foto: Publicitātes foto
Konkursā "E-komercijas zvaigzne 2021" noskaidro Latvijas labākos interneta veikalus
Bizness un ekonomika
2021. gada 26. maijs, 18:11

Konkursā "E-komercijas zvaigzne 2021" noskaidro Latvijas labākos interneta veikalus

Jauns.lv / LETA

Šī gada 26. maijā īpašā apbalvošanas ceremonijā noskaidroti Latvijas labākie interneta veikali desmit dažādās kategorijās, kā arī iedzīvotāju iemīļotākās interneta iepirkšanās vietnes. Žūrijas vērtējuma līderis un "Grand Prix" ieguvējs ir uzņēmums "Azeron", kas ražo unikāla dizaina ergonomiskus datorspēļu kontrolierus un eksportē tos uz ārvalstīm.

"E-komercijas zvaigzne 2021" apbalvošanas ceremonija

gallery icon
32

"Mazā biznesa" kategorijā zelta apbalvojumu saņēma uzņēmums "Teddy Tray", savukārt par labākajiem ražošanas uzņēmumiem interneta vidē atzīti "Madara Cosmetics" un "Pranamat Eco". Kategorijā "Nozaru veikali" augstāko žūrijas vērtējumu saņēma "Tet", savukārt par labāko daudznozaru interneta veikalu atzīts "Rimi Latvia".

Pakalpojumu sniedzēju vidū par labākajiem atzīti "Pica Lulū" un "Bite", bet veiksmīgākā mobilā lietotne žūrijas vērtējumā ir "Wolt".

Kategorijā "B2B e-komercijas vietnes" zelta apbalvojumu saņēma "PrintOnPack.com", bet par veiksmīgāko globālo e-veikalu Latvijā atzīts "About you". Kategorijās "Eksportētāji" un "Platformu veikali (marketplace)" zelta apbalvojumu ieguva "Azeron", saņemot īpašu balvu – stikla kausu, ko izgatavojis latviešu stikla mākslinieks un dizainers Artis Nīmanis.

“Mēs zinām, ka "Printful" kļūšana par Latvijas pirmo vienradzi pavērs durvis arī nākamajiem veiksmes stāstiem. Tāpat vēsturē tiks ierakstīts pirmais konkursa “E-komercijas zvaigzne” uzvarētājs, bet tam sekos nākamie. Mūsu cilvēku zināšanu un izdevīgās lokācijas dēļ Latvija var kļūt par vienu no e-komercijas centriem Eiropā vai pat pasaulē,” uzsver viens no konkursa iniciatoriem – "Printful" mārketinga vadītājs Raitis Puriņš.

Kopā ar starptautisko interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmumu Gemius tika noskaidroti iedzīvotāju vidū atpazīstamākie e-veikali Latvijā. Pēc iedzīvotāju aptaujas datiem populārākais ražotājs ir "Liepkalni.lv", zināmākais daudznozaru e-veikals ir "220.lv", bet nozaru veikals - "Janisroze.lv.

Par iecienītāko ēdinātāju atzīts "Lulu.lv", zināmākais pakalpojumu sniedzējs ir "Lmt.lv", savukārt iedzīvotāju vidū atpazīstamākā globālā e-komercijas vietne ir "Aliexpress.com".

“Katra krīze nes arī jaunas iespējas, un šī pandēmija viennozīmīgi ir bijis liels grūdiens e-komercijas nozares kopējai attīstībai. Prieks par daudzu uzņēmēju spēju pielāgoties vispasaules situācijai, ne vien attīstot savu produktu un pakalpojumu pārdošanu interneta vidē, bet arī paplašinot starptautisko tirdzniecību,” stāsta konkursa “E-komercijas zvaigzne 2021” žūrijas priekšsēdētājs, digitālās aģentūras "Element Digital" vadītājs Arnis Jēkabsons.

Konkursa “E-komercijas zvaigzne 2021” partneris "Omniva" pasniedza īpašu ilgtspējas balvu par cilvēku ar invaliditāti nodarbināšanu. To saņēma sociālais uzņēmums "OWA", kas par savu uzdevumu ir definējis motivēt grūtībās nonākušās sievietes pilnveidoties, izglītoties un dzīvot pilnvērtīgu dzīvi.

“E-komercijas uzvaras gājiens turpinās, un Covid-19 ir kalpojis kā papildu katalizators vēl straujākai nozares izaugsmei. Arī Omniva Latvija dati apliecina patērētāju paradumu maiņu. Jau šobrīd vairāk nekā 50% Latvijas mājsaimniecību izmanto piegādes pakalpojumus, un gada laikā tiek nosūtīts vairāk nekā pieci miljoni paciņu. Omniva piedāvātais pakalpojums pēc savas būtības balstās ilgtspējas idejā un izaicinājumos, ar kuriem saskaras mūsdienu pasaule. Novērtējot ilgtspējas nozīmi, mēs vēlamies ne tikai priecāties par sasniegto, bet arī pateikties tiem, kas motivē turpmākai izaugsmei ikvienu sabiedrības locekli, īpaši atstumtības riskam pakļautos iedzīvotājus. OWA ir lielisks piemērs tam, kā ikdienas darbu apvienot ar sociālo atbildību,” uzsver Omniva Latvija vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.

Latvijas IT Klasteris savu simpātiju balvu par entuziasmu, aizrautību un mērķtiecību, kas jebkuru uzņēmumu var aizvest līdz lieliem sasniegumiem un jauniem tirgiem, pasniedza kategorijas “Ražotāji” finālistam – uzņēmumam "Piebalgas kūpinātava".

Konkurss "E-komercijas zvaigzne" 2021.gadā norisinās pirmo reizi. Tā mērķis ir izcelt labākos e-komercijas uzņēmumus Latvijā.