Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: Kā izvēlēties paaugstinātas pārgājamības universāli?

Auto ziņas

Jauns.lv

Vai jūs, zināt, kāda tipa automašīna Rietumeiropā ir īsts pārticības simbols? Nē, tas nav džips. Lielajā, vecajā Eiropā stabilas, pārtikušas dzīves simbols ir labs, dārgs universālis, turklāt ne obligāti premium.

Volkswagen Passat Variant daudzu uzskatā ir universāļa ideāls, bet Passat Alltrack ar pilnpiedziņu un daudzām ekstrām - sapņu universālis.

Normunds Avotiņš: “paaugstinātas pārgājamības universāļi vispār ir tāds specifisks žanrs. It kā jau tie apvieno labāko no divām dažādām kategorijām. Tomēr jāņem vērā, ka tādiem auto visbiežāk būs paši jaudīgākie motori, tie reti sastopami bez pilnpiedziņas, jo citādi no tiem nebūtu lielas jēgas. Izvēloties šādu auto, ir skaidri jāzina, ko grasāties, ar to darīt?”

Rietumeiropā tos pārsvarā izmanto, lai vilktu piekabes, kurās pārsvarā atrodas zirgs, - jo jāšana ir dārgs hobijs. Šim nolūkam automašīnām mēdz būt atlokāmi āķi, piekabes stabilizēšanas sistēmas un pat parkošanās asistents piekabei.

“Tad ir vēl viena ķeza. Šādu automašīnu pasaulē ir diezgan maz. Cik tad varat nosaukt alltrakus, allroadus, cross - country, scoutus? Nav daudz, un vairums pārstāv premium kategoriju ar atbilstošu cenu. Arī šis auto nav lēts.”

Aprīkots ar 240 zirgspēku biturbodīzeli un dažādu papildaprīkojumu Passat Alltrack no 41 tūkstoša bāzes cenas aizsniedzies līdz gandrīz 56. Uh...

“Ko tad lai dara? Atteikties no kaut kā? Tad jau īsti nebija jēgas pirkt tādu mašīnu. Ņemt mazāku? Bet mēs jau gribējām tieši tik lielu! Ja gribas paturēt izmēru un iespējas, bet par mazāku naudu, tad jālūkojas to marku virzienā, kur jūs agrāk neskatījāties. Viena no šīm markām varētu būt Subaru.”

Subaru Outback ir tikpat liels un ar pilnpiedziņu, kas pelnīti kotējas augstāk nekā 4Motion. Tam gan nav dīzeļa, toties visdārgākā komplektācija Summit ir lētāka nekā zaļais Passat bez papildaprīkojuma - 38 700 eiro. Un, tā kā šis Outback tāpat kā Alltrack vairs nav visjaunākais modelis, maksā vēl 4000 eiro mazāk.

Neiedziļinoties tehnikā, Outback jau pēc skata šķiet robustāks nekā Alltrack. Ja tādām mašīnām riepas kļūst arvien plānākas, tad Outback joprojām brauc uz milzīgiem "baloniem".

Tādas riepas nav domātas autobāņba ātrumiem, bet mums jau tādu arī nav. Toties netrūkst attālu apdzīvotu vietu, uz kurām ved visai šaubīgi ceļi. Tur tad arī pārbaudīsim lielos auto. Braucot pa takām, kuras ik dienu vago mežā noslēpta ciemata iedzīvotāji, Alltrack vietām tomēr aizķer apledojušās kupenas. Subaru vadītājs nedzird neko, jo aizsargplastmasas visapkārt korpusam sarautas uz augšu it kā kā brunči brienot pāri upītei.

Secinājumi

Šie auto arī ir no vienas klases, bet katrs no savas planētas. Passat Alltrack ir labs variants kā iegādāties bagātīgu un dārgu auto, nepievēršot sev lieku uzmanību. Tāpēc jau Vecās Eiropas iedzīvotājiem patīk šis risinājums nevis kliedzošs džips. Subaru Outback ir kārtīgs visurgājējs, kaut piedzimis universāļa virsbūvē. Šādas automašīnas sastapsiet lielās pilsētās vai drīzāk turīgās piepilsētās, turpretim Outback brauks pretī vietās, kur vispār nevienam nevajadzētu atrasties.