Zīmola produkti pārtikas industrijā - kāpēc tos pērkam?
Zīmolu attīstība mazumtirdzniecībā, jo īpaši pārtikas industrijā, mūsdienās ir loģiska un neizbēgama, ņemot vērā pieaugošos konkurences apstākļus, līdz ar to vēlmi – būt labākajam klientu uztverē.
Lai to sasniegtu, uzņēmumi nepārtraukti aug un attīstās, ņemot vērā mainīgos pircēju paradumus, vienlaikus nepieļaujot kompromisu garšas un produkta kvalitātei. Kāda ir zīmola loma pircēju lēmuma pieņemšanas procesā un kāpēc iedzīvotāji iegādājas tieši zīmola preci, skaidro “Maxima Latvija”.
Zīmols – kvalitātes garants
Pircēju lēmumu pieņemšanas procesā, izvēloties kādu noteiktu preci, pētījumos kā TOP kritēriji tiek minēta garša un cena, bet svarīgu lomu ieņem arī produkta reputācijas kritērijs, kur tieši zīmols ir būtisks aspekts. Teju 50 % iedzīvotāju zīmolu atzinuši kā svarīgu vai ļoti svarīgu aspektu noteiktas preces iegādē. Interesants pētījuma fakts – salīdzinot procentuāli, nedaudz vairāk tieši vīrieši ir tie, kuri atzīst, ka zīmols pārtikas produktiem ir augstas kvalitātes indikators. Tāpat ir pētījumi, kas apliecina, ka sabiedrībā atpazīstami zīmoli reizēm pat netieši ietekmē pircēja lēmumu pieņemšanas procesu, mums par to pat nezinot. Īsumā rezumējot, tieši vai netieši, bet zemapziņas līmenī zīmols pats par sevi jau ir kā kvalitātes garants pircēju lēmuma pieņemšanā.
Noteikts zīmols, noteikta garša
Kā liecina “Maxima Mazumtirdzniecības Kompasa” pētījuma dati par produkta kvalitātes nozīmi pirkumu izvēlē, kvalitāte pārtikas industrijā ir salīdzinoši plašs un reizē arī subjektīvs jēdziens, bet liels vairums iedzīvotāju par kvalitatīvu preci uzskata tieši gardu preci. Garša ir kā apliecinājums, ka noteikts zīmols ietver kvalitāti. Līdz ar to secināms, ka, klientam ienākot veikalā, nonākot pie sev vēlamā produktu klāsta, zīmols būs kā garants, ka var rēķināties ar noteiktas garšas spektru, ko sniegs šī noteiktā zīmola prece.
Būtiska loma zīmola izvēlē – cena
Cena izsenis ir bijis nozīmīgs faktors izvēles veikšanā par labu vienai vai otrai precei arī pārtikas veikalā. Tāpēc arī ražotājiem svarīgs aspekts zīmolu attīstības procesā ir inovatīvu tehnoloģiju un energoefektīvu procesu ieviešana ražošanā, lai spētu piedāvat konkurētspējīgu cenu. Protams, iedzīvotāju māksātspēja aug ik gadu, bet interesanti ir vērot atsevišķu zīmolu produktu attīstību, kas laika gaidā pat kļūst vēl pieejamākas, savu produktu piedāvājot par zemāku cenu, nekā, piemēram, pirms 5 gadiem.
Šāda iespēja lielā mērā ir pateicoties tam, ka uzņēmumi veikuši būtiskas investīcijas tieši ražošanas efektivitātes celšanā. Piemēram, “Iļģuciema” kvasa ražotājs SIA "Ilgezeem" pērn investējis 845 000 eiro iekārtu atjaunošanā. Tiešā vai netiešā ietekmē, bet, salīdzinot ar 2015. gadu “Iļģuciema” kvasa cena samazinājusies par 34 %.
Pircējiem pieejamāki kļuvuši arī piena produkti – piemēram, raudzēta piena produkta “Lakto” cena ir samazinājusies par 15 %, savukārt šokolādes saldējumam “Rūjiena” cena samazinājusies par 16 %, salīdzinot ar 2015. gadu. Arī “Rūjienas saldējums” pirms 2 gadiem veicis investīcijas, ieguldot 1,3 miljonus eiro, lai paplašinātu darbību. Vērā ņemams cenas kritums ir arī autiņbiksītēm “Pampers”, kuru cenu atšķirība 5 gadu periodā ir vidēji 33 %.
Arī “Maxima Latvija” ilgtermiņā spēj nodrošināt zemas cenas, jo nepārtraukti investē darbības efektivitātes paaugstināšanā – jau vairākus gadus pircēju ērtībām ir pieejamas pašapkalpošanās kases, tāpat arī pērn atklāts mūsdienīgs loģistikas centrs, kas ļauj pārtikas piegādes procesu padarīt vēl efektīvāku, savukārt mākslīgā intelekta iesaiste veikalu darbībā sekmējusi darbu optimizāciju. Šīs un daudzas citas “Maxima Latvija” ieviestās inovācijas ir veicinājušas “Maxima” pircēju iemīļotāko produktu un preču cenu deflāciju – cenu līmenis ir par 0,2 % zemāks salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, sniedzot iespēju pircējiem visā Latvijā ilgtermiņā iegādāties preces par krietni izdevīgāku cenu.
Informācija publicēta sadarbībā ar Maxima