Krievija neizslēdz, ka Putins varētu piekrist sarunai ar Īlonu Masku jaunajā sociālajā tīklā "Clubhouse"
"Oficiālā Krievija" neizslēdz iespēju, ka strauju popularitāti iemantojušajā sociālajā tīklā "Clubhouse" varētu notikt prezidenta Vladimira Putina saruna ar ASV miljardieri Īlonu Masku. "Tesla" un "SpaceX" dibinātājs Putinu uz sarunu publiski aicināja 13. februārī.
"Clubhouse" ir sociālais tīkls, kura pamatā ir audiotērzēšana. Lietotāji tiešsaistē var noklausīties sarunas, intervijas un diskusijas starp interesantiem, pasaulē dažādās jomās aktuāliem cilvēkiem par dažādiem tematiem.
Tas ir līdzīgin kā klausīties tā dēvētos podkāstus, tikai šoreiz reāllaikā, nevis iepriekš veikta un pēcāk apstrādāta ieraksta veidā.
Domājams, lielu ievērību "Clubhouse" gūst pateicoties tās nosacītajai ekskluzivitātei. Šo aplikāciju nevar vienkārši lejupielādēt un sākt lietot, iepriekš tajā reģistrējoties. Lai tiktu klāt tās saturam - jums ir jāsaņem ielūgums no biedra.
Vairāk par to, kas ir "Clubhouse", esam sarakstījuši šeit.
Kremlis domā, vai ļaut Maskam parunāt ar Putinu
Kremļa preses pārstāvis Dmitrijs Peskovs pirmdien, 15. februārī žurnālistiem sacīja, ka ASV odiozā miljardiera priekšlikums bijis “interesants”, taču pirms lemt par uzaicinājumu, nepieciešams noskaidrot detaļas, ziņo aģentūra "Tass".
Par Īlona Maska uzaicinājumu Putinam ziņojuši arī citi Krievijas un rietumu mediji.
.@KremlinRussia_E would you like join me for a conversation on Clubhouse?
— Elon Musk (@elonmusk) February 13, 2021
“Vispirms mums ir jāizdomā, kā to realizēt. Visiem ir zināms, ka prezidents Putins pats ikdienā neizmanto sociālos tīklus. Viņš personīgi tos nepārvalda," sacīja Peskovs.
“Kopumā šis ir ļoti interesants priekšlikums, bet vispirms mums ir jāsaprot, kas tieši ar šo ir iecerēts, kas tiek ierosināts,” piebilda Kremļa runasvīrs.
Masks aicina Putinu tērzēt internetā
Jauns.lv jau ziņoja, ka pagājušajā sestdienā Īlons Masks internetā uzrunāja Krievijas prezidenta oficiālo "Twitter" kontu, aicinot Putinu pievienoties viņa organizētā sarunaā jaunajā sociālajā tīklā "Clubhouse".
Kremlis Maskam drīz vien atbildēja, ka būtu liels gods runār ar "Tesla" un "SpaceX" radītāju.
"Clubhouse" panākumi liek sarosīties arī "Facebook"
Saskaņā ar lietotņu meklētājprogrammas “App Annie” datiem, "Clubhouse" jau ir lejupielādēts aptuveni piecus miljonus reižu.
Vietne ir arī paguvusi ierindoties starp tiem rietumvalstīs bāzētajiem sociālajiem tīkliem, kuri ir bloķēti Ķīnā.
Pats Īlons Masks vēl 30. janvārī tajā intervēja akciju tirgošanās aplikācijas "Robinhood" līdzdibinātāju Vladu Teņevu.
Bet pagājušajā trešdienā ASV uzņēmējs tviterī rakstīja, ka ir gatavs "Clubhouse" intervijai ar pasaulslaveno reperi Kanje Vestu.
Pagājušajā mēnesī investori "Clubhouse" novērtēja aptuveni 1 miljardu ASV dolāru (824, 9 miljoni eiro) apmērā.
"Twitter”, iedvesmojoties no vietnes straujā popularitātes kāpuma, ir izstrādājis savu versiju, kas nodēvēta par “Spaces”, savukārt “Facebook” it kā arī strādājot pie līdzīgas aplikācijas.
Kāds šai vietnei sakars ar Īlonu Masku?
"Clubhouse" faktiski ir aktīvs kopš 2020. gada marta, kad to lietošanai nodeva Silīcija ielejā bāzētie uzņēmēji Pauls Deividsons un Rohans Sets.
Vēl 2020. gada maijā tam bija tikai 1500 lietotāju, taču šīs vietnes vērtība bija 100 miljoni ASV dolāru (82,5 miljoni eiro), ziņo "The Guardian".
Taču šomēnes, pēc tam, kad Īlons Masks kopā ar aplikācijas "Robinhood" [vietne, kas ļauj ērti piedalīties akciju tirgū] izpilddirektoru Vladu Tenevu uzrīkoja audio sarunu vietnē, "Clubhouse" acumirklī izpelnījās pasaules uzmanību.
Šis notikums pilnībā izsmēla vēl jaunās lietotnes tehnoloģisko resursu, sarunai izpelnoties daudzu lietotāju uzmanību.
Papildus tam, saruna starp "Robinhood" pārstāvi un Īlonu Masku tika tiešraidē translēta "YouTube".
Abu biznesa smagzvaru saruna noveda pie sociālajos tīklos un IT tendencēs ieinteresētu cilvēku masveida centieniem kļūt par "Clubhouse" biedriem un esošo biedru ielūgumu izsūtīšanas.
No 2021. gada 1. februāra aplikācijai ir 2 miljoni lietotāju.
“Clubhouse” radītāji tikmēr ir paziņojuši par gaidāmām jaunām funkcijām, piemēram, biļešu tirgošanas iespējām (uz konkrētām sarunām), par ko naudu saņemtu satura radītāji vietnē, ziņo "The Guardian".