Portāls ielādēsies pēc 15 sekundēm
Uz Jauns.lv

 

Auto ziņas: kurš būs Latvijas gada motocikls

Auto un tehnoloģijas
29. maijā 08:24 2021. gada 29. maijā 08:24
  Auto ziņas | Jauns.lv
Līdztekus velosipēdiem un sporta inventāram arī motocikli ir tie, ko Covid laikā pērk nevis mazāk, bet vairāk. Tāpēc ir labi, ka šogad atkal var notikt Latvijas Gada motocikla konkurss, ko pērn nācās izlaist. Savā ziņā šī pauze pat ir bijusi veselīga, jo motociklu tirgotāji paspējuši tikt pie pavisam jauniem modeļiem.

“Ir tas, ko es saucu par Latvijas standartu, motocikli, kas piemēroti, lai brauktu ne pa labiem ceļiem. Mūsu valsts ceļi ir tādi, kādi tie ir, un šajā segmentā katram ir ko parādīt,” stāsta Arnis Blodons, Latvijas Gada motocikls izveidotājs.

Braukšanas apstākļi izskaidro arī tā saukto piedzīvojumu motociklu augošo popularitāti - tie gluži vienkārši nebaidās no bedrēm. Tomēr aug arī pieprasījums pēc parastiem ielas motocikliem.

“Faktiski ir tā - tie cilvēki, kas dzīvo pilsētās, viņiem vajag transportlīdzekli. Šobrīd ļoti populāri ir no 500 līdz 800 ccm, kas izskatās tā kā bērni zīmē - rāmis, riteņi, bāka, stūre.”

Šai koncepcijai ir milzīgs pluss - pieejama cena.

“Automobiļi ir aizgājuši tajā virzienā, ka es par 10 algām nopirkt nevaru. Ar motocikliem ir tā, ka, ja tu strādā un darba maksā normālu algu, tad par desmit algām tu vari nopirkt normālu motociklu!” apgalvo Blodons.

Testa braucienam pieteiktā tehnika biju raibu raibā - no konkursa vēsturē pirmā elektromotocikla līdz retrostila kruīzeriem un čoperiem. Lai jauda un hroms nesagrozītu prātu, izstrādāti īpaši vērtēšanas kritēriji.

“Kopumā esam izveidojuši vērtēšana sistēmu tā, lai katram motociklam būtu iespēja sevi parādīt. Ir speciāla veidlapa kur no mīnus pieci līdz plus pieci katrs žūrijas dalībnieks var iedot savu vērtējumu par dinamiku, par drošību.Tīri tehnisks darbs izvērtēt kā katrs motocikls darbojas,” stāsta Oskars Irbītis, Latvijas Gada motocikls tehniskais direktors.

Tas izlīdzina iespējas starp 125 kubikcentimetru motociklu un 2,5 litru "raķeti".

“Arī paskatoties uz žūrijas sastāvu tas ir nolasīts sākot ar sportistiem un beidzot ar amatieriem. Tātad ikviens atradīs sev piemērotāko ekspertu, uz kā viedokļa balstīties. Jāsaka uzreiz, ka vērtē ne pēc cenas un jaudas. Žūrijas uzdevums ir izvērtēt, kurš motocikls Latvijas apstākļos būs tas piemērotākais.”

Pirms diviem gadiem Gada motocikla tituls tika piešķirts Ducati Diavel. Ņemot vērā visu iepriekš teikto, šo monstru grūti nosaukt par izcili piemērotu Latvijas apstākļiem....

“Tas noteikti nebūs garlaicīgs motocikls, tas būs interesants. Arī līdzšinējie konkursa uzvarētāji ir bijuši interesanti, un atšķirībā no automobiļa, kur mēs vairāk vērtējam praktisko daļu, viens no galvenajiem kritērijiem ir, cik daudz prieka sniedz konkrētais braucamrīks,” tā Irbītis.

Nu tad pajautāsim, kas sagādā prieku žūrijas biedriem!

Uģis Spēlmanis: “man bija divi, ko es gribu redzēt - "indiānis" un BMW.”

Jānis Vanks: “ visdrīzākais, tas būtu Ducati. Neesmu pārliecināts, ka varētu sadzīvot katru dienu. Tas mocis neļauj atslābināties nevienu mirkli. Tas kā viņš stūrējas, bremzējas un vadās ir kolosāli.”

Latvijas Gada motocikla fināls, ja situācija ļaus, ieplānots jau 27. jūnijā, un atcerieties, ka ikviens drīkst piedalīties Tautas balsojumā.

Citi šobrīd lasa

Pēc 37 gadiem jūras krastā izskalo pudeli ar vēstījumu no Japānas
Kā dzīvo Stīva Džobsa jaunākā meita, kura mantojumā no bagātās mātes nesaņems ne graša 1
Ņujorkiešus pārsteidz nepatīkams skats pie Pasaules tirdzniecības centra 2
Pievienot komentāru

Молодая бабушка Ирина Круг впервые показала внучку

Завещание принца Филиппа будет засекречено на 90 лет, чтобы защитить королеву