Volvo kompaktā krosovera XC40 bāzes. 2018. gadā XC40 tika atzīts par Eiropas Gada auto, un paralēli tīra benzīna versijām tiek ražots arī kā lādējamais hibrīds.
Pilnībā elektrisks XC40 bija gatavs jau 2019. gadā, taču pat svarīgākajos tirgos to sāka piedāvāt vien gadu vēlāk, un vēl gads bija nepieciešams, kamēr tas sasniedza mūs. Bet par to nav ko žēloties. Pa šo laiku XC40 ticis pie siltumsūkņa, kas jaunākajos elektroauto aizstāj mazāk efektīvo elektrisko apsildi - kondicionētāju. Mūsu reģionā Recharge uzreiz pārdod ar īpaši šim modelim paredzētām vissezonas riepām, kas testa automašīnā gan bija aizstātas ar īstām ziemas riepām.
“Šoreiz nav ko sūdzēties par laikapstākļiem, jo mūs interesē kā ziemeļvalstu elektromobilis uzvedas mūsu ziemā. Ja nebūtu zilo numuru un tādas radiatora restes, jūs diez vai pateiktu ka šis XC40 ir pilnībā elektrisks,” stāsta Normunds Avotiņš.
Turklāt P8 ir ne vien elektrisks, bet arī jaudīgs. 78 kWh baterija grīdā baro divus elektromotorus ar kopējo jaudu 408 zirgspēki.
“Divi elektromotori - vairāk nekā 400 ZS. Tas taču nemaz neizklausās pēc Volvo. Paskatīsimies, kas dzīvo priekšā. Opā! Tur var ieliet logu šķidrumu un te ir kaste vadiem. Arī remontkomplekts ielikts priekšā. Laikam labākam izsvarojumam.”
Pats Volvo kasti priekšā iesaucis par frunk no vārdiem front un trunk - tātad bagāžnieks priekšā. Interesanti, ka neliela niša kabeļiem palikusi arī ierastajā vietā zem bagāžnieka grīdas.
“Te nav neviena braukšanas režīma. Nekādu sport, eko nekāda bezceļa režīma, lai gan ārpus asfalta Volvo iet labi. Traki elementārs automobilis.”
Tik tiešām - ne lāpstiņu zem stūres, ne bremžu rekuperācijas režīma, nekā. Ņemiet mašīnu kāda tā ir un vienkārši brauciet! Vienīgais, ko Volvo piedāvā ir ieslēgt stingrāku stūri vai kā Nissan Leaf braukt ar vienu pedāli, retāk aiztiekot bremzes.
“Vietām Volvo šķiet pārspīlējis. Te ir virtuālais panelis. Kurā neko daudz nevar izmainīt. Ir tikai divas opcijas. Karte ir - karte nav. Šeit redzu, cik % palikuši baterijā. Bet neredzu sniedzamību. Tā man jāmeklē centrālajā displejā. Atlikuši 100 km. Bet te arī nekā daudz nav.”
Infodisplejs veidots uz Android platformas, tāpēc te pieejami visi Google pakalpojumi, ieskaitot diezgan ciešamu navigāciju, atjauninājumus un personalizāciju ievadot sava Google konta paroli. Viedtālruņa uzlāde ir vai nu bezkontaktu vai ar C-Type spraudņiem.
“Mēs jau zinām, Volvo uzskata par drošāko auto pasaulē. Tur ir visas iedomājamās drošības sistēmas laikam tāpēc ka pusi no tām Volvo pats arī ir izdomājis. Viena tomēr bija palikusi un tā īstenota elektriskajā XC40.”
Īpaši sensori pamana, ja kāds cits spēkrats grasās ietriekties XC40 Recharge no aizmugures. Lai Volvo neiekļūtu tā sauktajā "vilcieniņā", sistēma automātiski nobremzē automašīnu.
Elektromobiļa klīrenss ļauj daudz ko. Tāds tas saglabājas arī lētākajā modelī P6 Recharge. Tam ir tikai viens elektromotors, 204 ZS jauda, un tas ir par gandrīz 8000 eiro lētāks.
Elektrisko Volvo XC40 ražo tikai divās komplektācijās Plus un Pro. Tātad nekādu R Design un tamlīdzīgi. Šī ir Pro. Pilnpiedziņas modeļa cena ir no 54 līdz 58 000 eiro. Nospiežot pedāli, top skaidrs, par ko.
“Kas mums ar paātrinājumu? Vai dieniņ! Nezinu kāpēc zviedru elektromobilim vajag 400 Zs bet man nav iebildumu.”
Maksimālā sniedzamība ar vienu uzlādi esot 400 km. Mums izdevās ieraudzīt pusi no tā, tomēr jāņem vērā, ka ārā bija auksts, bet auto - pilnīgi jauns.
Runājot par temperatūru - kā lai tiek pie silta auto, ja pametot vadītāja sēdekli, elektromobilis izslēdzas?
“Tam elektromobiļos domāti taimeri. Re kur ir. Pamatklimata vadība un stāvvietas vadība. Mēs varam uzsākt salona sildīšanu tagad. Un salons sils, kad neesam mašīnā, bet vislabākais uzstādīt taimeri. Zinot cikos izbrauksiet, uzliekat 20 min pirms un uzreiz iekāpjat siltā mašīnā.”
Un kas gan tā būtu par skandināvu ierīci, ja to nevarētu komandēt no viedtālruņa? Mājās svarīgi atcerēties pievienot XC40 Recharge pie uzlādes spraudņa, ja tāds ir.
Verdikts
Elektriskais XC40 izrādījās daudz sakarīgāks un interesantāks nekā biju iedomājies. Jauda dinamika normāla sniedzamība Foršs auto. Man laikam pietiktu ar to priekšpiedziņas modeli, tā ir lētāka, tālāk tiek ar uzlādi. Taču ar to FWD nevarētu izbraukt tur kur tiek pilnpiedziņas Volvo un izbrauks arī ārā.