Auto ziņas: kāds ir Honda Rebel ar motoru no Africa Twin?
Honda Rebel nosacīti var dēvēt par čoperi iesācējiem, tikai 500 kubikcentimetru motora vietā jaunajā Rebel ielikts 1100 "kubu" motors no Africa Twin. Un līdzi tam atnākusi arī divsajūgu pārnesumkārba.
“Tas, ko gribētos paņemt līdzi, ir divsajūgu kārba. DCT ir labākais jaunievedums motopasaulē šajā gadsimtā. Jebkuram ielas motociklam kolosālākā štelle,” stāsta motobraucējs Ģirts Timrots.
Kārbai ir arī manuālais režīms, taču Ģirtam nav izdevies atrast nevienu pašu iemeslu, kāpēc to izmantot, braucot ar Rebel.
“Noteikti būs īsti vīrieši, kuri oponēs un teiks, ka jābūt sajūgam, ka vajag grūtības, ko varonīgi pārvarēt. Bet pilsētā caur sastrēgumiem lavoties nav jādomā, kurš tev ir pārnesums utt. Tu vienkārši brauc un baudi to pasākumu.”
Ņemot vērā relaksēto sēdpzocīju, gribētos mīkstāku piekari. Tomēr lielā Rebel atsperojums ir pat diezgan sportisks.
“Es teiktu, ka viņš ir līdzena ceļa mocis. Ar viņu ir ļoti komfortabli braukt, kamēr nav lielas bedres,” apgalvo Timrots.
Vienlaikus resnās riepas ļauj bez bailēm pieveikt arī neasfaltētus posmus, kaut arī mocis sver vairāk kā 200 kg.
“Īstenībā viņam smaguma centrs ir tik zems, ka uz irdena grantētā viņš brauc visnotaļ omulīgi.”
Omulību veicinās arī bagātīgs 98 Nm griezes moments un 87 ZS jauda. Un tas viss tikai par 11 000 eiro!
“Automāta slēdži. Te var pārslēgt manuālo vai automātisko. Kas jauki, viņš neprasa ne bremzi nospiest, neko. Nospied "draivu", kad nav uz "pekas", un viņš ir gatavs doties ceļā. Galvenais atcerēties pie krustojuma negāzēt, jo viņš brauks uz priekšu!”
Tāpat jāatceras novilkt "roķeni" - tā atrodas kreisajā pusē. Aizdzedzes atslēga arī jāieliek nevis pie stūres, bet gan sānos. Lai gan Honda Rebel ir ļoti lakonisks spidometrs, motociklam ir dažādi vērtīgi iestatījumi, piemēram, bremzēšanas ar motoru pakāpe, selektīvā griezes kontrole un tamlīdzīgi. Lai gan sēdekļa augstums ir 70 cm, arī "lielais" Rebel būs nedaudz par zemu gariem braucējiem.
“Man šķiet, ka mazliet īsākam jābūt cilvēkam, lai viņš proporcionāli izskatītos uz šī aparāta. Bet braukšanas kaifu tas nemazina,” turpina Timrots.
Jaunais Honda Rebel bez šaubām pieteikts arī Latvijas Gada motocikla konkursam, kura pirmajā kārtā jau ticis novērtēts.
“Tādu motoru ielikt tik mazā motociklā jābūt drosmei. Plus "automāts". Un tas gala summējums ir fantastisks! Varu atzīties, Honda Rebel ir viens no maniem favorītiem,” rezumē Latvijas Gada motocikla konkursa tehniskais eksperts Oskars Irbītis.